Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
caspervl
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:58
Locatie: Diemen

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door caspervl »

vanHooltje schreef:Die gaatjes kan je het best dicht kitten met een lijmkit deze kan je in veel kleuren kopen bij een goede bouwzaak.
Nou vanhooltje dat was een gouden tip. Ik hen een witte lijm van bison gebruikt en je ziet de gaten bijna niet terug. Top!
De 2 grote gaten onder het wc raam in de linker zijkant heb ik ook dicht. Ik heb bij de gamma een luchtroostertje gehaald, stukje plastic plaat er achter met wat lijm en het ziet er weer veel netter uit. Wel dus een luchtrooster wat dus niets doet.
Eigenbouw Mitsubishi L200 DC 4x4 pop-up Camper.
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door vanHooltje »

Geen dank, graag gedaan :-B
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door de Jonckheer »

Die lijmkit (Polymeerlijm) kun je ook overschilderen. mocht dat nodig zijn.
caspervl
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:58
Locatie: Diemen

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door caspervl »

jaap en greet schreef:Ook ik was mijn omvormer ooit eens kwijt :D

Met de hulp van dit forum teruggevonden aan de bijrijders kant

onder het dashboard :thumbup:
Jij en javanes hadden gelijk. Dat ding zit idd onder het dashboard. Jammer genoeg doet hij niets. Ik heb een andere boordaccu gemonteerd, maar ik zie het voltage niet stijgen als ik 220 aansluit. Er zit een calira EVS 15/12/ds gemonteerd. In het total zitten er 27 aansluitingen op, weet iemand een schema waar beschreven staat welke aansluiting waarna toe gaat? Bij mijn alkoof camper heb ik zo een 10 jaar terug de calira er tussen uit gehaald en een 12v lader gemonteerd en de de tussen de accus een scheidingsrelais gemonteerd. En een relais voor de koelkast natuurlijk. Werkt prima en ik denk er aan om dat weer te doen.

Dus als iemand een schema heeft??
Eigenbouw Mitsubishi L200 DC 4x4 pop-up Camper.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door javanes »

Begin nu eens met het controleren van die zekeringen.

Hier heb je een schema van een EVS 15/12A:
Afbeelding

En als je jouw emailadres via een PB doorgeeft krijg je een beschrijving van een EVS 12/12A
Naar het schema waar daar in staat moet je dus niet kijken want dat is totaal anders.
Je moet het bovenstaande gebruiken.

En het probleem met een Calira komt af en toe wel een keer voorbij.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... &hilit=EVS
In dit topic staat o.a ook een schema van iemand die de boel heeft verbouwd.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
caspervl
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:58
Locatie: Diemen

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door caspervl »

Pfffff nog even onder het dashboard gekropen e n daar de nodige kroon steentjes tegengekomen en wat loshangende draden. Alle zekeringen goed behalve dat de 2linkse zekeringen ontbreken in de "auto" zekering kast. Als ik er 2 in doe dan branden die door als ik het contact aan zet. Moet ik nog even uitzoeken, dat zal niets met de interieur verlichting te doen hebben. Komt wel. Verder werkt er nu niets meer in het interieur nadat ik de kast terug gezet heb. Zullen de stekkers wel zijn, ik ga net zoals in het andere topic de calira leeg halen, maar ik ga wel proberen het dashboard gedeelte te behouden. Ik vind het wel fijn als ik weet hoeveel water ik nog in mijn tank heb.

Bij conrad maar gaan zoeken naar wat goede stekkers. Ideeen op stekkergebied zijn erg welkom
Eigenbouw Mitsubishi L200 DC 4x4 pop-up Camper.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door javanes »

In de zekering kast in je dashboardkastje zit normaal gesproken geen enkele zekering die te maken heeft met het 12V boordnet van het camperdeel.

De zekering van je Calira EVS zitten daar dus niet. Al gekeken op je binnenspatbord aan de bestuurderkant onder de motorkap zoals ik eerder schreef

Het je een Ducato type 290 of 230 ?(de eerste 3 cijfers van het chassisnummer op het kenteken)

type 290:
1ste zekering links=koelventilator
2de zekering links= sigarettenaansteker/radio binnenverlichting
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vanilla
Berichten: 272
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 18:28
Locatie: zandvliet/Belgie
Contacteer:

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door Vanilla »

Ideaal om geur te verwijderen ook in een woning is een oude pan op het vuur zetten en cichorei (Grof ongemalen) erin verwarmen
Alle ramen en deuren dicht en laten dampen
De cichorei neemt slechte geuren na en is niet schadelijk voor je gezondheid
verder veel succes met de opknapwerken
http://www.zonzoekers.be
Mijn thuis is waar mijn camper staat
caspervl
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:58
Locatie: Diemen

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door caspervl »

javanes schreef:In de zekering kast in je dashboardkastje zit normaal gesproken geen enkele zekering die te maken heeft met het 12V boordnet van het camperdeel.

De zekering van je Calira EVS zitten daar dus niet. Al gekeken op je binnenspatbord aan de bestuurderkant onder de motorkap zoals ik eerder schreef

Het je een Ducato type 290 of 230 ?(de eerste 3 cijfers van het chassisnummer op het kenteken)

type 290:
1ste zekering links=koelventilator
2de zekering links= sigarettenaansteker/radio binnenverlichting
Thnx jaques, gisteravond nog even met contact spray en de volt meter bezig geweest. Het probleem zit mede in de stekker aansluiting. Daar een beetje rommelen en wat contact spray zorgde ervoor dat er weer 12v is in het woongedeelte. Motor een tijdje laten lopen, en ik heb 13.8 op de huishoud accu, echter de 2accus blijven verbonden als de motor uit is. Koelkast doet het wel goed. Er zitten bij de motor accu een zekeringhouder met een 40a zekering die goed is en 2scheidings relais waarvan ik het doel nog niet begrijp. De plaats waar jij het over hebt is onder het reserve wiel?
Ik heb overigens geen ducato maar een citroen.
Wat de geur betreft valt het met sleutelen wel uit te houden. Maar de lucht moet er zeker uit voor ik er mee op pad ga! Als niet roker is het toch minder prettig als je het opklap bed naar beneden doet er een rookwalm te voorschijn komt
Eigenbouw Mitsubishi L200 DC 4x4 pop-up Camper.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door eef van baal »

die zekering in de auto zal inderdaad die van de 2de koel ventilator zijn, die zit of vast, of draait zwaar.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door Navigator »

Casper, al vorderingen?
Forum verlaten.
caspervl
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:58
Locatie: Diemen

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door caspervl »

Mijn dochter heeft sinds kort een eigen huis en verbazingwekkend hoeveel tijd papa kwijt was met verbouwen.
Alles gelukt bij haar thuis en ik ben gisteren weer verder gegaan met de camper. De calira heb ik leeg gehaald en eigenlijk alleen de stekkers overgehouden. Met behulp van het schema van Javanes (nog bedankt!) de boel weer aangesloten en ik heb weer licht en de 2accu's zijn ook niet permanent gekoppelt meer. Snel gezegd maar het was wel even puzzelen. Ben blij dat het gelukt is, dit soort electrische toestanden is niet mijn sterkste punt.
Volgende zaterdag het 230v gedeelte controleren en wat stopcontacten bij bouwen. Ook moet ik nog even naar de aansluiting vd koelkast kijken. Daar is wat fout gegaan want die schakelt niet mee met het contact. Ook heb ik wat led armenturen nodig want er is geen licht boven het aanrecht en onder het klapbed boven de draaistoelen. Ik heb nog meer dingen nodig dus ik moet maar eens tijd vrijmaken om langs de wit schijndel of zo iets langs te rijden. Wordt vervolgd!
Eigenbouw Mitsubishi L200 DC 4x4 pop-up Camper.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door javanes »

caspervl schreef:Ook moet ik nog even naar de aansluiting vd koelkast kijken. Daar is wat fout gegaan want die schakelt niet mee met het contact.
Die schakelde ook via een relais in de Calira EVS.
Dus misschien even een apart relais monteren. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
caspervl
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:58
Locatie: Diemen

Re: Restauratie ex-diefstal Dethleffs integraal (1994)



Bericht door caspervl »

javanes schreef:
caspervl schreef:Ook moet ik nog even naar de aansluiting vd koelkast kijken. Daar is wat fout gegaan want die schakelt niet mee met het contact.
Die schakelde ook via een relais in de Calira EVS.
Dus misschien even een apart relais monteren. :wink:
ja dat was beetje dom van mij. Staat duidelijk in je schema. Pas ik zaterdag even aan.
Eigenbouw Mitsubishi L200 DC 4x4 pop-up Camper.
Plaats reactie