Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Kampeermark

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject

Bericht door Kampeermark » zo 29 mar 2020, 18:56

Welkom terug!! Ik heb veel aan jouw info gehad tot nu toe, dus ben benieuwd!

Ik ben ook geen meubel bouwer, maar uiteindelijk kom je er wel is mijn ervaring. Schilderen moet je inderdaad geduld voor hebben, voordeel vind ik: je timmert meubels in elkaar, gaat lekker schilderen en je kan helemaal je kleurtje uit zoeken.

Ik gebruik overigens populieren multiplex, lekker licht en in verband stevig genoeg!

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

zuk4wd

Bericht door zuk4wd » zo 29 mar 2020, 19:09

Mijn bouwmarkt heeft geen populieren plaatmateriaal. Wel een liche Okumé multiplex. Erg mooi materiaal.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.

moosev

Bericht door moosev » zo 29 mar 2020, 19:57

Ik gebruik ook populieren multiplex van de karwei. Lekker licht maar ook erg zacht. Dus schroeven met grove spoed gebruiken. Voor de "zichtdelen' heb ik hpl gebruikt. Kan tegen een stootje en is makkelijk schoon te maken. Maar inderdaad wel prijzig.

zuk4wd

Bericht door zuk4wd » zo 05 apr 2020, 19:33

Just a picture of the temp setup.
Afbeelding
Gisteren heerlijk aan het klussen geweest. Onder andere nog wat 5mm Xtrem geplakt op carrosserie delen en voorzien van stretch-vilt.
De foto's hier van volgens zsm.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.

ThomasJumperHendriks

Bericht door ThomasJumperHendriks » ma 06 apr 2020, 18:40

Welkom terug! Succes met de meubels!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

zuk4wd

Bericht door zuk4wd » vr 17 apr 2020, 11:19

Bestaande betimmering beter passend en netjes gemaakt, afgerond en geschuurd.
Afbeelding

1 laagje primer en 2 lagen lak erop. (Special thanks to Leonie (JTG) for the color scheme)
Afbeelding

RodeHerman

Bericht door RodeHerman » di 05 mei 2020, 18:42

Welkom terug op de bouwplaats! Leuk dat je weer begonnen bent/ verder gaat met je project.
Je zou ook kunnen overwegen om alleen je plaatmateriaal wat in het zicht komt te beplakken met hpl.
Hpl is in alle kleuren van de regenboog (en veel meer) te koop :-B. En als je alleen de zichtkant beplakt vallen de kosten ook wel mee.

Hedi

Bericht door Hedi » ma 11 mei 2020, 11:22

Erg fijn dat je weer aan het bouwen bent, kan ik weer een beetje mee kijken en de kunst af kijken. Ik bende laatste weken ook weer veel aan het denken geweest en met het interieur bezig geweest.
Plafondplaat gekocht, bekleed en gemonteerd. Ziet er super uit en hierdoor energie om weer verder te gaan. En ik sta ook voor de uitdaging om nu kasten te maken. Btw ik gebruik ook populieren vd Karwei. Wordt echter geschilderd met krasvaste keukenkastjes verf.

Succes allemaal met bouwen. Gr. Hedi

zuk4wd

Bericht door zuk4wd » di 12 mei 2020, 15:50

Nog een stapje gemaakt in de wandafwerking.
Afbeelding

De onderste plaat (wit) en de bovenste platen (Warmblack) zitten vast met M5 bouten in trekfels moeren.
Hier wil ik nog dopjes bij kopen. Bij de bouwmarkt was er keuze tussen dopjes voor T25(Torx) of PZ2 (Pozi-drive kruiskop).
Een verzonken M5 is echter voorzien van PH2(Kruiskop) daarin blijft het dopje dus niet zitten, sterker nog, dat past helemaal niet.
Dus de Torx variant maar meegenomen naar huis (wel afgerekend :) ) helaas hadden ze geen M5 verzonken Torx. Deze dus op internet besteld.
Helaas enkel verkrijgbaar in RVS en natuurlijk voor de hoofdprijs. Toen de envelop op de mat viel meteen uitgepakt en het dopje gepast.
Het past, maar blijft niet zitten omdat het dopje niet diep genoeg de boutkop in kan. de Torx uitsparing is slechts 1,6mm diep :bang:

Zucht. kan er ook een keer iets meezitten of wil ik alles veel te mooi maken.

Plaats reactie