Route Shkodër - Ohrid Meer

Plaats reactie
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Route Shkodër - Ohrid Meer



Bericht door Lonewolf »

Hallo
Ik ben van plan om in de zomer van 2018 door Albanië naar Griekenland te rijden.
Het is de bedoeling het volgende traject te rijden:
Shkoder - SH29 richting Laç - SH6 tot kruising met SH36 -SH36 tot Peshkopi
- SH6 tot grens Macedonië - P1202 naar Struga

Ik realiseer me dat het gemakkelijker is via Elbasan, maar wil dat vermijden omdat ik vanuit Struga het Ohrid Meer rond wil rijden en via Progadec en Elbasan naar Berat wil.

Wat ik heb kunnen vinden op Street View zag er redelijk uit.

Kent iemand deze route. Zo ja graag info of de toestand van het wegdek.
Ik rij met een gewone 7m. camper op basis van een Ford Transit.

Bij voorbaat dank voor uw informatie.
JVG
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 15:13
Locatie: limburg

Re: Route Shkodër - Ohrid Meer



Bericht door JVG »

Ik wil komend voorjaar deze route ook rijden. Ik zie dat er niemand op je vraag heeft gereageerd.
Heb je de route inderdaad gereden en wat zijn je bevindingen ,met name over de staat van onderhoud van de gekozen wegen.
gr.
Jack
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Route Shkodër - Ohrid Meer



Bericht door fstuif »

In het najaar van 2022 zijn wij in die regio geweest. Na een fijne tijd aan het meer wilden we richting meer van Ohrid. Natuurlijk via de mooiste weg en dat zou deze route moeten/kunnen zijn. Na wat navraag en zoeken op kaarten en blog's kwamen tot de conclusie dat we tot Burrel zouden kunnen rijden zonder al teveel problemen maar daarna zou het moeilijk kunnen worden. Zeer tot ons ongenoegen zijn we toen via Tirana gereden. Een aantal keren in Albanië geweest en steeds Tirana gemeden. Nu dus niet. Bij Rino aan het meer van Ohrid nog even nagevraagd. Hij vond ook onze keuze de beste. Wij rijden een 7m lange Dethleffs en die kan toch heel veel, maar dit zou teveel geweest zijn. Met een 4x4 zou het geen probleem geweest zijn.

Goede reis.
Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
JVG
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 15:13
Locatie: limburg

Re: Route Shkodër - Ohrid Meer



Bericht door JVG »

Fred dank voor je reactie.
Ik begrijp dat de route Elbasan naar meer van Ohrid met een camper van 7 meter goed te doen is?

gr.
Jack
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Route Shkodër - Ohrid Meer



Bericht door fstuif »

Jack dat is een juiste conclusie. Is niet de allermooiste maar wel prima te rijden. Misschien hebben ze over een paar jaar de andere route ook opgeknapt.
Aan het meer van Ohrid kunnen we camping Rino aanbevelen. Prima plek en leuke uitbater.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Coralfan
Berichten: 35
Lid geworden op: za 24 okt 2020, 16:19

Re: Route Shkodër - Ohrid Meer



Bericht door Coralfan »

Wij hebben deze route afgelopen zomer gereden met een Adria van 7.5m en dat is prima te doen.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Route Shkodër - Ohrid Meer



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Wij kochten voor plm 10 Euro de route "door de Balkan landen" en ook die "over land naar Grieken land"
We hebben die 2 samen gevoegd en vonden het een prima tocht.
Zitten nu in Oostenrijk, maar interesse als we plm 22-25 januari weer terug zijn wil ik de PDF bestanden wel mailen in een PB.

Wegen juist daar waren niet al te best, maar te doen en denk aan je GSM abonnement en roaming, wij gingen even in het schip voor 58 Euro :(

grtn Jaap van Duijn
Plaats reactie