Tips gezocht voor eerste reis!

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door Datenebusje »

Lieve allemaal,

Mijn vriend en ik (27 en 29) willen onze oude bak ( Transit MK2 uit 1980) in juni onze eerste reis maken. We hebben de afgelopen tijd hard aan onze camper geklust. Zelf ben ik vooral enorm verliefd op Scandinavië (Noorwegen <3). Dat bewaren we echter voor een langere reis, waarin we een maand willen rondtrekken, misschien dit najaar. Anders de volgende lente.

De vraag is: We willen tussen de 10 en 16 dagen weg (twee weken vrij). We houden van natuur en rust. Vooral van bergen, rotskusten en water. We hebben een hond mee. We hoeven geen luxe :) Ik denk nu aan: Duitsland, daar zijn we alleen al vaak geweest. Groot-Britannië, vorig jaar waren we 8 dagen in Zuid-Engeland en vonden het daar prachtig. De Ardennen, iets te dichtbij huis voor onze smaak, maar misschien wel een goede 'try-out'.

Hebben jullie tips voor deze eerste reis?
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Tips gezocht! Eerste reis.



Bericht door Toxiq »

Slovenie is érg mooi
Lekker de bergen in, mountainbiken, raften etc.
Met een hamer past alles
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Tips gezocht! Eerste reis.



Bericht door Datenebusje »

Is dat te doen in het tijdbestek? Het lijkt me inderdaad een prachtig land. We rijden niet veel harder dan 90 km/h. :mrgreen:
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door Toxiq »

Met 16 dagen zeker te doen
Om je een voorbeeld te geven: wij reden met de caravan naar kroatië in 3 dagen, de 2e dag waren we in slovenie waar we overnachten (en dan de 3e dag nog maar een klein stukje
Met de caravan rijd ik ook 90 en meestal rij ik 3 setjes van 2,5 uur en dan vind ik het mooi geweest voor die dag

Camping menina is erg leuk (in de zomervakantie erg druk, maar daarvoor niet) niet heel groot, goed restaurant, leuke eigenaar, mooie omgeving (zeker de kolenmijn gaan bezichtigen)
je mag op je pitch kampvuur maken, dus in de avond heerlijk bij een vuurtje zitten
Met een hamer past alles
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door jurgenc »

Geen tips voor een eerste reis, wel een andere tip. Waarom niet eerder al eens een weekendje dichter bij huis (bv ardennen)? Lekker alles testen.
H20
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door Datenebusje »

Ja.. Dat is inderdaad een goed idee. We wilde sowieso mijn oma in Zeeland nog opzoeken. 250 kilometer is een goede reis om te ervaren hoelang rijden comfortabel is en om kleine verbeteringen te vinden :)
Renault Master, 1998, de blauwe bus
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door jielus »

Nederland! Een van de mooiste landen van Europa! Bij problemen kan iedereen je verstaan en je bent zo weer thuis. Wandelen in Limburg en Brabant, de tijd vliegt.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door nicolasfirst »

Wij zijn camper newbies en vertrekken zondag voor twee weken naar de Provence en de Cote D'Azur in Frankrijk. Het is voor mij ruim 30 jaar geleden dat ik in die streek was en het is prima te bereiden vanuit NL. We kachelen rustig in vier dagen naar het zuiden en daarna zien we wel verder. We willen ook zeker water en zijn van plan om ergens één of twee dagen met een kano een rivier af te zakken. Ook de fiets gaat mee.

De campercontact app en de app van ACSI (plus boekjes) mee voor de verblijfsplekken onderweg. Twee gidsjes van de ANWB mee voor leuke ideeën. Voor de rest lekker rustig rondkijken en genieten van de omgeving en al het mooie en lekkere dat Frankrijk te bieden heeft.

Wellicht een idee voor jullie?

Groetjes,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door Aagje »

Bretagne voldoet aan je wensen, behalve de bergen dan.
Als je buiten het hoogseizoen gaat ook een prima bestemming met een hond.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door B1gcheese »

Waarom gaan jullie niet lekker toeren door Denemarken? Dat is Scandinavië maar niet te ver weg, en wij vinden het een heel heerlijk land. Ter inspiratie: https://camperts.nl/denemarken-2014/

Maar ook Duitsland is perfect om te camperen, je hoeft het niet zo ver te zoeken. Onze beginnersfout was dat we veel te veel kilometers moesten maken. Probeer gewoon onderweg lekker te genieten, zie je een mooi stekkie dan stop je. Dat is past echte vrijheid :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door Datenebusje »

Bedankt voor de tips! Ik ben nooit zo weg geweest van Frankrijk, maar misschien is het met de camper toch wel een heel mooi land.

Denemarken is ook een prima idee. Ik zal je link eens bekijken :)

In Nederland zullen we nog vaak genoeg weekendjes weggaan, dus voor een langere vakantie gaan we liever de grens over! Hoewel ik op ttps://www.natuurkampeerterreinen.nl al veel mooie plekjes gevonden heb.

Ook de tip voor het niet te ver willen rijden, is een goede. Het idee is nu om de eerste en de laatste dag een lange afstand af te leggen. En de rest van de tijd te zien waar we zin in hebben, en neer te strijken waar we willen.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door Gwen1980 »

Onze eerste campertrip ging ook naar Frankrijk, de westkust. Wij gingen 18 dagen en het was een leuk rondje. Omdat wij kinderen hebben maakten we ook geen hele grote afstanden per dag.
De kust tot Normandië en Bretagne is erg mooi qua rotskusten. Daaronder meer zandstranden.

Wij zijn bepaald geen Francofielen, maar vonden dit toch een erg leuke vakantie. Frankrijk is bovendien bijzonder campervriendelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door frank_h »

Camperen is vooral leuk als het goed weer is. In de regen in je camper zitten terwijl alles koud en nat is heb je snel gezien. Waar je bij een normale vooraf geboekte vakantie het moet doen met het weer dat je krijgt ben je met een camper vrij om te gaan naar waar je heen wilt. Mijn tip is dan ook: volg het goede weer. Onze eerste trip met een gehuurde camper zou naar Normandië gaan, en mogelijk daarna nog een stukje Zwitserland mee pakken. Ivm slecht weer in Normandië begonnen we in de vogezen. Heel mooi. Maar omdat het weer daarna alleen nog in het echte zuiden mooi was werd het uiteindelijk de cote d'azur en via een stukje Italië en Zwitserland via het zwarte woud weer terug.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tips gezocht voor eerste reis!



Bericht door de Jonckheer »

Cultuur en recente geschiedenis (WWII) opsnuiven in Normandië. Veel mogelijkheden om vrij te staan, wij hebben maar op 1 betaalde plek gestaan in een maand tijd. Zeker de moeite waard en ook qua afstand prima te doen.
Plaats reactie