Fabrieksruiten Sprinter

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fabrieksruiten Sprinter



Bericht door VAN-tastique »

Je kunt ook de ramen verwijderen en daarvoor in de plaats een op maat- en kleur gemaakte metalen plaat met polymeerkit terug plaatsen.
En vervolgens een Seitz klap of schuifraam monteren.
Dan heb je goede ventilatie, ingebouwde hor, verduistering en een betere isolatie.
Maar een dichte bus kopen is natuurlijk een stuk gemakkelijker.

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
aenklaar
Berichten: 6
Lid geworden op: do 09 nov 2017, 14:00

Re: Fabrieksruiten Sprinter



Bericht door aenklaar »

henk en lila schreef:
aenklaar schreef:Ik heb een Ducato uit 2008 met twee achterramen af fabriek. Ik zit er over te denken om er getint polycarbonaat platen op een halve centimeter er vanaf te monteren. Zou dit een optie zijn om een betere isolatie te krijgen. Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Ja, als je ze rondom dichtmaakt heb je het dubbelglas effect. Daar doen we het thuis ook mee. Het helpt iets tegen de koude straling maar isolatietechnisch is het het zwakste punt.

Schoon monteren en echt goed dicht maken anders krijg je er condens tussen. Of zo maken dat je er makkelijk nog tussen kan. Soort voorzetramen.
Was ook mijn idee, het zal isolatietechnisch niet optimaal zijn maar het zal i.i.g. de meeste kou er vanaf halen. Ik denk dat ik dit maar ga proberen.
Plaats reactie