Camperplaats beginnen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Yvonne57 »

Wij staan ook graag op een plek waar de luifel uit kan en je lekker met de voetjes op het gras zit. Dus ja, een minicamping-achtige camperplaats, als je het zo wilt noemen. Met inderdaad douche gelegenheid en elektriciteit als keuze. Groente van het land oid vind ik ook een leuk extraatje!

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk
Yvonne
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door jmkoole »

5 euro per nacht... Pffff, NL weer op z'n smalst hoor...
Als je een camperplaats begint, grond voor 10 plaatsen moet kopen, faciliteiten, bestrating, daar in de buurt moet wonen, dan ben je minstens vijf ton kwijt. Vijf euro... Met een bezettingsgraad van 50% heb je dus 750 euro bruto per maand aan inkomsten. Vijf ton kost je minstens 1.000 euro per maand aan rente. Dan hebben we nog geen cent belasting betaald, afgelost, onderhoud gepleegd of verdiend. Hopeloze zaak... Denk eerder aan 15 tot 20 euro per nacht en dan wordt het nog sappelen...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door martinb007 »

Leuk plan, vooral dat eten en lokale producten! Mijn camper heeft geen douche en toilet dus zulke plekken zijn meer dan welkom.


Groet,
Martinb007
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door de Jonckheer »

jmkoole schreef:5 euro per nacht... Pffff, NL weer op z'n smalst hoor...
Als je een camperplaats begint, grond voor 10 plaatsen moet kopen, faciliteiten, bestrating, daar in de buurt moet wonen, dan ben je minstens vijf ton kwijt. Vijf euro... Met een bezettingsgraad van 50% heb je dus 750 euro bruto per maand aan inkomsten. Vijf ton kost je minstens 1.000 euro per maand aan rente. Dan hebben we nog geen cent belasting betaald, afgelost, onderhoud gepleegd of verdiend. Hopeloze zaak... Denk eerder aan 15 tot 20 euro per nacht en dan wordt het nog sappelen...
Dan vraag ik mij af hoe ze dat in Duitsland dan flikken met een €5 a €6 per dag. Je moet natuurlijk niet lullig lopen doen met 10 plaatsen, dat is het kleinschalige Nederlandse denken, eerder 50 anders schiet het idd niet op. Ik denk dat je de fout maakt om de grondprijzen in de randstad te gaan vergelijken met die in de Spaanse binnenlanden. En afgebakende plekken? Liever niet, gewoon een stuk terrein is prima, met grint, gravel of desnoods gras, lekker simpel. Verder een sani station en een handvol stroompalen, meer is niet nodig. Campers zonder sanitair zoeken dan maar elders hun heil. Zoals al eerder werd aangegeven, wonen in een stacaravan, blokhut of chalet als het luxer moet. Bij €15 a €20 zal het wel niet vollopen denk ik, ook niet met dure Concordes.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door KTManiac »

de Jonckheer schreef:Dan vraag ik mij af hoe ze dat in Duitsland dan flikken met een €5 a €6 per dag.
..
..
Zat er al op te wachten, je wordt voorspelbaar. :wink: :-B
Wij behoren niet tot dezelfde doelgroep, maar ik denk dat voor elke doelgroep een markt is.
Gebruikersavatar
lauradb
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 13:22

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door lauradb »

Fijn te horen dat er animo voor is en bedankt voor de ideeën! Inderdaad goed dat er voor alle wensen zo ongeveer wel een plaats is. Mocht het zover zijn dat zullen we dat hier zeker laten weten!
En tips zijn natuurlijk steeds altijd welkom. Vooral leuke, speciale dingen die de moeite waard zijn om voor terug te komen (buiten mooie voorzieningen en dan bedoel ik dus bijv. het aanbod van maaltijden) natuurlijk geheel vrijblijvend.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door gjvonk »

KTManiac schreef:
de Jonckheer schreef:Dan vraag ik mij af hoe ze dat in Duitsland dan flikken met een €5 a €6 per dag.
..
..
Zat er al op te wachten, je wordt voorspelbaar. :wink: :-B
Wij behoren niet tot dezelfde doelgroep, maar ik denk dat voor elke doelgroep een markt is.
De enige € 6,-- kampeerplaats die ik in Duitsland ken is in Breisach Am Rein, maat daar moet je voor je water en afvalwater apart betalen. Het koningsdagweekend langs de Rijn tussen Koblenz en Speyer vertoeft; een paar gratis plaatsen gevonden (geheel zonder voorzieningen) en legio betaalde: tussen de € 10 en € 20. Zelfs de gemeentelijke parkeerplaats in Bacherach rekende al € 15 voor 'ein Tageskarte für Wohnmobile', waarbij de enige voorziening een mooi uitzicht op de Rijn is. We hebben er lekker geslapen, maar waren vroeg wakker door de treinen.

Moraal: tussen de € 10 en € 20 is best te doen voor een paar dagen, mits de voorzieningen en inderdaad de ruimte / privacy per camper daar dan ook naar zijn.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door de Jonckheer »

De enige € 6,-- kampeerplaats die ik in Duitsland ken is in Breisach Am Rein, maat daar moet je voor je water en afvalwater apart betalen.
Ga dan maar eens langs de Moezel staan, legio plekken voor die prijs. En ja, voor water apart betalen (niet voor afvalwater). En er zijn er overal nog veel meer, zo ook in Wolfhagen, €5 incl wifi, stroom €1 per 8 uur.
All in prijzen heb ik een hekel aan, ik wil betalen voor wat ik gebruik, niks meer en niks minder. Dus schijnt de zon volop dan geen stroom, is het een paar dagen bewolkt, dan wel. Is dat zo raar dan?
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Vertrokken2 »

Het zal wel aan mij liggen, maar 15-20 euro zijn boerencampingprijzen. Bij iedere boerencamping betaal je dat. Dan heb je en rust en fatsoenlijk sanitair, vaak nog een wasmachine, een eitje en boerenmelk. Dan ga je toch niet liggen armoeien op zo'n asfaltstrook die ze camperplaats noemen?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door roze »

Afgelopen week een paar dagen in Metz gestaan. Op een camping municipal.
Er stonden vooral campers van zeer klein tot zeer groot. Tarief €21,00 all in.

Ik douche me nooi in de camper. Veel te veel gespetter en te eng. Als we op een sober CP staan dan zijn het 2 washandjes en een wasbakje met lauw water. Dat gaat ook prma. Maarvals er ergens een douche is....... Muntjes vind ik ergerlijk.

Net voor de camping was een groot parkeerterrein met zo'n 5 CP's zonder voorzieningen. Dat stond ook vol met een enorm grote en een paar kleinere campers.

Voor elk wat wils dus.

Aanschuiven aan een dis met een eenvoudige doch voedzame maaltijd? Perfect.

€15-20 voor zo'n plaats lijkt me alleszins redelijk.
Laatst gewijzigd door roze op vr 05 mei 2017, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Bob Diesel »

:clap: :cheers: :clap:
Helaas ,is de eigenaar een NL er ::S
dan durven ze voor zo,n minimini camping ook achterlijke prijzen van boven de 20€ en er boven op xtra voor de hond
gelukkig niet allemaal

anders kan ook ACSI cc camping met verwarmd zwembad in voor en naseizoen
gratis wifi warme douche elektra en soms gr comfort water en afvoer op de plats voor 13€ of 15€

En dan hebben we nog FP soms met niks, maar zeker voor niks= gratis lid of geen lid
soms met water/wc.campervoorzieningen elektra gratis of 2 a 3 € per 24 uur
en dan zijn er nog die geen lidmaatschap a 29€ willen betalen :sick:
en NEE ,je hebt geen koopverplichting
maar ik heb al entertainment bij een proeverij gehad en kwaliteits wijnen gekocht voor een prijsje
ik neem er hele dozen van mee naar huis , van het niet etaalde sta geld :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Datenebusje »

Zelf hecht ik waarde aan een 'kampeerplaats' met een beetje privacy, dus een beschut plekje, schaduw en zon mogelijk.

Ik word heel blij van het idee van verse groente en fruit van het land; super. Maar maak ook vooral contact met een lokale supermarkt of andere campingwinkel zodat je niet met het overschot blijft zitten.

Verder zou ik met pakketten werken;
Basic; goedkoop en zonder gebruik van.
Special; gebruik van water/elektriciteit (wc/douches)
Extra care; met welkomstpakket van lekker eten en de dingen uit het special pakket
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door KTManiac »

Datenebusje schreef: Verder zou ik met pakketten werken;
Basic; goedkoop en zonder gebruik van.
Special; gebruik van water/elektriciteit (wc/douches)
Extra care; met welkomstpakket van lekker eten en de dingen uit het special pakket
Lijkt me idd een mooi systeem maar vraagt wel een behoorlijke extra investering voor toegangscontrolesysteem voor het sanitair natuurlijk.
Want geloof me, d'r gaan er veel (schaam me kapot voor zulke figuren) betalen voor een basic pakket maar wel gebruik maken van 't sanitair als dat gewoon vrij toegankelijk is.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door jmkoole »

Keep it simple...
Basis tarief van 12,50 euro voor staanplaats incl electra, schoon water halen, vuil water wegbrengen en gebruik afvalcontainer. Voor 17,50 euro het luxe pakket met toegang (pasje, sleutel kan ook) tot 'sanitairgebouw' (toilet en douche). Ik zou alleen afhaal pizza's aanbieden. Weinig werk, flinke winst (inkoop 2,50 euro, verkoop 10,00 euro). En koude drankjes, zeker in Spanje... :cheers:
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Plaats reactie