Ombouw Peugeot Boxer L3H2 door Dries

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door pele »

Lijm in combinatie met schroeven is in principe beter, maar niet altijd noodzakelijk. Wat wel belangrijk is dat meubeldelen met soepel blijvende kit, of met dempende strips (rubber, kunststof) tegen de metalen delen van de bus worden vastgezet om piepen en kraken te voorkomen.
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

tegen het metaal? Je plaatst toch zelden een meubel tegen het metaal? Bij mij is de opbouw meestal: Metaal - schapenvilt voor koudebrug - hout met schroeven tegen metaal (aangezien lijmen op vilt niet gaat) - Meubel tegen hout
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door WoutvanAken »

Driesz,
Hout isoleert ook. Ik heb op meerder plaatsen de meubels gelijmd aan de metalen kokerprofielen.
Het is gemakkelijk werken en gelijmde meubels geven ook veel minder kans op kraken en piepen.
Overigens heb ik de gele kitpatronen van Bison gebruikt; hout op andere materialen. Super sterk spul en werkt prettig. Ook voor hout op hout.
Wat ook nuttig is; regelmatig is de buitenplaat van de carrosserie los van de verstevigingsprofielen wat ook extra geluiden veroorzaakt. Beetje kit ertussen en je hebt weer een stevig, klappervij geheel.
Wout.
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

Ik twijfel nog steeds tussen mijn twee schermen. 10W is het verschil in verbruik. Is dat de moeite om de beslissing op te baseren? :)
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door Bringamosa »

Berekening verwijderd niet zeker over accuraatheid.

Is dat verbruik op volledige helderheid, ga je op volledige helderheid werken? Zet het eens in perspectief met je andere scherm, hoeveel watt verbruikt die in totaal. Wat is het verschil percentueel gezien?
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

Het dilemma is tussen de aankoop van twee schermen :) ik heb ze dus nog niet. uit review blijkt dat op maximum helderheid de Dell 10W meer verbruikt dan de BenQ. Maar de Del is 1cm platter, wat voor mijn bureau ook wel belangrijk is.. :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door Bringamosa »

Ik bedoel eigenlijk, als de een 100w gebruikt en de ander 110w, dan maakt die 10 extra niet zo veel uit percentueel gezien als bijvoorbeeld de een 50 gebruikt en de andere 60. Al met al denk ik persoonlijk dat 10w niet zo bizar veel uitmaakt. Ik heb niet alles meer terug gelezen maar heb je je stroomvoorziening al uitgerekend? Als je weet hoeveel stroom je kan opslaan, en hoeveel je elektronische pullen verbruiken, dan kan je dus bekijken of die 10w de moeite is of niet.

Anders te overwegen, die 1 cm, hoeveel % van je totale werkoppervlak gaat dat verbruiken, is dat de moeite, zoals je zegt dus wel :P
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

Kampo zijn schemaatje eens bestudeerd, fotootjes genomen van wat ik hier liggen heb en die in mijn eigen diagrammetje gestoken in een poging het overzichtelijker te maken, maar weet niet of dat gelukt is :p
Ik heb in elk geval wat vraagjes tegen gekomen tijdens het bouwen, dus er is toch iets positief uit gekomen.. Vraagjes staan op het schema:
(sorry voor het hoge newbie gehalte van de vragen.. echt nog nooit met elektriciteit bezig geweest.. )

Afbeelding

ps: de juiste fuses zitten nog niet in de fusebox voor de ledlights, en de fusebox voor mijn frigo en waterpomp staat er ook nog niet op..
CamperMike
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 15:52

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door CamperMike »

Hoezo stopt het hier ineens, gaat dit mooie verhaal elders soms verder of snap ik ff iets niet?
titoma
Berichten: 44
Lid geworden op: di 12 nov 2019, 8:09

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 door Dries



Bericht door titoma »

Zonde dat het ineens stopt, was een erg mooi verslag tot dusver.
Plaats reactie