Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject

Bericht door zuk4wd » ma 07 jan 2019, 9:42

De nieuwe "Moer" voor de brandstoftank is binnen. :)
Een moer erop draaien koste me uiteindelijk bijna een uur. De schroefdraaad op de tank was flink vervormd waardoor ik de moer er bijna niet op kreeg.
Dit ging kennelijk in de fabriek ook al niet lekker waardoor de orginele moer er scheef op zat en uiteindelijk was gebarsten.
Afbeelding
Nadat ik de vlotter/pomp unit er weer uit had gehaald en de schroefdraad op de tank had hersteld met een stanleymes ging de moer er wel recht op.
De uitlaat + demper heb ik op een steun van de sidebar gemonteerd.

Voor de test even een accu uit schuur gepakt en aangesloten.
Tijdens de 3e start poging kwam er geen "Error 13" meer (Geen brandstof) en werd de kachel lekker warm.
Afbeelding
De brandstofpomp is hoorbaar aanwezig, Hier ga ik ook nog wat aan doen. Het aanzuig en blaas geluid ga ik ook nog dempen.
Hoe ik dat allemaal ga doen ben ik nog niet helemaal uit. De verschillende dempers die hier voor in de handel zijn hebben een aardig grote buiten diameter en kosten dus een hoop ruimte.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine
Onboard powersystem: 2x 150Ah Battery + Victron Multi-plus 2000 + Battery seperator Victron BSW-160 + Victron Smartsolar MPPT 100/30 + 300W Solar panel
Other stuff: UNDER CONSTRUCTION

Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject

Bericht door zuk4wd » vr 11 jan 2019, 9:09

Eindelijk de vloer er nu definitief in gelegd.
Afbeelding
Maar eerst heb ik de wielkast voorzien van ontdreuningsmateriaal. Vervolgens een strook van 20cm 5mm X-trem.
Het plan is om uiteindelijk alle delen die niet geïsoleerd zijn met 20mm met 5mm te isoleren. (geen wit meer zichtbaar straks)

Op diverse YouTube filmpjes gezien dat er veel gebruik wordt gemaakt van de zogenaamde "Pocketholes"
Ik vind het een mooie verbinding en als je het aan de binnenkant doet scheelt het een hoop plamuur werk.
Afbeelding

Gelijk maar even mee spelen.
Afbeelding
En ik moet zeggen dit werkt erg mooi. Jammer genoeg staan de schroeven die ik er bij heb besteld in Back-order.
Maar dat geeft niet, De meubels zijn toch nog niet aan de beurt.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine
Onboard powersystem: 2x 150Ah Battery + Victron Multi-plus 2000 + Battery seperator Victron BSW-160 + Victron Smartsolar MPPT 100/30 + 300W Solar panel
Other stuff: UNDER CONSTRUCTION

Hedi
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 11:54
Locatie: enschede

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject

Bericht door Hedi » vr 11 jan 2019, 18:31

Ziet er allemaal super gaaf uit en ik kan veel info gebruiken voor de bouw van mijn Peugeot Boxer L2H2 uit 2011 die ik recentelijk heb aangeschaft.
Ben nu nog bezig om alles te verwijderen uit de bus wat er is ingebouwd incl het tussenschot.
Dan een voorlopige inbouw om de bus aan te bieden bij het RDW en dan te beginnen met de daadwerkelijke bouw.

Bedankt.

Gr. HeDi

Gebruikersavatar
Navigator
Berichten: 2090
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06
Locatie: Groene Hart
Contact:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject

Bericht door Navigator » za 12 jan 2019, 8:11

Mooi spul van Kreg, ook die mallen om scharnieren in deurtjes te maken.
Bouwer van de Memo, ColumBus, Navigator, Sunrise, Iroquois en Bryce.
Nieuwste project: http://www.iroquois.nl/index.html
NL | DE | BE | LU | SE | FI | NO | AT | CH | DEN | FR | SI | IS | FO | in 2019: EE | LV | LT |

Wat onze regering betreft is dit mijn laatste (fossiele brandstof-)camper, en wat mij betreft is dit de laatste regering onder leiding van de lachende leugenaar.

Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject

Bericht door zuk4wd » ma 14 jan 2019, 9:49

Verder met de bevestiging van het plafond.
In bestaande gaten in de ribben van het dak plaats ik M5 bindklinkmoeren.
Samen met polymax kit zorgt dit er voor dat de 8mm Multiplex strook goed blijft zitten.
Afbeelding
Hieraan kan ik straks de plafondplaat aan monteren en eventueel de bovenkastjes.

Alle stroken zitten hier op hun plek.
Afbeelding
De spanten en de strook multiplex worden bekleed met 5mm X-trem. Zo is er geen "Wit" meer zichtbaar, Ondanks dat 5mm niet veel
voorstelt is het altijd beter dan helemaal niets. Toch is het voor het gevoel een groot verschil tussen het blik en de 5mm X-trem qua temperatuur.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine
Onboard powersystem: 2x 150Ah Battery + Victron Multi-plus 2000 + Battery seperator Victron BSW-160 + Victron Smartsolar MPPT 100/30 + 300W Solar panel
Other stuff: UNDER CONSTRUCTION

Plaats reactie