Tentpees op bedrijfs auto

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Rrook1997
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 mei 2019, 15:40

Tentpees op bedrijfs auto



Bericht door Rrook1997 »

Beste Allemaal,

Mijn vriendin en ik willen dit jaar met mijn bedrijfsauto (VW Caddy 2015) met tent voor aan de zei kant op vakantie gaan.
Maar aangezien het een bedrijfs auto is ben ik tegen het volgende aangelopen. ik wil graag de tent aan de auto vast kunnen maken door middel van een tent pees (caravanpees idee), Maar ik mag dus niks lijmen of vastboren aan mijn auto. Nu zitten er op mijn auto 3 punten (Imperial) per kant en dacht ik doormiddel van die punten iets mee te kunnen doen maar ik kan helaas niks vinden op het internet zijn er mensen die hiermee ervaring hebben of hier voor een oplossing hebben graag jullie reactie's en eventuele foto's

mvg,
Rrook
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door Kroppie »

stevige metalen strip/ongelijkzijdig hoeklijn/ , daar de peesrail op bevestigen, schroeven/poppen, en in de strip 3 gaten voor boutjes welk in de bestaande imperialmogelijkheden passen.
rvs boutjes nemen en het roest dan ook niet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Rrook1997
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 mei 2019, 15:40

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door Rrook1997 »

Ik had dus ook zitten kijken naar een Fiamma Adapter maar daar kan niet zo pees in toch?
en die adapters zijn er niet voor in Imperial punten
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door Kroppie »

:D , ik kijk altijd eerst of ik zelf iets kan bedenken en maken , dan past het prima bij mijn situatie en is meestal nog het goedkoopst ook, EN ook altijd weer te repareren indien nodig.
succes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Rrook1997
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 mei 2019, 15:40

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door Rrook1997 »

beste Jos ik denk alleen het ding is dat hij dan los moet de aansluitflap is 3,20m maar de drie punten redden dat niet dan steekt de pees iets uit aan de voorkant dat mag helaas niet met rijden en ik wil eigenlijk dat ik dan alleen de pees erin schuif en tent eraan klaar!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door Kroppie »

ja , dan moet er iets anders bedacht worden, afschermbuis over het uitstekende deel schuiven?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door mama »

Met tenax ?
Rrook1997
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 mei 2019, 15:40

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door Rrook1997 »

hoebedoel je Tenax??
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door Kroppie »

dat zijn van die drukknopen waar ook cabriodaken mee vastgezet kunnen worden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door Zwerfsteen »

Kan je niets verzinnen met sterke zuignappen?
Bijv. de peesrail in 2 stukken die in de auto vervoerd kan worden en pas op de wagen zetten wanneer je het nodig hebt.
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (26.47 KiB) 1081 keer bekeken
Groet,
Leny en Pieter
Rrook1997
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 mei 2019, 15:40

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door Rrook1997 »

eventuele oplossing is 3 houten blokjes maken
daar de drukknopen op plaatsen de houten blokjes aan mijn Imperial punten plaatsen en
een caravanpeesrail nemen zoals onderstaand daar 3 gaatjes inboren en knoop op plaatsen?
maar is dat sterk genoeg om dan je tent af te spannen?
Schermafbeelding 2019-05-15 om 19.03.50.png
Schermafbeelding 2019-05-15 om 19.03.50.png (207.3 KiB) 1078 keer bekeken
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door mama »

Tenax kan redelijk véél aan hoor , maar je hebt 2 soorten echte ronde en ronde die toch iets puntiger zijn .
De ene past op allebei, de andere alléén op zijn eigen soortgenoten .
Om een tent af te spannen zal liggen welke grootte van tent en hoeveel punten van tenax .
ezteis
Berichten: 245
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 20:50
Locatie: heerenveen

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door ezteis »

Of je gebruikt een paar bouten met vleugelmoeren.

Vr gr Sietze.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tent pees op bedrijfs auto



Bericht door Cee Pee »

Je schrijft "mijn bedrijfsbus" en dan schrijf je dat je er niets aan mag maken, dat kan ik niet rijmen.
Of is het de bus van je baas?
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie