Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kampeermark »

Jazeker! Alleen het spuiten van de motorkap en het plaatsen van een van de dakramen heb ik binnen gedaan omdat het weer omsloeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bussievooropreis
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 19:17

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Bussievooropreis »

Werkelijk prachtig, strak afgewerkt, en lekker veel fatsoenlijke fotos! Ga zo door:) Zelf ben ik een zelfde ombouw/indeling van plan, heb je ooit twijfels gehad over de keuze voor l3 ipv l2? Daar twijfel ik nog over, enkel ivm parkeren eigenlijk.. al lijkt me iedere extra cm goud waard..

Groetjes, Tim
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kampeermark »

Hoi Tim,

Nee nooit hoeven overwegen. Ik wilde niet op een regenachtige op een portapotti zitten kakken terwijl je je vriendin aan kijkt die een boekje leest.. kortom, vaste wc.
Met 4 personen zit je dan al snel op de l3. Ik twijfelde juiste over een L4, waar ik mij heb laten lijden door wat voor bus er op de markt kwam..

Mark


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bussievooropreis
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 19:17

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Bussievooropreis »

Kijk dat zijn de no nonsens argumenten die er toe doen ;). Het wordt ook een L3 voor mij. Had jij nou nog een langsbankje voor de keuring "over" of heb je het uiteindelijk met de gordelbok geregeld, heb je verslag gisteren helemaal door zitten akkeren maar kon niet precies vinden hoe je het nu hebt opgelost met de zitplaatsen? :cheers:
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kampeermark »

Even een tweetal adviezen gevraagd:

1. Ik heb deze gootsteen https://www.dewitschijndel.nl/can-spoel ... -x-360-mm/ als je een gootsteen koopt bij de bouwmarkt zitten er beugels bij om hem van onder aan te klemmen. Deze bak is echter glad. Hoe kan je die het best vastzetten?
2. Voor de koelkast heb ik net 10cm te weinig draad.. ik wil de koelkast installeren na het aanrecht vast zit. Maar dan moet je wel extra draad hebben en dat heb ik dus niet.. 2 opties; de 10mm2 aansluiten op het 2.5mm2 die aan de koelkast zit. (Slecht idee denk) optie 2: grootst mogelijke draad waar kabel schoen op kan (6mm2, geel) geloof ik. Die dan aan de 10mm2 te verbinden.. trouwens, hoe verbind je 10mm2 aan 6mm2?

Groet, Mark


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door gsm »

Ik heb deze https://www.dewitschijndel.nl/thetford- ... -spoelbak/ spoelbak en daar zitten wel klemmen bij om hem vast te zetten.
Je komt dus ±10cm aansluitkabel die er bij geleverd word te kort en die moet aan de aangelegde 10mm2 komen begrijp ik.
Ik zou dan een 6mm2 aan de 10mm2 kabel maken en dat kan je dan solderen en afwerken met een krimpkous of de 10mm2 doortrekken naar de koelkast en daar een kabelschoen op maken. Zo heb ik het trouwens gedaan :wink:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kampeermark »

Klopt die heeft wel het goede systeem.. bij mij wordt het puzzelen. Draad ga ik toch maar van 10 naar 6.. sowieso moet er een kabel schoen aan op de koelkast dus das werd al lastig met 10mm2..

Volgende klus is het laatste keukenkastje.. het wordt nog wat !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door JTG »

Zoek even hierop:
Stiftkabelschoen 35 mm² Ongeïsoleerd Metaal Cimco 180606

Die zijn er ook voor 10mm
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door myway »

Van de 10 mm2 kabel aan het uiteinde twintig strengetjes koperdraad verwijderen dan kun je een geel stekkertje of kabelverbinder aanknippen en die weer aan de stukjes kabel die al aan de koelkast zit
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door myway »

Spoelbak monteren daar hebben ze in Brabant/Schijndel een spreekwoord voor.
Als ge het nimeer wit kit.
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kampeermark »

Hahaha ze kitten wat af in Schijndel

Bedankt voor de tips, ik ga er wat moois van maken!

@jeroen, heb jij je koelkast vast gezet met de schroeven die ja vanuit de binnenkant schroeft? Ik kan in de handleiding niet vinden hoeveel mm je kwijt bent.

Mark


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door gsm »

ik heb hoeklijn op de zijwand van de koelkast geschroefd en vanuit de buitenkant vast geschroefd aan de kast waar die in zit
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kampeermark »

Nou we zijn weer wat verder!

Dit weekend besteed met priegelwerk, kabels aansluiten voor de bedien knoppen op de keuken.
Ook alle deuren afgesloten met nieuwe panelen.

Keuken vastgezet, inclusief het blad, gaat geen kant meer op! En ook de koelkast staat inmiddels op z’n plaats. Wat willen we nog meer :) begint nu echt ergens op te lijken.

Nu de wasbak en gasfornuis aan sluiten zodat ik weet hoeveel ruimte er over blijft voor de lades. Plus een lade vergrendeling maken dmv een actuator(tje)

Grootste klus nu is eigenlijk alleen de keuken afmaken, laatste kastje erboven maken en wand aftimmering. Kortom, nog genoeg te doen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2



Bericht door PaulBng »

Kampeermark schreef:Plus een lade vergrendeling maken dmv een actuator(tje)
Die kun je parallel zetten aan je trapje. Trapje in, lades op slot.

Ik wilde niet dat ie weer los gaat als het trapje uit gaat (doe ik met de hand) dus een diode tussen gezet.
Plaats reactie