plaatjes Expert camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door durisotti »

Mijn album heeft alle albums wat opgepoetst, ziet er mooi uit !

http://myalbum.com/album/JCEslcQ9mMV1

De bus glimt inmiddels wel wat minder, maar dat mag ook wel na 8 jaar !
Gebruikersavatar
ricardo120880
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 23:42
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door ricardo120880 »

Even poetsen :-p
wouterV
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 19:44

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door wouterV »

@durisotti

Ik ben zelf aan het zien om mijn volkswagen transporter in te gaan richten met een eenvoudig bed en keukenblokje. Heb jij zelf de constructie voor het bed gemaakt, welke materialen heb jij gebruikt en hoe heb je dit aangepakt? :)

Grtz
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door eipmiw »

En die spoiler, kun je daar iets over vertellen?
Waar heb je die gekocht of heb je hem zelf gemaakt? Mooie fotoreportage trouwens!

Groet,
Wim
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door durisotti »

De spoiler op het dak is een onderdeel van het hef dak en is geleverd door Atrion.

Het interieur is zelf gemaakt van Fins berken multiplex.
Kwestie van goed meten, zagen, lijmen, schroeven, schuren en lakken.
wouterV
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 19:44

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door wouterV »

Thanks voor de info :),

heb je gewoon met houtvijzen gewerkt om te bevestigen aan de wanden?
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door durisotti »

In het metaal zit niets vastgeschroefd, alles zit gelijmd en ik heb gebruik gemaakt van bestaande gaten in de carrosserie.
In deze gaten/openingen heb ik stukjes multiplex contra gelijmd waarin een schroef grip heeft.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door durisotti »

Even een update..
De Peugeot Expert is nog steeds on the road en voldoet prima ook bijna 9 jaar na de aanschaf en ombouw.
Heb er sinds 2008 150000 km mee gereden zonder problemen.
Onderhoudskosten zijn laag te noemen, 1 keer was het subframe doorgeroest, voor 100 euro had ik een nieuwe en een keer heeft de dynamo het begeven.
Verder alleen regulier onderhoud.
Aan de motor is alles nog origineel, koppeling, koppakking, verstuivers, turbo, radiator, nooit iets stuk gehad.
Net weer APK gekeurd zonder dat er iets aan hoefde te gebeuren. en dat voor een bus van 17 jaar oud.
Bij goed onderhoud zijn dit dus echt prima auto's, dat heeft de praktijk bewezen.
Helaas is het nu moeilijk om nog aan een goed exemplaar te komen nieuwste exemplaren zijn nu 11 jaar oud en vaak misbruikt als bedrijfsauto.
Recentelijk had ik een probleem met de scharnieren van het hef dak, dit is (9 jaar na aanschaf) onder garantie verholpen !
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door eipmiw »

Klinkt goed Wietse. Dat belooft veel goed voor mijn Jumpy:)
Wij hebben afgelopen weekend de camper voor het eerst uit geprobeerd. Zie de volgende foto's: https://goo.gl/photos/8ycN2f5XvriKrBrC6
Heb nog een hele lijst met kleine punten die ik aan wil passen. De tent is een Khyam-tent die echt extreem makkelijk is op te zetten. Het afbreken bij een erg harde wind was wat moeilijker....
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door eipmiw »

Overigens wordt de auto a.s. dinsdag als camper gekeurd. In de zomer ga ik de dorpels een goede roestbehandeling geven. Er zitten diverse blaasjes op die ik preventief aan wil pakken.
Gebruikersavatar
ZenZien
Berichten: 497
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 12:09
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door ZenZien »

Het motto van de zelfbouwer:
THE JOY IS IN THE JOURNEY.
Camper Hyundai H200
Camper Hyundai H100
Camper Land Rover 109
Toedeledoki

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door Toedeledoki »

Dit type Expert/Jumpy en Scudo zijn inderdaad prima auto's. De 1,9d met en zonder turbo en de 2,0 hdi motoren zijn goed. Het zijn personenauto diesels, maar ze kunnen het makkelijk doen in deze auto's dus geven niet veel problemen. De verdere techniek en elektronica van deze autos is ook redelijk eenvoudig en probleemloos. Voor zover ik het weet roesten ze ook niet of nauwelijks.

In 1996 hadden wij bij de garage een Scudo Turbodiesel als service auto. Die reed heerlijk.

De opvolger heeft de beruchte 1,6 hdi van Peugeot. Dit is een heel ander verhaal. Ook zit deze auto nogal vol met (in mijn ogen) onnodige en storingsgevoelige elektronica. Jammer want uiteindelijk zou er toch een keer een opvolger moeten komen voor de mensen die met de eerste generatie Jumpys onderweg zijn....
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door durisotti »

eipmiw schreef:Overigens wordt de auto a.s. dinsdag als camper gekeurd. In de zomer ga ik de dorpels een goede roestbehandeling geven. Er zitten diverse blaasjes op die ik preventief aan wil pakken.
Is dat roest of lak die loslaat ?
Als de auto nog nooit een roestbehandeling heeft gehad kun je fluidfilm gebruiken.

Ik heb de auto het afgelopen jaar voor de 3e maal een behandeling gegeven, vies klusje, maar het loont wel. De auto is nog bikkelhard.
Vergeet het subframe niet te behandelen, vooral van binnen uit.
Ik heb een mengsel van half motorolie (nieuw en schoon) en half tectyl gebruikt.
Wekt prima, de olie kruipt overal in.
Een tectyl lans kost ongeveer 30 euro.
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

Re: plaatjes Expert camper



Bericht door eipmiw »

Bedankt voor de tips! Ik weet nog niet of het alleen lak of ook al roest is. Maar we gaan het zeker grondig aanpakken.
Plaats reactie