Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 205
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Becosemsaida »

Kroppie schreef:
za 19 jan 2019, 18:51
het moet een hard nylon leiding wezen, een rubberslang is te flexibel en verstoord de puls van de pomp.(rubber veert iets open en veert weer terug), hard nylon is veel stugger, en leidt de brandstof goed naar de verbrandingskamer, het is per puls maar een zeer minimale hoeveelheid.

jos
Ja dat heb ik gedaan, zelfde doorsnijding.... Het is een puls pomp maar "spuit" heel wijnig in de brandstofkamer, denk dat het daarom niet zo veel verbruikt.

Na de installatie en de uitlaat met glaswol goed geisoleerd kwam ik op 75º en daar ben ik niet bang voor dat het "te heet" is voor het hout. Vandaag 5 uur gedraait (25ºC in de camper met regen en rond de 10º buiten e bijna 90% vocht in de lucht) en geen problemen.

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Wim1955
Berichten: 99
Lid geworden op: di 20 nov 2018, 20:40

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Wim1955 »

Kroppie schreef:
di 22 jan 2019, 21:38
straks krijgen we nog chinese kachels, made in germany

jos
Of Duitse kachels , made in China :lol3:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Kroppie »

die hebben we al, die chinese dingen zijn exacte kopieen van de duitse kachels, ook de meeste onderdelen passen gewoon.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Marco Polo »

Maar dan goedkoper.
Geen ontwikkelkosten
Geen dure overhead
Geen kwaliteitscontrole
:P
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Navigator »

Marco Polo schreef:
wo 23 jan 2019, 18:09
Geen kwaliteitscontrole
:P
?????????????
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door de Jonckheer »

Ik vraag mij ook af hoe je dat zo stellig kunt beweren, of ben je in China geweest en dat geconstateerd? Zo niet is het een opmerking die kant noch wal raakt.
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door NoStress »

Ik ben een tijdje bij de Chinese variant van de Hooghovens (staal productie) geweest. Ook daar was kwaliteit echt niet minder dan hier! Daar zit het verschil niet in 😉
Laatst gewijzigd door NoStress op ma 17 okt 2022, 1:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Meine »

Vanuit mijn ervaring met Chinese bussen, het merk Higher voor de diesel en het merk BYD voor de elektrische bussen, durf ik te stellen dat er veel vaker problemen mee zijn dan met de Duitse merken.
Vooral zijn het elektronica problemen en ook zaken als schakelaars voor de knipperlichten enzo. Maar ook zijn er piepjes en rammeltjes die al vanaf een kilometerstand van pakweg 40.000 een heel concert beginnen op te leveren.
Ook ergonomisch zijn het ondingen, weinig doordacht en weinig ruimte voor de chauffeur.
Ik zie dus wel degelijk kwaliteitsverschil tussen een Duits product en iets uit China.
Nu is bij een dieselkachel het prijsverchil zo gigantisch dat je makkelijk kiest voor de Chinees. Maar voor een belangrijk bedrijfsmiddel zou ik niet iets uit China willen hebben.
En om nog even iets op de voorgaande reaktie te zeggen: de lakkwaliteit van mijn Giant fiets is teleurstellend, overal laten schilfers los.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door jielus »

Ik ben om! Voor die € 200,- wil ik wel een paar dagen experimenteren!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

€200 ?? Zoek even op ebay of op alie en je komt op ±€150 uit. :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Kroppie »

en bij +300 stuks voor 50 euro per stuk!!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door de Jonckheer »

Meine schreef:
do 24 jan 2019, 14:46
Vanuit mijn ervaring met Chinese bussen, het merk Higher voor de diesel en het merk BYD voor de elektrische bussen, durf ik te stellen dat er veel vaker problemen mee zijn dan met de Duitse merken.
Vooral zijn het elektronica problemen en ook zaken als schakelaars voor de knipperlichten enzo. Maar ook zijn er piepjes en rammeltjes die al vanaf een kilometerstand van pakweg 40.000 een heel concert beginnen op te leveren.
Ook ergonomisch zijn het ondingen, weinig doordacht en weinig ruimte voor de chauffeur.
Ik zie dus wel degelijk kwaliteitsverschil tussen een Duits product en iets uit China.
Nu is bij een dieselkachel het prijsverchil zo gigantisch dat je makkelijk kiest voor de Chinees. Maar voor een belangrijk bedrijfsmiddel zou ik niet iets uit China willen hebben.
En om nog even iets op de voorgaande reaktie te zeggen: de lakkwaliteit van mijn Giant fiets is teleurstellend, overal laten schilfers los.
Een vergelijking kun je alleen maken als de prijs overeenkomt en dat is nou juist het verschil, de Chinese producten zijn stukken goedkoper. Dat daar een ietwat mindere kwaliteit tegenover staat is niet zo gek lijkt mij. Overigens heb ik hier en daar ook iets gelezen over de lak kwaliteit van de Fiat Ducato? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Marco Polo »

Kijk, uiteindelijk komen ze toch wel rond hè :D
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Atoz »

+2 =310 :-B
Niet alle Chinese en bij uitbreiding Russische spullen zijn van goede kwaliteit.
Of had ik moeten schrijven dat niet alle Chinese en bij uitbreiding Russische en Europese of Amerikaanse spullen perfect zijn.

En dat de prijs kwaliteitsbepalend kan zijn, kan zijn. De prijs moet niet kwaliteitsbepalend zijn. (Herlees het nog eens tot de eerste zin duidelijk is)

Waar ik als ervaringsdeskundige (een niet meer werkende Planar) wel wat bang voor ben met chinese en Russische spullen is wat doe je als ze stuk gaan? En vergeet het dat je Europese leveranciers je gaan helpen. In mijn geval kwam ze uit Tjechie.
Of bestel ik er twee? Eentje voor de reserveonderdelen?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie