Nieuwe camper voor een koopje!

Plaats reactie
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door durisotti »

Een ritje van de fabriek naar de verhuurder:

http://www.sktouristik.de/Aktionen/Frue ... g-USA.html
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door Rotec 590 »

Klopt, heeft mijn collega ooit eens gedaan.
Je moet dan wel alle inboedel nog kopen want hij kreeg hem leeg mee.
Hij had geluk dat de verhuurder enkele spullen gebruiken kon.
Maar verder is het natuurlijk een leuke onderneming.

p.s. die eerste 3 foto's zou zo maar in Spanje kunnen zijn.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Bjula
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 02 jul 2014, 11:04
Locatie: Zaanstad

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door Bjula »

wij hadden wel volledig ingerichte camper, beddengoed, handdoeken, badlakens, keukendoeken echt alles was er. En ls je een Road Bear camper wegbrengt dat is echt zo mooi.
Sinds 1 maart 2017 in het bezit van een Freetec 708 TI 2.4 TD 140pk op Ford onderstel, compleet nieuw in camperland dus ik slurp alle info gretig op.
Vopper
Berichten: 2179
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door Vopper »

Hoop ik in mrt 2015 met m'n zoon te gaan doen, ook van Road Bear. :thumbup:
Ben benieuwd :P

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Vopper
Berichten: 2179
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door Vopper »

Yep. het grote avontuur is gaande :thumbup:
24 mrt. vertrokken vanaf Schiphol en dag later camper opgehaald in Middlebury.
Voor Amerikanen een "kleine" C-klasse, 27 ft. en circa 5 ton leeg gewicht. Ruim gemotoriseerd; V10 6,8 ltr. met 309 pk! Genoeg om hem door de bergen te sleuren. Moet hem wel vaak de dorst lessen; 1 op 3a4, maar de benzine is goedkoop :lol: :lol: ,dat dan weer wel. Goedkoop kun je niet zeggen van de camperplekken, omdat veel van de goedkopere plekken nog dicht zijn tot mei.
Meestal heb je dan wel voll. hookup; stroom, water en riool, zelfs kabel tv :wtf:
Mijn zoon en ik hebben erg genoten van de nationale parken, daarvoor gingen we ook naar de VS.
over een kleine week moeten we de camper bij Road Bear in San Francisco inleveren.
Het heeft dan wel een klap geld gekost, maar het was het waard :thumbup:

:wave: Billy the Kid ehhh, Vopper Yihaaa :lol3:
1mei dag van het pensioen🤓
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door durisotti »

Leuk nieuws !!
pelli111
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 8:16
Locatie: Sleeuwijk

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door pelli111 »

Help mij eens op weg, ik vind niet zo gauw iets wat duidelijk maakt dat ik een camper naar een door hun geplande afleverplaats breng.
Vriendelijke groet,

Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24432
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door javanes »

pelli111 schreef:Help mij eens op weg, ik vind niet zo gauw iets wat duidelijk maakt dat ik een camper naar een door hun geplande afleverplaats breng.
Die aanbiedingen komen wel weer aan het eind van jaar. Meestal moeten die in maart weggebracht worden.

Hier heb je er nog 2:

http://www.canusa.de/specials/quer-durch-die-usa.html
https://www.travelhome.nl/wegbrengcampers
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Vopper
Berichten: 2179
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door Vopper »

Vandaag de camper weer ingeleverd, gelukkig zonder schade, alleen wat meer mijlen dan op het huurcontract, maar dat is een kwestie van beetje bijlappen, had het niet willen missen.
Mijn zoon en ik hebben erg genoten van de trip, we hebben geen dag regen gehad en lekkere temp.
We verlangen nu weer naar ons landje om onze geliefden te kunnen knuffelen. 8-)

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door durisotti »

Mooi dat je een leuke tijd hebt gehad, heb je ook foto,s !!
Handyman2
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 19:13
Locatie: Landgraaf

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door Handyman2 »

Wij gaan, begin mei, hetzelfde doen, fabrieksnieuwe camper voor Cruise America, wegbrengen van Chicago naar San Francisco. Verheug me er al op.
De aanbiedingen daarvoor zijn meestal, eind van het jaar en begin nieuwe jaar. Vaak snel weg. Alleen de "ongunstige aanbiedingen" vaak vroege reizen in Canada, blijven wat langer beschikbaar, maar vaak is het daar dan nog berekoud en mag je de waterinstallatie van je camper niet gebruiken .... Ook niet zo handig.

Een enkele keer komt heel plotseling nogeens zo'n wegbrengcamper ook in juni of juli, op de website van de grotere reisorgs bv Travelhome of Tioga, te staan, is dan bv een nieuwe camper die toch nog naar de garage moest omdat er een groter mechanisch of motorprobleem was, dat gerepareerd moest worden, en hij dan pas weggebracht kan worden.

Dan kan het voorkomen dat je met z'n tweetjes een 30 foot of 32 foot Motorhome van dus bijna 10 meter, en 6 tot 8 slaapplaatsen, dubbele Slide-Out, tot je beschikking krijgt.
Ook zie je dat met name Cruise America, een Alkoof met 19 foot, in zijn programma heeft, waar je dan wel in de alkoof moet slapen.

Vorig jaar hadden we een huurcamper van Road Bear, 24 foot, opgehaald in LA en daar ook teruggebracht. Prachtig, vele Natonale en State Parks, bezocht ....
De dollar stond toen wel heel wat gunstiger dan nu .... :(
Daarentegen, is de benzine (die campers slurpen wat weg!!) weer goedkoper geworden.

De route, met wat alternatieven, heb ik al klaar, de Garmin is al geladen met de kaart van Noord-America en Canada, plus de nodige POI. Verder op de iPad, app, AllStay voor RV's geladen. Verder op het forum van allesamerika heel veel info en tips gevonden.
Ook een goede bron van info is het amerikaanse RVForum, vergelijkbaar met dit forum, dus zowel over campers, maar ook over reistips, campgrounds etc ... Here we come!

Afbeelding

..........Klik op het vraagtekentje, hierbovenstaand, om de routekaart te kunnen bekijken........

Gr. Daniël
Beter een Tramp in de hand, dan 10 in de lucht......
Hymer Tramp 698CL Maxi-Alko - 150 Multijet, EasyDrive Automatische koppeling, Alde-Arktis Pakket, Comfort Pakket, Solar, Votronic VCC 1212-45, 200AH Fraron LiFePO4 Lithiumaccu’s, Indel Kompressor koelkast, Caro Vision II, DVB-T, Zenec 620 met Waeco Dubbellenscamera, Model 2013
Vopper
Berichten: 2179
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door Vopper »

durisotti schreef:Mooi dat je een leuke tijd hebt gehad, heb je ook foto,s !!
Sorry foto's gaat me niet lukken, moet ik hulp van m'n zoon bij hebben, wanneer we weer in Nederland zijn eerst bijkomen van alles, m'n (ingebouwde :wink: )harde schijf zit behoorlijk vol :lol: :lol:

:wave: Vopper :wave:
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Nieuwe camper voor een koopje!



Bericht door fstuif »

Wij zijn net terug van een trip in de "moeilijke" periode. Van Toronto naar Vancouver met Canadream. Een 27 ft camper met 2x slide out. De ene slide out was voor het bed en dat bleek minder handig.
Prima ervaring. Goede voorlichting vooraf en een prima service. Het is misschien lastig om half april al weg te gaan maar onmogelijk is het zeker niet. Wij hebben het standard contract verlengd naar 35 dagen (kosteloos). Je moet dan wel iest met de kilometers doen, want dat past echt niet meer. Je kunt pakketten bijkopen vooraf. De app van Allstays geeft voldoende mogelijkheden om veilig te overnachten. De temperatuur is een ander verhaal. Aan het Lake Superior aan de Transcanada Highway vroor het 's nachts meer dan 10 gr. Dan is je bed in een slide out niet handig. Tocht namelijk best wel. De kachel op 24 en slapen in de alkoof. We hebben wel gemeld dat het in deze tijd bijna crimineel is om mensen met slechts 1 deken op pad te sturen. De kachel moet aan om de leidingen open te houden. Eigenlijk vriest het altijd in deze periode in Canada en N Amerika 's nachts een paar graden. De route langs de bevroren meren onder een strak blauwe lucht is echt adembenemend mooi. Het vlakke midden Canada doe je plankgas. Met de wind tegen gebruik je 1 liter op per 2 km, maar dat hoort er ook bij. Het cadeau komt aan het einde. Na Calgary komen de nationale parken en die zijn heerlijk. Veel wildlife, geen drukte en prachtig om te kamperen op heerlijke kleine campings.
De camper kwam uit een pakket en werd voor ons gekozen. Geen invloed op dus, maar alles was groot en ruim. Dikke motor en alles automaat. Comfortabel dus.
Ik vind het een prima manier om voor een redelijke prijs delen van Canada of Amerika te bereizen. In het seizoen kan/wil ik de prijs van 5 weken huur niet betalen. Kom dan minstens 3x zo duur uit.
Wij hebben genoten en zullen het de komende jaren nog wel eens gaan doen.

Groeten,

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Plaats reactie