Slaaphefdak Volkswagen T5

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Slaaphefdak Volkswagen T5



Bericht door Vertrokken2 »

2.05 x 1.10
Een ouderwetse twijfelaar dus. Volgens mij min of meer identiek aan de VW.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Titus
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 8:45
Locatie: Deventer

Re: Slaaphefdak Volkswagen T5



Bericht door Titus »

Wij hebben de afgelopen 3 weken bijna altijd boven geslapen. Dat vonden we erg prettig. (Behalve toen het ging onweren :-(
We hebben wel wat kritiekpuntjes op ons Reimodak.

Op de eerste plaats blijft ruim 50% van het bed beneden liggen als het bed word opgeklapt. Dat deel zit vast en zorgt voor minder stahoogte rendement. Ik had me nooit gerealiseerd dat daar verschillen in bestaan maar bij sca scharniert het bed met cilinders mee omhoog tegen het hefdak aan. Dat geeft veel meer sta oppervlak.

Verder is het doek blijkbaar tussen een scharnier gekomen want er zat ineens een kleine winkelhaak in. Ik besteed altijd veel aandacht aan het naar binnen trekken van het doek tijdens het inklappen en kan nog niet bedenken hoe dit is ontstaan. Zou eigenlijk niet moeten kunnen vinden wij.

Tot slot ontstaat er roest op de cilinders. En dat terwijl we dit dat net een half jaar hebben. Als het doek nat was hebben we het steeds na onze reis weer omhoog gedaan om te kunnen drogen. Dat is in dit half jaar 3 x gebeurd. Hoe kan dat nou gaan roesten???

We zijn net terug van vakantie en zullen deze week contact opnemen met de dealer.
Impressie van ons Campertje "Wad Heerlijk": https://goo.gl/photos/9X9B2zApM8rKuerN9
FAIL: First Attempt In Learning.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Slaaphefdak Volkswagen T5



Bericht door Vertrokken2 »

Ik ben ervaringsdeskundige; ik zag het nl misgaan omdat ik tijdens het sluiten van het dak plots bedacht dat mijn Iphone nog boven lag in het randje naast de matras.

Die winkelhaak zal ontstaan zijn doordat je bij het sluiten van het dak het plafond mee laat komen. Het doek kan dan tussen de liggers komen waar het bed mee op de auto rust. Bij het sluiten dus eerst altijd het bed naar beneden en dan het dak.

(Ik zag trouwens bij Poptop speciale reparatiesetjes die je erop kunt strijken. Ik zou het dan zowel aan de binnen- als buitenzijde doen).
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Titus
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 8:45
Locatie: Deventer

Re: Slaaphefdak Volkswagen T5



Bericht door Titus »

Dank voor het meedenken maar bij ons dak kan dat niet.
Een groot deel van het bed zit vast. Dat deel beslaat pakweg 1 meter vanaf de achterklep.
Dan komen er twee smallere platen van pakweg 50 cm die aan het grote deel en aan elkaar scharnieren. Opgeklapt liggen er dan 3 platen op elkaar.
Dat is samen veel te dik om het dak te kunnen laten zakken.
We moeten dus eerst het bed uitklappen voordat we het dak kunnen laten zakken.
Impressie van ons Campertje "Wad Heerlijk": https://goo.gl/photos/9X9B2zApM8rKuerN9
FAIL: First Attempt In Learning.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Slaaphefdak Volkswagen T5



Bericht door Vertrokken2 »

Is dat handig dan?
In mijn geval ligt er een soort luxe lichtgewicht lattenbodem die overal onafhankelijk afsteunt. Het is een heel ingenieus systeem en slaapt helemaal geweldig. Hij is dan ook nog een beetje verdiept, waardoor de matras kan blijven liggen.
Als je het hebt over verbeterpuntjes zou deze zeker op mijn lijst staan.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Titus
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 8:45
Locatie: Deventer

Re: Slaaphefdak Volkswagen T5



Bericht door Titus »

Neu, dat is niet zo handig vinden wij. Ik heb geprobeerd om onze bevindingen hierboven uit te leggen maar blijkbaar is dat niet helemaal gelukt...
Ik zal binnenkort wat foto,s plaatsen. Misschien is het mogelijk om het te veranderen zoals je beschrijft. Dat zou heel fijn zijn.
Of ik maak het zoals bij sca met drukveren. Daar ben ik nog niet over uit.
Impressie van ons Campertje "Wad Heerlijk": https://goo.gl/photos/9X9B2zApM8rKuerN9
FAIL: First Attempt In Learning.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Slaaphefdak Volkswagen T5



Bericht door Vertrokken2 »

Kijk een keer hoe het bij mij zit. Wellicht vormt het je gedachten
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Titus
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 8:45
Locatie: Deventer

Re: Slaaphefdak Volkswagen T5



Bericht door Titus »

Graag. Kan je wat foto's plaatsen of woon je een beetje in de buurt van Deventer?
Impressie van ons Campertje "Wad Heerlijk": https://goo.gl/photos/9X9B2zApM8rKuerN9
FAIL: First Attempt In Learning.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Slaaphefdak Volkswagen T5



Bericht door Vertrokken2 »

Arnhem
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie