Campings zijn niet altijd beschikbaar

Plaats reactie
witkam

Campings zijn niet altijd beschikbaar

Bericht door witkam » di 21 aug 2018, 0:08

Met zekere regelmaat zijn wij in Hongarije en kiezen ervoor om op campings te verblijven.
Een jaar of 5 geleden schreven we ons in bij een camping waarop de eigenaar ons erop wees dat zijn camping in het komende weekend was geboekt door een groep en dat wij gedurende dat weekend niet welkom waren. Met die wetenschap zijn wij op vrijdag vertrokken. Geen probleem want dat waren op dat moment de voorwaarden; take it or leave it.

In augustus 2018 hebben wij weer een dergelijke situatie in een camping in de stad Debrecen meegemaakt maar dit keer ging het toch even iets anders. Vooraf kregen wij te horen dat de Hongaarse caravanclub MHKK de camping had geboekt en dat de mogelijkheid bestond dat wij intern op het terrein zouden moeten verkassen. Voor ons helemaal duidelijk en we hielden er rekening mee.

Daags van te voren verschenen de ‘kwartiermakers’ van de Hongaarse caravanclub MHKK en al snel bleek dat dit een aards conservatieve groep is die vanaf het eerste moment eigen kampeerregels boven die van de camping stelt waaraan iedereen moet voldoen. Dus ook jij als individuele gast.
Na terugkomst uit het zwembad bleek dat mijn buitenruimte van 150m2 was gereduceerd naar slechts 10m2. Mijn spullen die buiten stonden waren door vreemden opzij gezet en voor mijn neus stonden 2 caravans geparkeerd.
Dit alles gaf mij een behoorlijk onveilig gevoel want ik heb geleerd dat je met je poten van elkaars spullen moet afblijven. Uiteraard heb ik direct hierover contact gezocht met de receptie van de camping en mij werd verzekerd dat ik mijn buitenruimte weer zou terugkrijgen. Dat heb ik geweten want binnen de kortste keren stond er een derde caravan vlak voor mijn neus van dezelfde club van MHKK. Mijn buitenruimte was gereduceerd tot vrijwel nihil. Een walgelijke vorm van ‘landjepik”

De eigenaren van de camping acteerden hierop weinig meelevend en kozen stilzwijgend voor die aards conservatieve MHKK-caravanclub.
Mijn advies is daarom om bij elke camping in Hongarije vooraf te vragen of er een groep wordt verwacht en of je dan 100% zekerheid hebt over je duurbetaalde standplaats. Kan men die zekerheid niet geven dan is mijn advies: DIRECT WEGWEZEN!!

Plaats reactie