javanes schreef:In de zekering kast in je dashboardkastje zit normaal gesproken geen enkele zekering die te maken heeft met het 12V boordnet van het camperdeel.
De zekering van je Calira EVS zitten daar dus niet. Al gekeken op je binnenspatbord aan de bestuurderkant onder de motorkap zoals ik eerder schreef
Het je een Ducato type 290 of 230 ?(de eerste 3 cijfers van het chassisnummer op het kenteken)
type 290:
1ste zekering links=koelventilator
2de zekering links= sigarettenaansteker/radio binnenverlichting
Thnx jaques, gisteravond nog even met contact spray en de volt meter bezig geweest. Het probleem zit mede in de stekker aansluiting. Daar een beetje rommelen en wat contact spray zorgde ervoor dat er weer 12v is in het woongedeelte. Motor een tijdje laten lopen, en ik heb 13.8 op de huishoud accu, echter de 2accus blijven verbonden als de motor uit is. Koelkast doet het wel goed. Er zitten bij de motor accu een zekeringhouder met een 40a zekering die goed is en 2scheidings relais waarvan ik het doel nog niet begrijp. De plaats waar jij het over hebt is onder het reserve wiel?
Ik heb overigens geen ducato maar een citroen.
Wat de geur betreft valt het met sleutelen wel uit te houden. Maar de lucht moet er zeker uit voor ik er mee op pad ga! Als niet roker is het toch minder prettig als je het opklap bed naar beneden doet er een rookwalm te voorschijn komt
Eigenbouw Mitsubishi L200 DC 4x4 pop-up Camper.