Voor het eerst met de camper

mccm
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 11:32

Voor het eerst met de camper



Bericht door mccm »

Hallo allemaal!

Dit jaar gaan wij voor het eerst met een camper op pad.
Nu helaas hebben we nog niets geboekt, doordat mijn schoonvader ernstig ziek was de afgelopen maanden en inmiddels is overleden.
Hierdoor ook nergens naar gekeken, me niet ingelezen en niets gezocht.
Nu ben ik dus aan het zoeken en blijkt ( logisch) al veel vol.
Omdat we 3 opgroeiende kinderen hebben hebben we misschien wel te veel eisen ook, ik weet het niet.
Wie kan ons helpen?

Onze kinderen zijn 11, 12 en 14 jaar oud. Wijzelf 38 en 43.

Ik zou het heel leuk vinden als er iets van grotten vlakbij is, zwemgrotten??
Zowiezo moeten er zwemwater op de camping zijn, of een leuk riviertje of thermaalwater of iets dergelijks. De kinderen moeten zich in ieder geval wat kunnen vermaken.

Zelf vind ik het erg leuk als er een oud stadje vlakbij is, of een kasteeltje o.i.d.
en wij houden van struinen op marktjes etc.

Ikzelf vind dat massale echt niet leuk, maar we hebben wel kids waar we aan moeten denken. Ik zou het wel erg leuk vinden als er voor hun genoeg te doen is en ze vrienden kunnen maken. Mijn eigen wensen staan daarom wel op de 3e plaats. 2e plaats is de kids, maar 1e plaats is hygiëne. Ik vind schoon sanitair en schoon restaurant wel belangrijk.

Te veel eisen? ;)
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door iSonic »

Zoeken denk ik. Hier vind je hoog uit wat tips van bepaalde campings. Maar de meeste mensen hier staan volgens mij niet op campings.

Welk land heb je in gedachte? Er zijn een serie RCN campings in Frankrijk die heel toegankelijk zijn.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door Aloys »

Welkom in het forum!

Ik sta eigenlijk een beetje te kijken van de vraag...
Wanneer ik naar een camping zou willen om daar mijn vakantie door te brengen, zou ik wellicht een caravan
aanschaffen/huren. Die zet je dan op die camping en dan heb je je auto nog voor uitstapjes. Of ik huurde er
een caravan of huisje, nóg makkelijker.

Bij ons (en bij vele "camperaars" met ons, daarvan ben ik overtuigd) is echter niet een camping het doel, maar
de reis zélf is het doel. Daarom hebben we een camper. Het is bij ons zelfs zo dat áls we eens 2 dagen op één
plaats zijn, bijv. op een camping, dat het dan begint weer te kriebelen. We willen weer verder, nieuwe dingen
ontdekken, nieuwe dingen zien.

Wil je echt de vakantie (2 weken, 3 weken?) op één camping doorbrengen?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door macfocus »

Nou ken ik jouw kinderen niet, maar kinderen hebben echt geen massaal vertier nodig.

Gewoon een camping met iets van water en een paar kinderen van hun eigen leeftijd en ze hebben de tijd van hun leven. Daarnaast maken simpele dingen, zoals bv. marshmallows als toetje na het barbequen ook altijd leuk.

Maar, belangrijker, je hebt een camper, dat betekent dat je alles bij je hebt.
Stop onderweg ergens langs een riviertje waar je kunt zwemmen, je bikini ligt toch achterin, dus omkleden en gaan.
Gewoon lekker op reis gaan, onderweg dingen zien en doen, en af en toe een dagje helemaal niks.
Een paar dagen hier, een dagje daar en zo kom je nog eens ergens.

Er is altijd wel ergens een plekje op een niet zo idioot grote camping.

Ik weet niet wat voor camper jullie hebben en of afstanden een probleem zijn, maar noord-spanje is echt heel erg leuk en ook heel erg betaalbaar.
Kijk maar eens op onze site: http://www.hermanns.nl/Travels
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
mccm
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 11:32

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door mccm »

Aloys schreef:
di 05 jun 2018, 18:30
Welkom in het forum!

Ik sta eigenlijk een beetje te kijken van de vraag...
Wanneer ik naar een camping zou willen om daar mijn vakantie door te brengen, zou ik wellicht een caravan
aanschaffen/huren. Die zet je dan op die camping en dan heb je je auto nog voor uitstapjes. Of ik huurde er
een caravan of huisje, nóg makkelijker.

Bij ons (en bij vele "camperaars" met ons, daarvan ben ik overtuigd) is echter niet een camping het doel, maar
de reis zélf is het doel. Daarom hebben we een camper. Het is bij ons zelfs zo dat áls we eens 2 dagen op één
plaats zijn, bijv. op een camping, dat het dan begint weer te kriebelen. We willen weer verder, nieuwe dingen
ontdekken, nieuwe dingen zien.

Wil je echt de vakantie (2 weken, 3 weken?) op één camping doorbrengen?

Ik snap je opmerking. Mijzelf leek het ook leuk om "op de bonnefooi" te gaan toeren en stoppen wanneer we zin hebben.
Maar heb hier en daar kennissen gevraagd en iedereen zegt dat je deze gok niet moet nemen met kids.
De reden om een camper te proberen: ik wil graag eens wat verder weg proberen, maar zie dit niet zitten met al 3 redelijk grote kids opgepropt achterin de auto. De ruimte tijdens het rijden lijkt mij al vakantie op zich. ( Hoop niet dat je deze droom voor mij nu gaat lek prikken haha)
Nee, we gaan 1 dag op de heenreis ergens anders staan en 1 dag op de terugreis ook. Daar tussen in gaan we 10 dagen op een camping staan.

Thx voor de input wel hoor!
mccm
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 11:32

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door mccm »

iSonic schreef:
di 05 jun 2018, 17:55
Zoeken denk ik. Hier vind je hoog uit wat tips van bepaalde campings. Maar de meeste mensen hier staan volgens mij niet op campings.

Welk land heb je in gedachte? Er zijn een serie RCN campings in Frankrijk die heel toegankelijk zijn.
Oh daar sta ik van te kijken, maar ben dan ook een newbee :)

Liefst Hongarije / Slovenië
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door Camperic »

Ik kan me de vraag goed voorstellen met de aanname dat je niet één camping voor langere tijd zoekt, maar meerdere waar de eisen / wensen voor gelden en het liefste met hooguit een dag reizen tussen de diverse campings ;)

Om de vraag te kunnen beantwoorden zul je eerst aan moeten geven naar welk(e) land(en) je denkt te gaan.
Heb je al bijvoorbeeld de ACSI-gids gekocht? Een bron van informatie waar je de keuze kunt bepalen obv jouw wensen, zoals er meerdere zijn!

Edit: verkeerde aanname blijkbaar :wink:
mccm schreef:
di 05 jun 2018, 19:55
Mijzelf leek het ook leuk om "op de bonnefooi" te gaan toeren en stoppen wanneer we zin hebben.
Maar heb hier en daar kennissen gevraagd en iedereen zegt dat je deze gok niet moet nemen met kids.
Kennissen met camper?
Ik zeg wél doen!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
mccm
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 11:32

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door mccm »

macfocus schreef:
di 05 jun 2018, 18:39
Nou ken ik jouw kinderen niet, maar kinderen hebben echt geen massaal vertier nodig.

Gewoon een camping met iets van water en een paar kinderen van hun eigen leeftijd en ze hebben de tijd van hun leven. Daarnaast maken simpele dingen, zoals bv. marshmallows als toetje na het barbequen ook altijd leuk.

Maar, belangrijker, je hebt een camper, dat betekent dat je alles bij je hebt.
Stop onderweg ergens langs een riviertje waar je kunt zwemmen, je bikini ligt toch achterin, dus omkleden en gaan.
Gewoon lekker op reis gaan, onderweg dingen zien en doen, en af en toe een dagje helemaal niks.
Een paar dagen hier, een dagje daar en zo kom je nog eens ergens.

Er is altijd wel ergens een plekje op een niet zo idioot grote camping.

Ik weet niet wat voor camper jullie hebben en of afstanden een probleem zijn, maar noord-spanje is echt heel erg leuk en ook heel erg betaalbaar.
Kijk maar eens op onze site: http://www.hermanns.nl/Travels
Jou eerste 2 zinnen, dat is dus precies wat ik ook probeerde te omschrijven, maar misschien was ik niet duidelijk genoeg haha. Als er maar wat water is en andere kids.

Dagje hier dagje daar, dat was dus ook mijn idee / droom, maar hoorde van verschillende kennissen dat dit onverstandig zou zijn.

Noord Spanje vind ik wel wat te ver. We gaan dan ook niet superlang. heenreis 1 nacht ergens overnachten, de terugreis ook en daartussenin 10 dagen.

thx voor de input
mccm
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 11:32

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door mccm »

Camperic schreef:
di 05 jun 2018, 19:56
Ik kan me de vraag goed voorstellen met de aanname dat je niet één camping voor langere tijd zoekt, maar meerdere waar de eisen / wensen voor gelden en het liefste met hooguit een dag reizen tussen de diverse campings ;)

Om de vraag te kunnen beantwoorden zul je eerst aan moeten geven naar welk(e) land(en) je denkt te gaan.
Heb je al bijvoorbeeld de ACSI-gids gekocht? Een bron van informatie waar je de keuze kunt bepalen obv jouw wensen, zoals er meerdere zijn!

Edit: verkeerde aanname blijkbaar :wink:
mccm schreef:
di 05 jun 2018, 19:55
Mijzelf leek het ook leuk om "op de bonnefooi" te gaan toeren en stoppen wanneer we zin hebben.
Maar heb hier en daar kennissen gevraagd en iedereen zegt dat je deze gok niet moet nemen met kids.
Kennissen met camper?
Ik zeg wél doen!
Je eerste zin snap ik niet, sorry ;)

Liefst richting Hongarije / Slovenië

De gids heb ik, maar ik vind het niet erg overzichtelijk /genoeg informatie bevatten

kennis 1 ; had camper gehuurd, maar zegt dat het een horrorvakantie was en gaat nooit meer, zij waren op de bonnefooi gegaan met kids.
kennis 2 ; eigen camper; zeggen het is leuk, als je van te voren maar wel goede campings uitzoekt anders is er voor kids niets aan.

En aangezien wij geen ervaring hebben, tsja, dan neem je dat toch wel wat aan....
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door Camperic »

De eerste zin was obv de aanname dat je op meerdere campings wilde gaan staan.

Lees hier onze (eerste) ervaring.

Ons bevalt het met kind(eren) dus wél goed en mijn zwager huurt dit jaar voor het derde jaar op rij weer een camper, omdat hun het ook goed bevalt (met 4 kinderen). Er staan dus andere ervaringen tegenover :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door tomdejong »

Wij staan nooit langer dan 3 dagen op 1 plek, en staan eigenlijk nooit op een camping. Onze kinderen 9 en 11 vermaken zich zelf prima. We zoeken wel regelmatig een camperplaats met wat water op in de buurt of we gaan een stukje fietsen naar het water. Uit ervaring kan ik zeggen dat onze kinderen altijd wel iets te spelen hebben.

We doen alles op de bonnefooi. Elke zomer 6 weken weg is eigenlijk te kort ;) Afgelopen zomer hebben 2 nachten op een camping gestaan in Parijs. De rest allemaal op camperplaatsen zonder te reserveren.

We hebben geen camper gekocht om lang op een camping te staan.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door Bob Diesel »

Maar wie dat wel wil
Gewoon doen.is niks mis mee
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
mccm
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 11:32

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door mccm »

Camperic schreef:
di 05 jun 2018, 20:10
De eerste zin was obv de aanname dat je op meerdere campings wilde gaan staan.

Lees hier onze (eerste) ervaring.

Ons bevalt het met kind(eren) dus wél goed en mijn zwager huurt dit jaar voor het derde jaar op rij weer een camper, omdat hun het ook goed bevalt (met 4 kinderen). Er staan dus andere ervaringen tegenover :wink:
Dat geloof ik ook graag ;) Ik zal het lezen bedankt!
mccm
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 11:32

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door mccm »

tomdejong schreef:
di 05 jun 2018, 20:22
Wij staan nooit langer dan 3 dagen op 1 plek, en staan eigenlijk nooit op een camping. Onze kinderen 9 en 11 vermaken zich zelf prima. We zoeken wel regelmatig een camperplaats met wat water op in de buurt of we gaan een stukje fietsen naar het water. Uit ervaring kan ik zeggen dat onze kinderen altijd wel iets te spelen hebben.

We doen alles op de bonnefooi. Elke zomer 6 weken weg is eigenlijk te kort ;) Afgelopen zomer hebben 2 nachten op een camping gestaan in Parijs. De rest allemaal op camperplaatsen zonder te reserveren.

We hebben geen camper gekocht om lang op een camping te staan.
Maar hoe sta je dan? Op een parkeerplaats?
Het is ook echt niet zo dat wij verwende kids hebben die zichzelf niet kunnen vermaken hoor.
Zijn creatief en speels, maar ze willen ook graag veel zwemmen en vakantievrienden maken, vooral de oudste.

6 weken :shock: moet er niet aan denken, maar hey, ieder z'n ding ;)
Plaats reactie