Camperplaats beginnen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lauradb
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 13:22

Camperplaats beginnen



Bericht door lauradb »

Hallo mede-camperaars,

mijn man en ik zijn steeds serieuzer aan het nadenken om een camperplaats te beginnen en dan bij voorkeur in Spanje. We hebben enkele ideeën waar we sowieso aan vast willen houden en dat is bijv.:
- max. 10 ruim opgezette plaatsen met electra
- op fietsafstand van een plaats/dorp, maar wel in een hele rustige omgeving
- goed sanitair (douche, wc, afwasmogelijkheid)
- andere voorzieningen voor camperaars (lozen, vullen, wifi, etc.)

We hebben ook enkele ideeën om het wat specialer te maken voor gasten, maar we hebben geen idee of hier animo voor is en daarom wil ik de mening vragen van mensen hier op het forum. Wij zaten te denken aan:
- het kunnen kopen van producten van eigen grond (eieren, fruit, groente) en evt. zelf plukken
- gebruik kunnen maken van een maaltijd. Mijn man is kok en zou dan bijv. 2x pw een maaltijd aan kunnen bieden die je samen of alleen kan eten (paella, bbq, etc.)
- als mensen op stap willen zonder huisdier, maar deze niet achter willen laten in de camper dan willen we de mogelijkheid bieden deze achter te laten bij ons

Ik zou dan ook graag aan de mensen hier op het forum willen vragen wat jullie hiervan denken en of jullie andere speciale dingen tegen zijn gekomen op jullie reizen wat wij zouden kunnen bieden?

Ik hoor het graag!!
Laatst gewijzigd door lauradb op do 04 mei 2017, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Uitgeschreven

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Uitgeschreven »

Heb je al nagedacht over de prijs? Want dat is ook belangrijk.
veel comfort aanbieden is één.
Een hoge prijs is niet komen staan.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Cee Pee »

Als ik al die toevoegingen lees denk ik meer aan een mini camping als aan een camperplaats.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Stieneke en Donald »

on4avt schreef:Een hoge prijs is niet komen staan.
Precies!

Veel investeren betekent dat je dat terugvindt in de dagprijs.
Waarom douches en afwasmogelijkheden? Hebben camperaars toch zelf? Zo te zien wordt het dus een CCP! :mrgreen:
Simpel houden! :thumbup:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Aloys »

En waarom stroom? In Spanje heb je toch meer dan voldoende zon om de accu's met je panelen op
spanning te houden? :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
lauradb
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 13:22

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door lauradb »

We willen wel wat meer in het binnenland gaan zitten waar de prijzen voor grond niet zo hoog zijn. We zaten te denken aan max 12,50/15,00 euro en liever niet echt een minicamping. Gewoon een camperplaats waar we wat extra dingen aan willen bieden om het een speciale plek te maken (of maakt dat het een minicamping?) zonder de rust en vrijheid die camperaars willen geweld aan te doen.

Om tot concrete plannen te komen doen we dus eigenlijk een soort inventarisatie/vooronderzoek, eigenlijk zoals bij het opstarten van elke bedrijf. Goede voorzieningen voor de camper lijkt me vanzelfsprekend, maar wellicht zijn jullie in de loop der jaren leuke/goede dingen tegen gekomen die een camperplaats nog iets specialer en aantrekkelijker maken....
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door willemzon »

Ga eens te rade bij de NKC en kijk eens op hun website, misschien hebben zij ook nog tips.

groeten Willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
lauradb
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 13:22

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door lauradb »

Wij hebben zelf een buscamper zonder zonnepanelen en de koelkast op stroom dus moesten laatst helaas vertrekken van een hele leuke plek. Maar als ik het goed begrijp zou stroom optioneel ook voldoende kunnen zijn. Als dat zo is wordt de prijs natuurlijk ook lager (we wilden een all-in tarief doen).

Kijk, er nu al wat van opgestoken :)
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Jan en Simonne »

Heb je al eens geïnformeerd, waar je aan moet voldoen, wat betreft de eisen in Spanje?
Vergunningen schijnen erg moeilijk te krijgen te zijn.
Of hebben jullie daar geen problemen mee?
Laatst gewijzigd door Jan en Simonne op do 04 mei 2017, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Bob Diesel »

Ik zou me voor hier alles aan te horen eerst eens verdiepen in het spaanse vergunningen stelsel
Je begint namelijk wel aan een minicamping

Ik dacht tot 5 vrienden uitnodigen op eigen terrein mag :idea: zonder vergunning
Je zal de eerste niet zijn die zich falliet inversteert

De kunst van niksdoen :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
lauradb
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 13:22

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door lauradb »

We zijn ook bezig met de inventarisatie van wat de precieze kosten en wat de regelgeving is. We gaan niet huis en haard achter laten zonder ons goed voor te bereiden. Regelgeving is het belangrijkste natuurlijk voor de doorgang, maar het lijkt me goed tegelijkertijd behoeften te peilen (maakt het voor de aanvraag van een vergunning ook belangrijk/noodzakelijk). Een compleet plan als het ware!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door de Jonckheer »

Bij de genoemde tarieven haken er veel af. Denken aan €5 a €7,50 is een stuk aantrekkelijker. Een cp kan en mag simpel zijn omdat campers de meeste, zo niet alle, faciliteiten zelf aan boord hebben en niet zitten te wachten op het meebetalen aan faciliteiten die ze zelf hebben. Luxe hebben we binnen en is buiten niet nodig. Wat jullie willen maken is een camping voor campers en daar hebben wij in ieder geval geen behoefte aan. Zoals ik het zie: een plek (incl wifi(eventueel ook geschikt voor grote campers)). Daarbij stroom (apart voor wie dat wil, bv €2 per dag) en water (tegen betaling, bv €1 per 100 liter) + aftapmogelijkheid. Toiletten en douchen tegen betaling. Op die manier vermijd je dat mensen meebetalen aan dingen die ze niet gebruiken.
Leuke dingen organiseren kan natuurlijk altijd maar ook dat valt eerder onder het camping gebeuren dan onder camperplaats.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Stieneke en Donald »

All in tarief à 10,00 / 15,00? Dan ga veel camperaars weghouden.
Camperaars zijn voornamelijk zelfvoorzienend! Die willen niet betalen voor iets waar ze geen gebruik van maken.

KISS ! Een basisprijs en wat je aan extra voorzieningen wilt ga je gewoon bijbetalen.


Mijn idee van een CP:

Een vlak veld met x afgebakende plaatsen. Daar zet ik een stacaravan op om in te wonen.
Verder alleen een sanistation. Staanplaats? Ca € 5,00 p/d.

Alles wat je aan extra voorzieningen aanbrengt is/wordt een camping.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Aardy »

Afgezien van de problematiek rond vergunningen e.d. lijkt het me nuttig om een menukaart te maken voor gebruik voorzieningen.
Velen willen zelfvoorzienend camperen op een plek waar dat is toegestaan. Die willen zeker niet meer betalen dan een euro of 3 -4 om te mogen staan, te lozen en water te tappen.
Verder bouw je het op met gebruik elektrisch, gebruik douches enz.
Met een tarief inclusief alle faciliteiten gaan jullie het vermoedelijk niet redden, ook al wordt er een aantal keren per week een maaltijd aangeboden tegen een leuk prijsje.
Plaats reactie