BroBizz in Oostenrijk

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
De Gouden Koets
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 10:44
Contacteer:

BroBizz in Oostenrijk



Bericht door De Gouden Koets »

Beste allemaal,

Wij overwegen naar Oostenrijk te gaan met onze camper. Het max toegelaten gewicht is 4000 kg, dus een vignet is niet van toepassing. Omdat we ook met enige regelmaat naar het wonderschone Scandinavië afreizen en we niet voor ieder land een ander kastje voor het raam willen hebben, denken we erover om een BroBizz (EasyGo; zie link hieronder) aan te schaffen. Die schijnt namelijk ook in Oostenrijk te gebruiken te zijn. We vragen ons echter af of dat inderdaad zo is en of e.e.a. naar behoren werkt, ook wat betalingen betreft.
Is hier wellicht iemand op het forum die hier al ervaring mee heeft? Dus met een BroBizz door Oostenrijk, met een camper +3500 kg?

Bedankt alvast!

https://brobizz.com/en/ordering-easygo-private
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door juanv »

Ik heb geen ervaring in Oostenrijk , maar voor zover ik de te sluiten overeenkomst nalees , moet je voor Oostenrijk de combinatie van Easy Go + Bro Bizz hebben.
Ook moet je voor een +3, 5 T camper je boord documenten inscannen of fotograferen met de vermelding van de Milieu klasse en het Max gewicht v/d Camper , + een bijkomend contract tekenen voor Easy Go .

Eens dit allemaal in orde is zou je dus een andere transponder Bro Bizz & Easy Go toegestuurd krijgen .
Ik lees echter nergens wat er met de aanvankelijke Bro Bizz transponder gebeurt.
Ik vindt wel terug als je je contract met hen beëindigd en de transponder ongeschonden terugstuurt dat je dan je waarborg van 200 Dk terug krijgt , maar hoe het er juist aan toe gaat bij verandering van contract is wat onduidelijk.

Een steeds terugkerend probleem met Bro BIzz ervaar ik echter , dat men je steeds blijft aanschrijven in het Deens, ook al geef je bij herhaling door dat je een buitenlander bent , en hun taal niet begrijpt.
Op een bepaald moment kreeg ik eindelijk berichten van hen in het Engels, maar.......enkele maanden later was de pret alweer gedaan en was , en is alles nog altijd in het Deens. Blijkbaar zijn ze op dat vlak nogal hardleers! :oops:

Verder in Scandinavie werkt het spul prima . Dus neem ik aan dat dit dan ook voor Oosterijk wel OK zal zijn.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
De Gouden Koets
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 10:44
Contacteer:

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door De Gouden Koets »

Bedankt voor je info. Een cursus Deens is dus aan te raden😉. Maar of het daadwerkelijk ook in Oostenrijk functioneert weet je niet? Spannend: ze schijnen daar nl nogal streng te zijn als de tol niet wordt betaald...
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door juanv »

@ De gouden koets,


Ik heb info genomen bij Asfinag ( maatschappij welke de tolheffing in Oostenrijk beheert)
Zij antwoorden mij dat met het bijkomende contract & transponder "Easy Go+ " van Brobizz de tolheffing in Oostenrijk kan worden geregeld .
Dus via je credit card & Brobizz + Easy go+ contracten.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door juanv »

De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
De Gouden Koets
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 10:44
Contacteer:

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door De Gouden Koets »

Ik ga het opzoeken; bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door Kees_S »

Ik heb de EasyGo+ gekoppeld aan mijn creditcard en heb er overal, dus ook in Oostenrijk automatisch de juiste tol mee kunnen betalen. Voor Oostenrijk moet je het EasyGo+ contract op papier kunnen tonen bij een controle met staande houding en een document hebben waarop de EURO-emissie klasse staat. Dat kan de kentekenkaart zijn of het CoC/CVO-document.
De gewone tolbadge uit Denemarken wordt NIET teruggenomen of teruggestuurd, die ligt gewoon thuis in de onderste lade. Je kunt namelijk alleen beëindigen via hen als je alles opzegt. Maar dit is geen probleem want het kost niets.
Met mij communiceren de Denen gewoon standaard in het Duits.

Alles perfect geregeld dus, geen namen en geen reclame.
Succes.
Kees.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Gouden Koets
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 10:44
Contacteer:

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door De Gouden Koets »

Dag Kees,

Bedankt voor je reactie! Hier hoopte ik eigenlijk al op :thumbup: En hoe heb je de EasyGo+ aangevraagd? Gewoon via de website?
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door Kees_S »

Ja gewoon via de website en gekoppeld aan de creditcard.
Succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door B1gcheese »

Interessant draadje, want voor ons geldt hetzelfde. Camper >3,5 ton, Scandinavië fans en incidenteel door Oostenrijk.
Enige punt van aandacht voor ons is dat de Euro klasse niet op ons kenteken is vermeld, maar in een ander draadje las ik al dat je dan klasse 0 opgeeft en in Oostenrijk iets meer betaalt per km. Ben benieuwd hoe dat in Scandinavië dan gaat.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door Kees_S »

In Scandinavië is geen verschil in milieuklasse voor de tol.
Voor Oostenrijk dan proberen kopie-CVO van de fabriek te krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

BroBizz in Oostenrijk



Bericht door Marco Polo »

Behalve rond Oslo, daar hebben ze wel milieuklasse afhankelijke tol.
Met een Autopass tolltag moesten we ons ook nog bij EPC in Engeland registreren. Waarbij het CVO toegezonden moest worden.
Weet niet hoe dit met een Easy Go+ geregeld is.
Daar ben je natuurlijk al geregistreerd met milieuklasse.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door B1gcheese »

Ik zie net dat op mijn kentekencard wel een euro klasse (5) is vermeld. Maar niet in het online register, heel apart.
Affijn onze eerste reis dit jaar zal waarschijnlijk Noord Spanje worden dus ik wacht nog even met bestellen.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: BroBizz in Oostenrijk



Bericht door rollercoaster »

bij mij op het kenteken ook , dan lijkt mij dat toch genoeg om in in Duitsland of Oostenrijk een tol kastje te kopen ??
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Plaats reactie