8 t/m 10 mei: Zelfbouwtreffen geannuleerd: lees bericht!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
vandijkf
Berichten: 706
Lid geworden op: vr 19 apr 2013, 20:37
Locatie: In de camper

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015



Bericht door vandijkf »

Jammer, wij mogen niet komen want ons project voldoet niet aan de definitie.
Veel plezier dan maar.
Fred
http://trailerprojekt.blogspot.nl/
Filmpje over de sloop en restauratie
https://www.youtube.com/watch?v=onW_MVj2-qw
Filmpje over de inbouw van de oplegger
https://www.youtube.com/watch?v=tO2WEwNCyHw
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015



Bericht door Blauwkous »

Het inschrijfformulier staat online. Er zijn mensen die struikelen over de definitie van een zelfbouwer, maar neem dat wat ruimer dan dat er staat. Alleen al een echte interesse in zelfbouw kan al aanleiding zijn. Dan hoef je nog niet aan het zelfbouwen te zijn. Al diverse jaren zijn er ook deelnemers met een fabriek gebouwde camper. Dikwijls komen ze door de ideeën en bedenkingen van de zelfbouwers zelf ook toe aan voor hen belangrijke verbeteringen aan de camper. En die moet je dan echt weer zelf maken.
Het is dus niet zo dat de zelfbouwers een "elitaire club" zijn. In tegendeel, iedereen die komt hoort er gelijk helemaal bij.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Gebruikersavatar
Marcel S
Berichten: 19
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 9:26

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015



Bericht door Marcel S »

wel leuk om mee te maken, als het lukt komen we ook , desnoods met matrasjes in de bus :mrgreen:
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015



Bericht door Blauwkous »

ZELFBOUW CAMPERTREFFEN 2015 GEANNULEERD

Iets meer dan 2 maanden voor dat dit treffen zou plaats vinden, hebben wij moeten besluiten het ZCT dit jaar geen doorgang te moeten laten geven.
Voorgaande jaren waren er omstreeks deze tijd het dubbele aantal vooraanmeldingen voor het ZCT.
Omdat het nu duidelijk is dat we niet de aantallen deelnemers gaan halen die we verwacht hadden, kunnen we de afspraken met onder andere de camping en cateraar niet nakomen. Dat zou voor Manfred, Diana, Paul en Rita betekenen dat zij een persoonlijke flinke financiële strop zouden lijden.
Vanuit diverse kanten kregen we de reactie dat Zeeuws Vlaanderen te ver weg is. De Belgen willen wel komen, maar hun zelfbouwtreffens zijn altijd gratis en op een parkeerterrein zonder faciliteiten. Vermoedelijk is dat de reden waarom ze zich niet aanmelden.

Er is al een groepje camperaars die ondanks het afblazen van het officiële treffen wel zullen gaan. Een informeel treffen zou dat worden, waarbij iedereen zijn of haar eigen campingkosten zal betalen en desgewenst hun eigen gang zullen gaan. Gezelligheid staat voorop.
Ook wij gaan wel, het is daar te leuk en mooi om thuis te blijven. Als u toch komt, hartstikke welkom. De mensen die wel gaan maken er een ontspannen vrij weekeinde van. De BBQ zal heus wel te voorschijn komen. Mochten er toch nog meer mensen komen, zullen we wel een grote partytent meenemen. Neem dan wel bijvoorbeeld fietsen mee. Knokke-Heist op 8 km, Sluis op 7 kilometers en Bad Cadzand op 2 km. Desgewenst neemt Paul u ook mee op een kennismakingtochtje met Geocaching.
De overnachting kosten vindt u terug op de site van Camping De Wielewaal. Voor 2 personen, inclusief stroom en toeristenbelasting komt dat neer op € 16,90 per nacht. U kunt het op de site dus zelf uitrekenen wat het voor u zou kosten: http://www.campingwielewaal.nl.

In 2016 is in principe Flevoland, in het midden van Nederland dus, aan de beurt. De organisatie van het ZCT ligt in 2015 dus stil, maar gaat in 2016 verder.

We hopen jullie nog eens tegen te komen en een gezellig "onderonsje" te hebben.

Manfred, Diana, Rita en Paul.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Gebruikersavatar
Gerhans
Berichten: 704
Lid geworden op: di 15 jun 2004, 23:37
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015



Bericht door Gerhans »

Jammer, we hadden graag gekomen. Tenslotte zijn we bij alle treffens aanwezig geweest.
Tot volgen jaar zullen we maar zeggen.
Groeten, Gerard

Peugeot Boxer 435 L4H2 3.0 HDI, 116 kW, 400 nm. bwjr: 2008
Tom Tom Go 750 Live

De Camper is weer een TRAVELBUG

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015



Bericht door Blauwkous »

Tja Gerard en Hans.
We balen er best van. De E-mail krijg je deze week nog van Manfred.
Wij hebben alleen de eerste gemist (toen we nog geen camper hadden). Veel werk is dus nu helaas voor niets geweest, maar we moeten nuchter blijven. Het is ons overigens wel opgevallen dat er steeds minder treffens worden bezocht en georganiseerd.
Met onze 10-jarige camperervaring (ook wij zijn dus nog geen echte "oudgedienden") hebben we al veel veranderingen gezien, ook met betrekking tot treffens en het groeten onder weg. Veel dingen vinden wij ook jammer, maar de tijd staat niet stil.
Het campergebeuren startte ooit, ongeveer in de jaren 60, met zelfbouw. Dat blijft dus de roots van de camperwereld. Daar horen jullie zeker bij, al was het enkele decennia later!
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015



Bericht door BOKKIE »

Hallo deelnemers van het ZCT, welke dan ook,

Zoals wij Paul en Rita hebben gemaild kunnen we door omstandigheden niet naar het treffen komen.
Dit heeft voor ons NIETS te maken met de afstand naar Zeeland, daar hebben wij onze camper voor!

Vanzelfsprekend zullen wij er voor zorgen om volgend jaar weer bij het ZCT 2016 aanwezig te zijn.
LET OP: Mits dat niet samen valt met het voorjaars treffen 2016 (half april 2016) van de VW BUS Club Nederland.
Dit is namelijk een treffen georganiseerd door ons en andere medewerkers van Regio Noord VWBC NL.

Ondanks het annuleren wensen wij allen wel een prettig weekend op camping Wielewaal.

MVG,

Haije en Monica.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
Toedeledoki

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015



Bericht door Toedeledoki »

Sjongejongejonge...dan heb je een camper en is Zeeland te ver... :eh:
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015 - Geannuleerd-



Bericht door JAN60 »

Tja,de reis naar zeeland ,kost nogal wat diesel,en de campingprijs van 16,90 euro p/n ,verplicht gezellig zijn ,programma,s missen op tv,verplicht ergens eten wat wij nooit doen,enz enz enz ;;-)
Gr Jan
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015 - Geannuleerd-



Bericht door JAN60 »

Jammer, dat het zo gaat tegenwoordig,had zo gezellig kunnen zijn :)
Gr Jan
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015 - Geannuleerd-



Bericht door Mickel Moen »

Hoewel ik nog helemaal niet weet, of ik er wel naartoe was gegaan wel even een opmerking die zeer positief bedoeld is.

Wij gaan al diverse jaren naar het weetjewel camperweekend van het T4 en T5 forum. Daarvoor wordt eigenlijk niets georganiseerd. Een van de oudgedienden zoekt een camping uit en dat is het dan.

Zaterdag BBQ, maar iedereen neemt zijn eigen spullen mee.
Iemand anders regelt voor de vrijdag een chinees, maar dat wordt pas ter plekke definitief.
Niemand hoeft ergens aan mee te doen en er wordt ook niet vooruit betaald o.i.d.
Op de camping rekent ook iedereen zelf met de eigenaar af.

Het enige wat je doet, is je vooraf wel even opgeven, dat komt dan op een lijstje op het forum. Dat is vooral ook, om met de camping in de gaten te houden, hoeveel mensen er verwacht worden. Ook i.v.m. een eventueel maximum. Kun je uiteindelijk toch niet, dan meld je je weer af, zodra je dat weet.

Een gouden systeem, met vrijwel geen organisatie, behalve dan, dat er dus een forumlid is, die de camping uitzoekt.

Om eerlijk te zijn, heeft juist de opzet van het weekend van dit forum, met vooraf betalen enz, ons er altijd van weerhouden, om te gaan.
Maar wie weet gaan we nu wel, want dit lijkt nu wel veel op de opzet, die ik hierboven beschreef.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22933
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015 - Geannuleerd-



Bericht door PaulBng »

Ik denk dat ik dat vorig jaar op het Spijkerboor heb zien gebeuren. Zag er prima uit. Maar ik had geen VW

Paul
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015 - Geannuleerd-



Bericht door Blauwkous »

Ik denk dat wat betreft het Zelfbouwcampertreffen met een aantal "vaste" klanten en oud initiatiefnemers eens moeten gaan brainstormen.
10 jaar lang is het principe nagenoeg hetzelfde gebleven. Sinds enkele jaren worden ook geïnteresseerden met fabriekscampers toegelaten. Mensen die hopen ideeën op te doen om hun eigen camper enigszins naar wens aan te kunnen passen.
De camperwereld is geëvalueerd. Hebben wij te veel stil gestaan?
Doelstelling was altijd leren van elkaar en verder vrijheid, terwijl we de deelnemers wel iets op vrijwillige basis aan wilden bieden. Werd dat mogelijk te veel als verplichting ervaren?
Om iedereen de kans te geven om niet te ver te hoeven rijden, werd gekozen om ieder jaar een andere provincie te nemen. Moeten we misschien in het midden van het land blijven om voor iedereen beter bereikbaar te zijn?

Als je net als PaulBng een grotere of kleinere suggestie hebt, laat het in dit item weten. Zeker leerzaam en nog meer bruikbaar! Meningen over aanpassingen of juist dat bepaalde zaken moeten blijven of terug gedraaid moeten worden. Brainstormen houdt in dat ieder idee in principe goed is, dus schaam je niet en val niemand op zijn of haar mening aan.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: 8 t/m 10 mei: Zelfbouw Campertreffen 2015 - Geannuleerd-



Bericht door durisotti »

Ik organiseer elk jaar ook een vergelijkbaar evenement met motoren.
Ik denk dat veel mensen zich tegenwoordig liever niet vastleggen, de agenda is vaak erg vol.
En ook ben je natuurlijk afhankelijk van het weer, dit is vaak erg bepalend voor de opkomst.
Bij mijn evenement hoeft men zich niet op te geven, iedereen kan komen en gaan wanneer hij of zij dat wil.
Een en ander vraagt plantechnisch en organisatorisch de nodige flexibiliteit. Het ene jaar heb ik 50 deelnemers, het volgende jaar 100, het blijft altijd weer een verassing !
Het waren er ook wel eens 10 en toen was het erg gezellig.
Ik organiseer veel dingen last minute en zeg als ik van te voren iets regel ook altijd dat ik geen opkomst/omzet kan garanderen, een en ander werkt prima.
Ook merk ik dat je niet te veel moet organiseren, mensen weten zich zelf prima te vermaken.
Veel eigen geld in een evenement steken of als persoon een risico lijkt mij nooit verstandig !
Ik hoop dat het zelfbouwtreffen dan ook dit jaar "ongeorganiseerd" gewoon door gaat !
Het belangrijkste is natuurlijk geregeld, een plek !!
De campers hebben de rest wel aan boord om het dit jaar ook weer een succes te maken !!
Laatst gewijzigd door durisotti op di 03 mar 2015, 0:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie