isolatie achterdeur

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
vrijbuiter
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 02 apr 2007, 18:15
Locatie: wanssum.nrd.limburg

isolatie achterdeur



Bericht door vrijbuiter »

mijn vrouw slaapt tegen de achterdeur en klaagt over de koude deur.nu wil ik die deur isoleren,het betreft een renault master l3 h3.ik wil niet opnieuw het wiel uitvinden.dus wie heeft tips.??
schildpadden kunnen meer vertellen over de weg dan hazen.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: isolatie achterdeur



Bericht door durisotti »

De deur isoleren is bij een bus camper bijna niet mogelijk, je kunt het beste een isolatiedeken tegen de deur hangen.

https://www.campshop.nl/shop/camper/cam ... epermeter/
Laatst gewijzigd door durisotti op do 16 aug 2012, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: isolatie achterdeur



Bericht door BP 2 »

Ik heb de in de deuren 2 cm Xtreme gekleefd en daarna triplex platen bekleed met leer, kan ook met iets anders, en deze dan op het ùmetalen vlak gekleefd met polymeer.
Voor het onderste deel van de deur heb ik het originele model gebruikt dat demonteerbaar moet blijven want daar zit een deel van mechaniek van de sluiting dat bereibaar moet blijven en dit deel zit bovendien lager dan het bed.
Let wel op dat de plaat van de linker deur die men eerst sluit breder moet zijn om geen kier te hebben. Kijk eens bij fabrieksinrichtingen zoals La Strada en je zal merken hoe het moet.
BP 2

Afbeelding
pele
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: isolatie achterdeur



Bericht door pele »

Mooi gedaan, Didier!
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: isolatie achterdeur



Bericht door VAN-tastique »

't Is niet de eenvoudigste manier, maar..........................Franse deurtjes!

zie: http://vantastique.bekijknu.nl/plan-van ... /7396.html

Een eenvoudigere manier om je vrouw van die kou af te helpen is natuurlijk................ het plekje van je vrouw innemen!

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: isolatie achterdeur



Bericht door BP 2 »

Teake,
Waarom is de isolatie met Franse deurtjes beter?

BP 2
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: isolatie achterdeur



Bericht door VAN-tastique »

Hallo Didier,

Ik zeg niet dat de uitvoering met Franse deurtjes zoals ik ze heb gemaakt beter isoleert, maar wel héél véél werk!
Jouw oplossing vind ik trouwens heel erg goed maar vooral ook mooi uitgevoerd, ik zou hem zo "pikken" een volgende keer!
Ik zet de Franse deurtjes er even bij als een mogelijke oplossing van het koude en condens probleem wat je met standaard metalen deuren hebt.

Mijn achterkant (40mm dik) is aan de buitenzijde van polyester, aan de binnenzijde triplex verstevigd met houten ribben en is gevuld met purschuim.
Daarbij is de wand aan de binnenzijde afgewerkt met isolerend Vilon van 3mm dik en voelt daardoor comfortabel zacht en warm aan.

Groet,

Teake
Laatst gewijzigd door VAN-tastique op vr 17 aug 2012, 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
HanK
Berichten: 1450
Lid geworden op: za 23 aug 2003, 22:03
Locatie: N.H

Re: isolatie achterdeur



Bericht door HanK »

gr. HanK
Met de Ford Transit en TT 730 met Tmc antenne, kom je overal ( maar wel opletten!).
Jan Vijn
Berichten: 217
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 9:51

Re: isolatie achterdeur



Bericht door Jan Vijn »

Ik denk dat het ook belangrijk is om bij een geïsoleerde achterdeur van een bus camper te kijken naar de (originele) ramen die daar in zitten.
Isolerende beglazing b.v. zoals de foto van BP 2 aangeeft is prima denk ik,- maar zolang in de deuren de originele (bus) ramen zitten,- enkel glas dus,- zul je last van kou- val hebben als je daar dicht tegen aan ligt.
Denk dus bij het isoleren van de deuren ook aan het aanbrengen van isolerende beglazing.
met vriendelijke groet
Jan Vijn
Burstner Solano T710
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: isolatie achterdeur



Bericht door VAN-tastique »

Dat heb je Vijntjes gezegd Jan, klopt helemaal!
Ik had deuren met standaard ramen en ik zag me 's morgens al wakker worden met natte laken van de condens.
Dat was de reden dat ik 't mezelf zo moeilijk heb gemaakt met het doorzagen van de deuren en het bouwen van een geïsoleerde achterwand!
Het was mijn eerste buscamper die ik heb gebouwd, maar gaandeweg leert een mens een heleboel bij.
De volgende buscamper krijgt de deuren van Didier, scheelt een paar weken werk en ziet er erg mooi uit!

Groet,

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
Roadcruiser
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 23:02
Locatie: Ons mooie Westfriesland

Re: isolatie achterdeur



Bericht door Roadcruiser »

Inderdaad hartstikke koud in de winter , voor onze vorige possl hadden we 2 overlappende dikke iso matten gemaakt met drukkers aan de achterkant van de bovenkastjes en doorlopend naar beneden onder de bedden , was de perfecte oplossing nooit meer koud gehad , als je de achteruitkijkspiegel gebruikt kun je de linkerkant laten hangen en de andere oprollen of weghalen.
vrijbuiter schreef:mijn vrouw slaapt tegen de achterdeur en klaagt over de koude deur.nu wil ik die deur isoleren,het betreft een renault master l3 h3.ik wil niet opnieuw het wiel uitvinden.dus wie heeft tips.??
Groet Anna - Louis
====================================
Possl Roadcruiser Fiat ducato maxi
Als je werk je hobby is hoef je nooit meer te werken ,hoewel pensioen lijkt ons ook wel wat.
vrijbuiter
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 02 apr 2007, 18:15
Locatie: wanssum.nrd.limburg

Re: isolatie achterdeur



Bericht door vrijbuiter »

[quote="Roadcruiser"]Inderdaad hartstikke koud in de winter , voor onze vorige possl hadden we 2 overlappende dikke iso matten gemaakt .

roadcruiser bedoel je met isomatten de zg. 7 laagjes,?met alluminium buitenlaag?
schildpadden kunnen meer vertellen over de weg dan hazen.
Gebruikersavatar
Roadcruiser
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 23:02
Locatie: Ons mooie Westfriesland

Re: isolatie achterdeur



Bericht door Roadcruiser »

vrijbuiter schreef:
Roadcruiser schreef:Inderdaad hartstikke koud in de winter , voor onze vorige possl hadden we 2 overlappende dikke iso matten gemaakt .

roadcruiser bedoel je met isomatten de zg. 7 laagjes,?met alluminium buitenlaag?
Ja gewoon de dikste die je krijgen (kopen) kunt daar zit ook nog een laag foam tussen van de rol per meter b.v. in De Weere je kunt de randen afzomen met bijbehorend band maar ik heb er gewoon ducktape omheen geplakt bleef prima zitten.
Groet Anna - Louis
====================================
Possl Roadcruiser Fiat ducato maxi
Als je werk je hobby is hoef je nooit meer te werken ,hoewel pensioen lijkt ons ook wel wat.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: isolatie achterdeur



Bericht door Yvonne57 »

Ik slaap ook tegen de achterdeur. Heb daarom een gordijn gemaakt, gewoon katoenen stofje aan een rail. Dus open te schuiven. En daartegenaan staan, als we gaan slapen, op een rijtje 7 kussentjes van 30x30 van ikea, type Irma. Je zou ze eventueel met een extra bandje op het gordijn, vast kunnen zetten. Werkt prima! Als we rijden zijn deze kleine kussentjes opvulmateriaal tegen het rammelen in de kastjes! Dus boven op de glazen etc.
Roep maar als je een foto wilt zien.
Yvonne
Plaats reactie