Standplaats kosten betalen in het buitenland?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door appellover »

De wereld verandert snel ,acceptgiro,overschrijvingen schrijven,naar de brievenbus of bankkantoor.
Bankkantoor is opgeheven ,alles gaat automatisch en in winkel betalen met je telefoon ( applepay) of met je horloge.
Alleen op de markt hier in Spanje moet je cash geld hebben.
Valt me wel op dat in Spanje en Portugal oudere inwoners nog naar postkantoor gaan om bv elektrarekening cash te betalen .
Hoe lang dat nog duurt ?



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door B1gcheese »

Met een Nederlandse pinpas kom je tegenwoordig een heel eind hoor, ook contactloos. En anders heb ik altijd nog een VISA bij me. En tot slot nog een bakje met munten voor als het echt moet. Ik ben blij met de Euro, anders had ik heel wat bakjes met verschillende muntsoorten bij me gehad.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Arnor
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door Arnor »

MonRoe schreef:Tot nu toe nog geen app nodig gehad om een camperplaats te moeten betalen. In Griekenland helemaal niets betaald voor een plek om te overnachten/staan. Hoe het in Oost Europa is, geen idee, maar maak je voor Griekenland geen zorgen, daar hebben ze nog het liefst cash geld.
Hoe de situatie in geheel Oost-Europa is weet ik niet; ik heb wel ervaring in Roemenie. Ik heb op 3 verschillende parkeerplaatsen gestaan waar via app moest worden betaald. En je raadt het al; 3 verschillende apps. Alleen te gebruiken met accounts. Downloaden app (uiteraard belabberd netwerkcontact), invoeren o.a. mailadres, overige gegevens, bankgegevens, , verifieren enzovoorts en dan uitzoeken hoe je de app moet gebruiken (weer belabberd contact, nog eens opnieuw proberen). Gelukkig wel ook in het Engels.

Verstuurd vanaf mijn tablet

AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door AadenAnke »

Ik ben zo'n klojo met computers ik heb een smartfoon die vele malen slimmers is dan ik. Dat ding blokkeert regelmatig mijn vrouw en kinderen hebben hem dan binnen een minuut aan de praat. Iets opslaan in de computer lukt nog wel, terug vinden is een heel ander verhaal. Nee dat is echt niets voor mij. Betalen gewoon met ouderwets geld of pinnen. Maar al die handige snufjes zijn voor mij een regel rechte ramp. Daarom doe ik dus niet aan internet bankieren

Gr. Aad
HarvdLaan
Berichten: 85
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 22:33

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door HarvdLaan »

appellover schreef:Je hebt “prepaid abo zonder data” en toch mail en update ontvangen.Hoe werkt dat ?

Gelukkig zijn er in Spanje en Portugal heel veel gratis plekken dus geen app of creditcard nodig.





Met vriendelijke groet
Ron
Sorry late response. WiFi

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

HarvdLaan
Berichten: 85
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 22:33

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door HarvdLaan »

Arnor schreef:
MonRoe schreef:Tot nu toe nog geen app nodig gehad om een camperplaats te moeten betalen. In Griekenland helemaal niets betaald voor een plek om te overnachten/staan. Hoe het in Oost Europa is, geen idee, maar maak je voor Griekenland geen zorgen, daar hebben ze nog het liefst cash geld.
Hoe de situatie in geheel Oost-Europa is weet ik niet; ik heb wel ervaring in Roemenie. Ik heb op 3 verschillende parkeerplaatsen gestaan waar via app moest worden betaald. En je raadt het al; 3 verschillende apps. Alleen te gebruiken met accounts. Downloaden app (uiteraard belabberd netwerkcontact), invoeren o.a. mailadres, overige gegevens, bankgegevens, , verifieren enzovoorts en dan uitzoeken hoe je de app moet gebruiken (weer belabberd contact, nog eens opnieuw proberen). Gelukkig wel ook in het Engels.

Verstuurd vanaf mijn tablet
Jeetje, misschien deze plaatsen bewust skippen?

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

HarvdLaan
Berichten: 85
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 22:33

Re: Standplaats fee betalen in het buitenland



Bericht door HarvdLaan »

Marco Polo schreef:Automatische updates uitzetten?
Mail niet automatisch binnen laten halen.
Allemaal kwestie van instellingen.

Vooral het noorden is digitaal georiënteerd.
Kom je zuidelijker dan valt dit vaak wel mee (of tegen, afhankelijk hoe je het bekijkt).
In Duitsland ben je zelfs vaak veroordeeld tot het verzamelen van muntstukken om CP’s te betalen en worden betaalpassen van buiten D niet geaccepteerd.
Mail niet binnenhalen was mij bekend maar was ik even vergeten . Leeftijd Afbeelding
Dank

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Plaats reactie