tweede keer Tsjechië

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

tweede keer Tsjechië



Bericht door Rotec 590 »

Weer terug van 3 weken Tsjechië en Slowakije.

Wij vonden het noorden van Tsjechië rustiger en mooier dan het zuiden.
Helaas zijn ze overal met de wegen bezig zodat je veel moet omrijden maar het was ook wel de hoogste tijd omdat enkel de gele wegen op de kaart goed te rijden zijn.
De rode wegen in het noorden zijn prima maar in het zuiden slecht. De witte weggetjes zijn al aardig vernieuwd maar meestal erg slecht. Het contrast was dit jaar dan ook erg groot.

Vorig jaar hadden we op 1 camping na overal rust na 11 uur. Dit jaar was dat anders. Vele pensions naast de campings hadden buitenfeesten met DJ´s tot 2 uur in de nacht. Ja en loeihard voor soms niet meer dan 20 mensen. Goed dat ik oordoppen bij me had, maar dat slaapt ook niet fijn.
Hierdoor hebben we meer vrij gestaan dit jaar bij een stuwdam, meertje en voetbalveld en in Slowakije bij de skipistes.

De prijzen zijn gestegen in Tsjechië en juist gedaald in Slowakije.

Parkeerplaatsen langs de wegen zijn er niet of nauwelijks en al helemaal niet om even met je stoeltje buiten te zitten. Dit komt nog door het communisme en hierdoor is het met een camper erg lastig om onderweg even rustig in de natuur een bakje koffie te doen of een broodje te eten.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: tweede keer Tsjechië



Bericht door JoepVanDerVen »

Ik woon in Tsjechië en in de buurt van Klatovy /Plzen en aan de bosranden zie je steeds meer picnik huisjes komen . laatst had er iemand zijn tentje naast gezet en dat werd gedoogd ,ook heeft er een camper gestaan zonder problemen. Ook zie je regelmatig campers overnachten op winkelcentrum skodovska in Klatovy . In de bossen worden wegen aangelegd om de bossen te bewerken [ kappen ,onderhoud] ikzelf heb met mijn buscamper zo,n weggetje weleens genomen en midden in het bos overnacht .
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: tweede keer Tsjechië



Bericht door Vertrokken4 »

Toch klopt het wel in grote lijnen wat Rotec beschrijft. Dat van de wegen is denk ik meer een toevalstreffer maar het vinden van plekjes om te overnachten, koffie te drinken of even de lunch te gebruiken valt soms helemaal niet mee. Of je dat kunt toeschrijven aan het communistisch verleden betwijfel ik ten zeerste, In Slowakije is het probleem veel minder, in Hongarije min of meer hetzelfde als in Tsjechie. In Bulgarije, Roemenië, Polen of de Baltische landen ondervind ik dat probleem helemaal niet.

Groetjes,

JP
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: tweede keer Tsjechië



Bericht door Sjaak en Marja »

Verder wel nog iets leuks meegemaakt op je vakantie?
Je bent vast geen lid van de Facebook pagina, campers Zonder klagen... :-B :-B :-B
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: tweede keer Tsjechië



Bericht door Vertrokken4 »

Maar ze zijn er wel hoor, die mooie plekjes, als je maar doorzet.
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: tweede keer Tsjechië



Bericht door Rotec 590 »

Sjaak en Marja schreef:
di 12 sep 2017, 8:46
Verder wel nog iets leuks meegemaakt op je vakantie?
Je bent vast geen lid van de Facebook pagina, campers Zonder klagen... :-B :-B :-B
Jazeker, was een prima vakantie,
Ik zeur niet, geef alleen informatie zoals wij het aantroffen. Een route plannen is dus lastig als hier en daar een complete verbindingsweg eruit ligt en je gigiantisch moet omrijden.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Plaats reactie