Zelf Eberspacher inbouwen?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
henk en lila

Re: Zelf Eberspacher inbouwen?

Bericht door henk en lila » ma 03 dec 2018, 8:51

Bij TS zijn model 2008 past de kachel niet onder de chauffeurs stoel want dan kom je in de tank uit. Past wel prima onder de bijrijdersstoel. Bij mij staat hij dwars vlak tegen de achterkant van het onderframe met de uitblaas in het zijpaneel tussen de twee stoelen. Draaibaar kopje erop en prima warmte in een L2, ook naar voren in de winter tijdens het rijden. Want die Fiat kachel in een 3 liter houdt niet over.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw (nog niet af); daarvoor: Toyota Hiace LWB 2000 (hoog dak).

ronaldvvr

Bericht door ronaldvvr » do 06 dec 2018, 15:41

Han een t-stuk plaatsen ook bij een citroen jumper uit 2007.

Zo ja,op welke plek kan je het t-stuk op de retourleiding van de diesel plaatsen zonder de tank te hoeven verwijderen.

egli

Bericht door egli » za 08 dec 2018, 13:14

ronaldvvr schreef:Han een t-stuk plaatsen ook bij een citroen jumper uit 2007.

Zo ja,op welke plek kan je het t-stuk op de retourleiding van de diesel plaatsen zonder de tank te hoeven verwijderen.
Ja dat kan.

Als je de deksel verwijdert die tussen de voorstoelen inzit, zie je daar de brandstofleidingen. Die met een diameter van 10 mm is de retour. Je hebt daar precies genoeg ruimte om een t stukje tussen te zetten zonder de tank te verwijderen.

VAN-tastique

Bericht door VAN-tastique » za 08 dec 2018, 15:14

Misschien ook nog een optie...

Ik heb voor mijn Eberspacher Airtronic D4 een gat in de vloer gezaagd, daarin heb ik een aluminium bak laten zakken en in die bak heb ik de D4 geplaatst.
Boven de D4 heb ik mijn hoge kast geplaatst, zodat ik toch redelijk snel via de bodem van de kast bij de kachel kan zijn.
De kachel neemt in de bus dus geen ruimte in beslag en een bijkomend voordeel..., hij is duidelijk stiller dan een kachel in de bus, bijvoorbeeld onder de stoel.

Teake

Plaatsen dieselkachel onder de vloer.jpg
Plaatsen dieselkachel onder de vloer.jpg (94.61 KiB) 77 keer bekeken
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!

Plaats reactie