Overnachten bij Auschwitz in Polen?

Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Joske »

Het is voor mij al een paar jaar geleden dat ik daar ben geweest, maar ik herken niets in de melding om te reserveren. We zijn daar gewoon langs geweest en konden alles bezoeken. Zowel Auschwitz en Kamp Birkenau.
Minstens zo indrukwekkend en daar in de buurt is Gross Rosen.
Lees je hier maar eens in
Een werkkamp waar de granieten blokken in dwangarbeid werden gedolven.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Secondhome
Berichten: 112
Lid geworden op: za 11 jul 2009, 22:23
Contacteer:

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Secondhome »

Hallo zijn in juni nog 2 weken in zuid - Polen geweest en ook in Auschwitz.
Op onze site een verslag met overnachtingsplaatsen.
http://www.onzecampersite.nl
Fijne reis gewenst
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door AadenAnke »

VAN-tastique schreef:Camping "Smok" in Krakau is een prima camping net aan de rand van de stad, Krakau is inderdaad een hele mooie stad.

Op de camping kunnen ze je alles vertellen over vervoer naar Auschwits, kan waarschijnlijk vanaf de camping.
Bij een plaats met zo'n beladen en gruwelijke verleden wil ik sowieso niet in een camper op de parkeerplaats overnachten.

Teake
Als nakomeling van een overlevende van een ander kamp vind ik het juist een bewijs van respect als je daar in gepaste vorm overnacht! Op deze beladen plek met haar gruwelijke verleden zijn vele vertrokken! Als wij als wereld bevolking ons blijven realiseren wat een gruwelijke daad van mens tot mens dit was en ervoor zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren heeft het nog ergens toe gediend! Juist het levendig houden van het verleden in haar gruwelijke waarheid is het enige respect wat wij kunnen tonen! Ik begrijp het als je zegt ik voel me daar niet prettig, ook ik heb dat gevoel! Maar schroom niet om er te zijn en te overnachten.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Cee Pee »

Wij wilden juist wel bij het kamp overnachten, de mensen die daar in de oorlog moesten verblijven voelden zich ook niet prettig maar hadden geen keuze om ergens anders heen te gaan.
We gaan daar ook niet heen voor ons plezier maar voor het indrukwekkende en uit respect voor de mensen die daar het leven hebben gelaten onder gruwelijke omstandigheden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Jan en Petra
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 19:18
Locatie: noord-brabant

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Jan en Petra »

Op 500 meter van Ingang museum is een mini-camping met sanitair.Camping Centrum ul.M Kolbego (Auswitch)
N 50°01'29" E 19°11'53".Kost 20 euro per nacht.
Voor 10.00 en na 16.00 uur is het gratis entree maar daar moet je wel ook een ticket voor halen.Op dat ticket staat hoe
laat je binnen mag.Bij deze loketten kun je ook de rondleidingen boeken(geen nederlands)weet niet of je online nederlands kunt boeken.
Wij hebben de tour/gids gedaan s'morgens Auswitch en dan met pendelbus naar Birkenau.Zoals gewoonlijk gaan deze soort rondleidingen snel overal langs en wordt er wat verteld.Na 1,5 uur in Auswitch krijg je 15 min pauze en dan moet je met de pendelbus mee.Wij zijn een dag later nogmaals naar Auswitch gegaan om nog meer te zien/bekijken.
Kom gerust eens in onze camper een babbeltje maken,vinden we gezellig
Gebruikersavatar
Wesselsjan
Berichten: 314
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 17:24
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Wesselsjan »

We waren onlangs in Krakau op Camping Smok. Van daar zijn we met een klein busje naar Auschwitz en Birkenau geweest. De meeste indruk maakt Birkenau met zijn grote vlakte en de treinwagon, als laatste herinnering. Omdat we nogal eens in Westerbork komen, waar ook een wagon staat, was de link van begin- en eindpunt snel gelegd. Een gesprek over de ervaringen van een Engelse moeder en dochter van Joodse komaf, die met ons meereisden in het busje, was ook heel speciaal.
Camper'n is SKIK... wie döt oons wat vandage...

Mijn reisverhalen op Campersite
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Atoz »

De parking aan de overzijde van Auschwitz , naast het restaurant betaalden wij 40 zl of 10€ voor overnachten en dag parkeren.
De parking aan Birkenau betaalden we daarstraks 22 zl of 5,5€

De inkom Birkenau is gratis

De inkom van Auschwitz kan op 3 manieren
1. Je reserveert thuis maanden op voorhand een rondgang met gids. Deze is betalend. Ken de prijs niet zie verder.
2. Je koopt in Auschwitz een ticket met een gids in de gewenste taal. Nederlands is niet mogelijk.
Deze tickets zijn niet op het internet te vinden !!! Maar ze bestaan wel ter plaatse, voor zover beschikbaar.
Deze rondgang hebben we zien doen maar je komt absoluut niet in het ganse gebouw. De gaskamers en crematorium ben je op 60 seconden buiten....
Deze rondleiding is beschikbaar tussen 10 en 16 uur.
3. En zo deden wij het....
Je gaat om 11uur naar de ticketservice en je vraagt een ticket na 16u00 zonder gids. Kostprijs... Gratis.
Gratis ingang kan al vanaf (ik dacht) 7u00 tot 10u00 en na 16u00 tot 20u30

Wij deden dit twee namiddagen en hebben op deze manier de kans gekregen om aan lage snelheid alles te kunnen bezoeken. Ongeveer acht uur waren we daar in Auschwitz 'zoet' mee.

Birkenau deden we ongeveer vier uur over maar hebben dan ook bijna alles kunnen bekijken.

Drie dagen ellende kijken maar het was de moeite waard.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Uitgeschreven

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Uitgeschreven »

Ik heb een ticket besteld via internet ,met een gids. Kon kiezen tussen een Franse of Engelse groep.
Dan weet je tenminste wat je ziet .
Ik overnachtte op de parking van Auswitch.
Water kan je vullen mits betaling,een ganse 100 l voor 3 euro.
Bi kenau hebben we niet gedaan,we vonden het al wel na Auswitch.
Uitgeschreven

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Uitgeschreven »

Opgezegd schreef:Wij zijn in Polen en ik wil eigenlijk ook naar Auschwitz. Probleem is wel lopen beiden slecht, kan iemand me vertellen of het veel lopen is en of er alternatieve oplossing zijn daar?
Dag
Rondleiding duur een 3 uur.
veel lopen en trappen naar de kazernes.
Ik heb mensen van + 70 gezien die moesten passen na een tijd.
dit ter info.
Uitgeschreven

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Uitgeschreven »

Cee Pee schreef:Wij willen half november ook Auschwitz bezoeken maar op deze site staat dat je je van te voren moet aanmelden.
Heeft iemand daar al ervaring mee of kan je nog gewoon op de bonnefooi daarheen.
Je kan er gewoon heengaan.

Een ticket kopen een aanschuiven.
Ik had op internet besteld en was een dag eerder,maar ze wilden niet omruilen.
Heb dan een dag gewacht.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Cee Pee »

We zijn al geweest hoor en inderdaad niets besproken, eind van de dag aangekomen en op de parking voor Auschwitz geslapen de volgende morgen toen de kassa openging een kaartje gekocht en alles tot ons laten komen, tegen de middag met de shuttle bus naar Birkennau en daar ook later weer mee terug.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Uitgeschreven

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Uitgeschreven »

Cee Pee schreef:We zijn al geweest hoor en inderdaad niets besproken, eind van de dag aangekomen en op de parking voor Auschwitz geslapen de volgende morgen toen de kassa openging een kaartje gekocht en alles tot ons laten komen, tegen de middag met de shuttle bus naar Birkennau en daar ook later weer mee terug.
Beetje vroeger dan november dan!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Cee Pee »

Het topic loopt al even en het ging over november 2016 :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Uitgeschreven

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Uitgeschreven »

Cee Pee schreef:Het topic loopt al even en het ging over november 2016 :wink:
ik denk dat ik gedateerd ben.
Die topics komen op mijn pc onder de laatste berichten?
Plaats reactie