verzekering

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

verzekering



Bericht door fstuif »

In mijn speurtocht naar een casco verzekering voor de camper voor landen buiten europa die niet op de groene kaart staan ben ik nog steeds niet de oplossing tegengekomen. Mevr. Alessie was een steun en toeverlaat in deze, maar dat werkt niet meer.
Wie heeft de oplossing? Wie heeft er verzekering afgesloten voor een reis in 2019?
Wa kan vaak wel aan de grens, maar casco is een ander verhaal.

Ik ben benieuwd.

groeten,

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: verzekering



Bericht door Autocaravana »

In veel landen moet je een casco-verzekering misschien gewoon vergeten.
In Centraal-Amerika bijvoorbeeld kom je door diverse landen waar je geen casco-verzekering kunt afsluiten. In sommige landen is het zelfs toegestaan om onverzekerd (dus zonder WA) rond te rijden en kun je voor een buitenlands kenteken niet of heel moeilijk een WA-verzekering krijgen.

Mijn devies is daarom, heel defensief rijden en met een niet al te dure camper.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: verzekering



Bericht door fstuif »

Dat het niet altijd mogelijk is snap ik. Het was in ons geval wel mogelijk maar Lloyds heeft afgehaakt en mevr Alessie dus ook. Vandaar de vraag.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: verzekering



Bericht door fstuif »

Uiteindelijk heb ik een verzekeraar in Armenie gevonden die een offerte heeft gemaakt. Heeft dat nog niet eerder gedaan en er moesten wel alle zeilen bijgezet worden.
Hij doet dit voorlopig alleen voor groepjes campers. Als ik daar ben zal ik kijken of we in een goed gesprek iets algemeners kunnen regelen.
Mocht er iets nieuws te melden zijn dan horen jullie dat.

Groeten.

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Plaats reactie