Standplaats kosten betalen in het buitenland?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
HarvdLaan
Berichten: 85
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 22:33

Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door HarvdLaan »

Sinds 1 jaar camperaar.
We zijn vorig jaar naar Scandinavië en Rűgen ( Duitsland) geweest.
Dit jaar hebben we plannen voor Oost-Europa en Griekenland.
Tevens Spanje en Portugal..
Onze ervaring met het betalen waren over het algemeen positief maar er zaten toch een paar mindere tussen.
Ik heb een mobiel met een prepaid abonnement zonder data!
Hier zal ik nog iets aan doen!
Halverwege Malmö en Oslo een leuke CP aan een haventje.
Betalen kon alleen met een te downloaden app waarbij de revenuen ten goede kwamen aan lokale sport organisaties.
Ik zou deze app downloaden maar halverwege was mijn tegoed ten einde door alle andere updates en mail.
Het zal toch niet zijn dat je overal eerst een lokale app moet downloaden en installeren?
Dan in de omgeving bij Rűgen eenzelfde ervaring maar dan met wat mij een iets algemenere app in het Duits!
Vraag : Is er in Nederland een app beschikbaar die dit soort problemen covert?
Zijn er apps die bepaalde landen grotendeels coveren?
Natuurlijk bankier ik ook via de normale Nederlandsbank apps maar deze kon ik daar niet voor gebruiken!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Standplaats fee betalen in het buitenland



Bericht door macfocus »

Nee, dat soort apps zijn er niet, in ieder geval niet voor alle scenario's.
Beste advies: Zorg dat je een abonnement hebt met een normale hoeveelheid data ter beschikking.
Dat kost tegenwoordig echt niet meer zo veel.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Standplaats fee betalen in het buitenland



Bericht door Marco Polo »

Automatische updates uitzetten?
Mail niet automatisch binnen laten halen.
Allemaal kwestie van instellingen.

Vooral het noorden is digitaal georiënteerd.
Kom je zuidelijker dan valt dit vaak wel mee (of tegen, afhankelijk hoe je het bekijkt).
In Duitsland ben je zelfs vaak veroordeeld tot het verzamelen van muntstukken om CP’s te betalen en worden betaalpassen van buiten D niet geaccepteerd.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door appellover »

Je hebt “prepaid abo zonder data” en toch mail en update ontvangen.Hoe werkt dat ?

Gelukkig zijn er in Spanje en Portugal heel veel gratis plekken dus geen app of creditcard nodig.





Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door TestCase »

Eerlijk gezegd begin ik mij ook een beetje te ergeren aan al die apps. Ze zijn er al voor NL, DE, FR en ws. nog wel meer. Ook overal een account en hoe gaat dat met betaalgegevens bij die accounts, hoe veilig is dat?
Misschien een schone taak voor de NKC, en zusterorganisaties, om dit te sturen/leiden/ontwikkelen naar iets generieks?


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door MonRoe »

Tot nu toe nog geen app nodig gehad om een camperplaats te moeten betalen. In Griekenland helemaal niets betaald voor een plek om te overnachten/staan. Hoe het in Oost Europa is, geen idee, maar maak je voor Griekenland geen zorgen, daar hebben ze nog het liefst cash geld.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door Kees_S »

Voor het betalen gebruik ik de app "AanUit.net".
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door EasyBee »

Maar AanUit.net is toch in Nederland? :eh:
Dit gaat over betalen in het Buitenland.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door AadenAnke »

Bij de invoering van euro was meest gebruikte pro argument 1 munt dan kan je overal betalen! Nu 20 jaar later, digitaal betalen met vele niet met elkaar samen werkenden systemen. Betaalpassen van banken die elkaars automaten niet herkennen. Waar is het idee van simpel 1 munt 1 pasje 1 app gebleven. Loop hier ook weleens tegen aan. Mijn gebruikte oplossing in deze was iemand zoeken die wel de juiste bankpas/app heeft en die gewoon cash geld gegeven. Dus mede camperaar die er staat een voorbij ganger en ooit een politie agent geprobeerd dat lukte niet :thumbdown: maar over het algemeen werkt dat prima.

Gr. Aad
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door jurgenc »

Maestro wordt toch op heel veel plaatsen aanvaard. En cash ook.
H20
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door TestCase »

Klopt, in DE trouwens vaak niet met Maestro bij musea etc. Maar we hebben het hier over automaten/slagbomen op CP's waar je alleen met een app kunt betalen ook voor watertappen/lozen. Hier is dan geen mogelijkheid voor betaalkaarten of munten.
Is net zoiets als app voor parkeren van Parkmobile, ANWB, YellowBrick. Maar hier werken al die apps voor alle parkeerzuilen.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
albertrietjens
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
Locatie: Nederweert

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door albertrietjens »

Tja, dat digitaal betalen op parkeerplaatsen is wel de toekomst. Wat is er namelijk eenvoudiger dan een plakkaat ophangen met een instructie. Veel sneller en goedkoper dan een (munt-)automaat. Zo heb je in een mum van tijd legio gratis parkeerplaatsen omgebouwd naar een verdienmodel.

Afgelopen jaar op veel plaatsen in Zweden tegengekomen waar dit 5 jaar eerder nog niet het geval was. Ook zijn ze daar fan van "swish" een betaalwijze op je smartphone. Hierdoor ontstaan er bedrijfjes die alleen maar met "swish" betalingen accepteren. Zelfs een ijsje kopen lukt dan niet meer :bang: met munten. Bedacht in 2012 en al 6.5 miljoen gebruikers in 2018.

https://en.wikipedia.org/wiki/Swish_(payment)
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door AadenAnke »

Wat zal ik dan lopen te watertanden. Ik doe niet aan internet bankieren e.d. Weet met veel moeite een pin betaling te doen :bang:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Standplaats kosten betalen in het buitenland?



Bericht door macfocus »

Je gebruikt nog acceptgiro's? (Bestaan die nog?) Of zit er nog een fase tussen?

Waarom gebruik je geen internet bankieren als ik vragen mag?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie