Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door B1gcheese »

TS laat misschien niets meer horen door de toon van de reacties, dat is precies mijn punt.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door 't Busje »

Dus als je met concrete voorbeelden uit de (inmiddels verdwenen) plannen van TS aantoont dat die niet of nauwelijks uitvoerbaar zijn, deugt de toon niet?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door Bob Diesel »

Gebeurt hier ook te vaak ::S
Als het antwoord op de vraag de vraagsteller niet aan staat :!: heeft de beantwoorder het gedaan :!: , niet dus
stel de vraag dan niet als je de antwoorden zelf al weet ,maar niet beantwoort :!: ,maar slechts bevestigt wil hebben :crazy:
struisvogel gedrag :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door de Jonckheer »

Vind ik ook, ik heb geen behoefte aan figuren met lange tenen. Altijd dat gezeur over een toontje, je moet er maar zin in hebben, altijd op eieren lopen om het tere zieltje van een nieuw lid niet te kwetsen. Ik begin er hard aan te denken om op vragen van een nieuw lid maar helemaal niet meer te reageren, het gebeurt veel te vaak dat er heel veel antwoorden komen en de TS het lekker laat afweten. Een hoop moeite voor niks dus.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door Bob Diesel »

Helaas is dat :!: het niet reageren van TS op een gestelde vraag
ook een probleem aan het worden bij forum leden welke al langer aanwezig zijn :bang: :bang:
En gewoon doen of dat hun neus bloed ,want ze zijn wel aan het mee lezen
maar gewoon een reactie ,of dat ze geholpen zijn of niet kan er in het topic dan niet van af

En gewoon recht voor z,n raap antwoorden
iemand noemde dat laatst << Haaks reageren<<
Ik doe het :mrgreen: graag :mrgreen: :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door 't Busje »

Van mij mag iedereen, oud of nieuw lid, vragen wat hij wil. Maar als de vraag gaat over een camperreis die midden op het Stationsplein in Amsterdam begint, kun je toch niet alleen maar bloedserieuze antwoorden verwachten.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Uitgeschreven

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan



Bericht door Uitgeschreven »

ekruijsse schreef:
ma 04 feb 2019, 15:54
Niet te doen dit hoor, tussen de 115 en 155 km. per dag, ieder dag, een jaar lang! Wanneer ga je dan nog eens iets bekijken? Kun je volgens mij beter vrachtwagenchauffeur worden, brengt het in ieder geval nog iets op :P
Vrachtchauffeurs leggen meer dan 150 km per dag af en dit het ganse jaar. 150 km is peanuts. Dat is 2 h per dag rijden, heb je nog 22 uur over waarvan je 8 h kan slapen, rest 16 h om te eten en bezoeken af te leggen.
Ik vraag me alleen af:Ts heeft tussen de 9-12 maanden, moet je dan alles zo plannen? Er kan en zal van alles verkeerd lopen en anders dan gepland.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door de Jonckheer »

Het is wettelijk voor vrachtwagen- en buschauffeurs niet toegestaan 7 dagen per week aan het werk te zijn, te rijden dus. Het aantal km doet er daarbij niet toe. Daar is de rijtijdenwet voor uitgevonden, overtredingen kunnen een boete van duizenden euri's opleveren. Die wet is er niet zomaar want je kunt dat gewoon niet zonder een gevaar op de weg te worden. Iemand dus die een jaar lang elke dag wil rijden zonder dagen onderbreking is in mijn ogen volkomen onwetend of een volslagen idioot, iets anders kan ik er niet van maken.
Km maken is geen kunst, ik doe er af en toe een 6- a 700 op een dag maar dan zit je in een super comfortabele luchtgeveerde stoel in een zeer comfortabele en stille dubbeldekker waardoor je fris en monter weer uitstapt. Niet te vergelijken met een gemiddelde bestelbus die is omgebouwd naar een camper.
Uitgeschreven

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door Uitgeschreven »

Jonkheer ,
denk je dat ik hier zomaar wat schrijf? Ben 35 jaar op Europese en Oost Europese wegen geweest met een 44 tonner( vroeger 38 ton) Ik weet dat er rij en rust tijden bestaan. Zelfs dan nog is het heel goed mogelijk die afstand te doen. wat is nu 42 duizend km?
Je weet net als ik, (ben er nu 65) dat toen indertijd er veel werd gereden ,en niet veel controle was, we iedere maand rond de 25 duizend km zaten. Een ritje Italie ging al gemakkelijk tot 5000 km in de week. Ik wilde alleen aan tonen dat het toch gemakkelijk te doen is en je tijd genoeg hebt om van alles te bekijken.
Je hoeft er geen wetten bij te sleuren.Daarover gaat het niet.Ik deed 11000 KM in een maand met een toerke Turkije.En heb alles bezocht wat ik wilde bezoeken , plus een 5 dagen aan het strand bij terug komst.
Als we 2 maand naar Griekenland gaan in het najaar liggen we ook rond de 9000 km overland. Dus ? Een week erheen en dan 2 maand een paar tientallen km per dag, soms eens 100 km.
Er zijn op het internet overlanders te vinden die een toer Afrika doen in 12 maanden . Denk dat daar ook wat km inzitten. En die hebben nog van alles gezien en meegemaakt.En een bus loopt bijlange niet slecht, zelfs niet voor 700 km. Denk maar aan al die besteldiensten,! Denk je dat die maar een 150 km doen per dag ? En dan nog 50 x in en uit.Als bus chauffeur krijg je s'avonds ook nog een mooi bed en een kamer. In mijn tijd sliep ik op een harde plank met een zelfgemaakte matras uit schuim gesneden.
Ik zie voor ts geen probleem, buiten dat hij teveel plant. ga gewoon op reis, begin er aan met een globale planning en doe wat je kan. Een uurrooster maken voor een jaar ver? Kunnen de super dispacthers zeker ook niet hoor!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door de Jonckheer »

Dat is nou net wat fout is aan het verhaal, het te strak willen plannen. Dat gaat geheid een keer fout.
dat toen indertijd er veel werd gereden ,en niet veel controle was
Die controle is er nog steeds niet, ik ben in 12 jaar touringcar rijden precies 2 keer gecontroleerd!
Uitgeschreven

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door Uitgeschreven »

Klopt, die planning is niet reëel ! Gebrek aan ervaring? daarom stelt hij de vraag hier. Maar of hij er naar luisteren zal ?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door Bob Diesel »

Na het stellen v/d vraag is TS nog 1x hier geweest
nu al 4 dagen niet
dus :wave: :wave: :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door jielus »

Misschien doet TS een onderzoek naar internet gedrag op de fora?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Is deze route mogelijk voor een periode van 9-12 maanden in een campervan?



Bericht door Meine »

Die indruk had ik al vanaf het begin. En dan zit je als vraagsteller bij het camperforum natuurlijk helemaal goed. Het recept is simpel: stel een vraag die te idioot is om serieus te nemen en alle soorten antwoorden stromen massaal binnen.
Op ons soort reakties kun je als gedragsdeskundige razendsnel afstuderen. Het is dan ook helemaal niet nodig om zelf ook nog te reageren in je eigen topic.
Plaats reactie