gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
mags
Berichten: 14
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 12:58

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door mags »

Van reisadviezen trek ik mij al jaren niets meer aan en dat bevalt prima!
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door durisotti »

Ben veel in Turkije geweest, het is veel veiliger dan bijvoorbeeld Italië !
Criminaliteit wordt er goed aangepakt.
En aanslagen en andere ellende heb je overal tegenwoordig. Dat concentreert zich in de grote steden, dus als je die vermijd is er weinig aan de hand.
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1990
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door Ercumet-Ozbek »

Zolang ErdoHitler aan de macht is wil ik niet naar Turkije! We waren laatste keer 2 jaar terug,je kan met niemand over politiek en de toestanden praten,enkel koejes en kalfjes? i.p.v. Turkije gaan we laatste jaren naar Oostenrijk/Servie/Hungarij ezv.En verder geen politiek! We wensen aan alle Camperars hele goede en gezonde vacantie.
Laatst gewijzigd door Ercumet-Ozbek op za 14 jul 2018, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Boranka
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door Vertrokken4 »

Geen Erdogan maar wel Orban? Camperen wordt echt een soort politiek stratego.....come on, je ontmoet als camperaar de mensen op straat. Die pomphouder, campingeigenaar, restaurant uitbater, supermarkt en winkel baasjes hebben echt niet meer met politiek dan hun collega's hier in Nederland hoor. Het feit dat alles tot in de treure toe via 150 verschillende kanalen de godganse dag tot je komt maakt de wereld echt niet rotter dan 25 jaar geleden hoor, je ontkomt alleen niet meer aan de waarneming.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door Marco Polo »

Lijkt me dat Boranka daar niet luchtig overheen stapt.
Volgens mij is het zijn geboortegrond waar hij niet meer naar terug wil gaan.
Hij zal politieke druk meer voelen dan de toevallige passant.
(En da’s misschien weer jou punt ;-)).
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door roma »

Jeroen heeft gelijk.

Ben er de maand juni geweest en het is me, evenals vorig jaar, uitstekend bevallen. Blijft een Superland met fijne mensen. Gastvrij en behulpzaam.

Wat me opvalt is de afkerige houding van mensen die er niet geweest zijn en die me met alle pro’s en contra’s over Erdogan om de oren willen slaan. Fuck the news. De Turken hoor ik er niet over, of. ....heel genuanceerd. En dan weer een thee of een grote fles koud bier en geen politiek.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door Cee Pee »

De Turken hoor ik er niet over, of. ....heel genuanceerd.
Gek hè dat je die er niet over hoort, ze willen graag hun baantje houden en niet achter de tralies verdwijnen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door Marco Polo »

Doet me denken aan de verhalen van mijn ouders.
Pa heeft kort als expat in Spanje gewerkt in 1970.
Je kon het overal over hebben met de lokals, behalve over het regime.
The good old days ;-)
Nou heb je als tourist waarschijnlijk deze behoefte ook niet.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door thole »

Cor, :thumbup:
Ons zul je er ook niet meer zien helaas, ondanks het feit dat je er aardige mensen wonen. Diezelfde aardige mensen die in meerderheid voor een dictator stemmen.
Net zo als we ten tijde van Franco niet naar Spanje gingen gaan we nu niet naar Turkije.
Dat anderen dat wel doen, soit, we hebben zo onze principes.
Geen Erdogan maar wel Orban?
We hebben moeten dubben maar we gaan toch vrienden opzoeken in Hongarije. Je hebt grensgevallen, Marokko valt daar voor ons ook onder met de repressie in de Rif.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door de Jonckheer »

Als ik zou moeten kiezen tussen Erdogan en Orban kies ik wel voor de laatste. Die doet tenminste dingen waarvan ik vind dat die hier ook gedaan zouden moeten worden zoals de poot stijf tegen een dictatoriale EU enz. Maar dat is politiek. De Turken hebben (ook die in NL) hebben hun keuze gemaakt en ik hoop dat ze er gelukkig van worden als heb ik mijn twijfels. Mij zullen ze er niet zien al was het alleen maar omdat je door er heen te gaan dat regime financieel ondersteunt en daar pas ik voor.
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door Mijlpaal »

Moedig vind ik het van Ercumet-Özbek zijn besluit en commentaar hier op het forum te delen. Uit zijn reactie maak ik op dat hij niet gelukkig is met de situatie in het Nieuwe Turkije, zoals de naam sinds vandaag schijnt te zijn. Ik wens hem sterkte, want in zijn ogen gaat "zijn" moederland de verkeerde richting op, en zoiets is natuurlijk nooit fijn om te ervaren. En ik vind het vooral moedig omdat hij natuurlijk ook beseft, dat zijn visie ook gevolgen zal hebben, want hij zal vroeg of laat "gevonden" worden door de fanatieke aanhangers van het Nieuwe Turkije. Dus Ercumet-Özbek, alle respect gaat naar jou.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door thole »

:thumbup:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door Vopper »

:shock: Al 2 pagina's over politiek zonder gummen en slotje, :DD hoe is't mogelijk :crazy: :crazy: (of zou het met een bepaalde richting te maken hebben?)

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1990
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: gaat er niemand meer met de camper naar Turkije?

Bericht door Ercumet-Ozbek »

Hallo beste camperaars; Net als iemand schrijft, ben ik van Turkse afkomst. Ik woon al 55 jaar in Nederland. Vanaf 1964 zijn wij eerst met enkel auto, na 2 jaar met caravan, toen waren kinderen 2 en 4 jaar, toen kinderen beetje volwassen werden en eigen vakantie plannen maakten hebben wij een camper gekocht.
We hebben bijna heel Turkije door gereisd. Ieder jaar gingen we met veel plezier naar Turkije. Sommige mensen schrijven Turkse mensen blij, gelukkig, trots. Als Nederlander kan je met een Turk diepe gesprekken voeren; Neen. Laatste jaren tijdens onze vakantie heb ik met honderden mensen gesproken, we hebben zelf een woning in Anamur, niemand durft een negatief woord te zeggen over de grote diktatuur Erdogan. Reden; hij heeft een staatsgreep verijdeld. Niks waar, dit was zijn scenario om 200.000, goed gelezen twee-honderd-duizend mensen in de gevangenis te gooien. Duizenden leraren ontslagen, vorige week 18duizend agenten en leraren weer naar huis gestuurd.
Hij wil van Turkije Irans/S.Arabies vorm een Moslimland maken. Er zijn 200.000 imams in dienst. Hij wil vrouwen niet laten studeren, hoge scholen dicht, enkel Moslimscholen maken. Ik kan wel even door gaan?
Jullie komen enkel op vakantieplaatsen, maar in de binnenlanden leeft men in armoe, een almoes van zijn regering! Hij heeft alle fabrieken naar buitenland verkocht, staatsschuld is 945 Miljard Dollar, zijn gestolen kapitaal in buitenland geparkeerd 450 miljard dollar.
Kennen jullie eiland Man, daar is zijn bank. Na deze conclusie wil ik, ondanks pijn in mijn hart, afzien van een Turkse vakantie. We wensen ieder een fijne, gezonde vakantie. We gaan 23/7 naar Duitsland/Oostenrijk/Hongarije en Servie. Begin november zijn we weer thuis.
Boranka
Gesloten