Vrij staan: waar toegestaan?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door swagmanneke »

@paul Snip

Wat betreft UK is er een verschil tussen Schotland en England.

Volgens de politie in Schotland( zelf gevraagd) is dat "No overnight parking, for caravans en moterhomes" enkel bedoeld voor de woonwagenbewoners en niet van toepassing voor recreatieve caravans en moterhomes. het is ook zo dat je in Schotland vrij mag kamperen.

In het zuiden hebben wij ook al vrij gestaan, aan kleinere stations bv. En ook in Dover op de esplanade mag je overnachten wel opletten vanf 8u s'morgens ticket nemen.


Walter
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door jmkoole »

Haha, parttime zwervers zijn we...
Er heeft bijna een jaar elke nacht een camper gestaan op een parkeerplaats langs de snelweg tussen Joure en Sneek. Man zonder vaste woon- of verblijfplaats... Ik kwam er dagelijks langs op weg naar m'n werk.
Op zich geen probleem, maar als er 20 van dat soort figuren gaan staan, dan is de pret er snel vanaf...
Blijkbaar werd het wel gedoogd.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Vrij staan , waar toegestaan



Bericht door Joske »

Christiaanjanssen schreef:.... Ik hoor ook van mensen dat men bij vrienden op bezoek gaat en na een avond feesten niet meer naar huis wil rijden en daarom in de camper slaapt die gewoon op straat geparkeerd staat. Ik denk niet dat je daar meteen een prent voor krijgt.
Dat is toch niet overal zo:
In Rotterdam vrij staan heb ik slechte ervaringen mee.
Vanwege het huwelijksfeest van mijn dochter wilde ik daar na afloop in de camper overnachten.
Ik had 's nachts 2! politieauto's met 4! agenten aan de deur.
Of ik wist dat dat niet mocht!
U moet naar de camping!
Oh, U heeft gedronken!
Heeft U iemand die U kunt bellen om de camper naar de camping te kunnen rijden?
Neen, want die zijn naar dezelfde trouwpartij geweest!
Maar U mag niet slapen!
Nou dan blijf ik toch wakker!
Een andere bezoeker van de trouwpartij overkwam hetzelfde, op een totaal andere plek.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door jmkoole »

Op de oprit bij familie zal geen problemen geven, maar op de parkeerplaats bij een partycentrum of in het centrum van een stad kun je de politie verwachten... Zeg dan niet dat je daar blijft overnachten, maar dat je 'recuperatief' pauzeert. Geen wet die de verblijfsduur voor recuperatieve pauzes beperkt. Niet in je pyama bij de deur komen natuurlijk...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door Bob Diesel »

:lol: pyamafeestje :cheers:
Kusjesgevecht :hug:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
hymer1988
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 10 apr 2016, 21:11

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door hymer1988 »

jmkoole schreef:Haha, parttime zwervers zijn we...
Er heeft bijna een jaar elke nacht een camper gestaan op een parkeerplaats langs de snelweg tussen Joure en Sneek. Man zonder vaste woon- of verblijfplaats... Ik kwam er dagelijks langs op weg naar m'n werk.
Op zich geen probleem, maar als er 20 van dat soort figuren gaan staan, dan is de pret er snel vanaf...
Blijkbaar werd het wel gedoogd.
tja zwervers moeten natuurlijk wel zwervers blijven....niet een beetje in campers gaan wonen! Die kartonnen doos, daar horen ze onder, anders zouden ze gewoon een beetje recreanten het leven zuur maken :lol3:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door de Jonckheer »

In Italië wordt op een behoorlijke schaal in campers gewoond, dat heb ik zelf gezien. Ik vraag mij dan af waarom daar nou wel en hier niet. Daklozen zijn toch een stuk beter af in een oud campertje zou je zeggen. Op een groot parkeerterrein waar wij een keer stonden stond in een hoek een oude Ford camper met het gras er een meter hoog omheen en een zeil erover heen gespannen tegen de lekkage. Dat ding was bewoond en stond daar duidelijk al jaren. Daar mag je van denken wat je wil maar het is een stuk menselijker om die met rust te laten dan dat eeuwige wegjagen alsof je een of ander paria bent. Nee, dat Nederland is zo vrij niet als menigeen denkt.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door hurktoilet »

Van Italië weet ik het niet, maar van Frankrijk weet ik wel dat het daar regelmatig voorkomt dat mensen met een keurige baan toch geen huis kunnen betalen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door jmkoole »

Jij en ik zullen het wel netjes houden rond onze camper, maar ik ben bang dat de meeste 'daklozen' er al snel een bende van maken. Zie het al helemaal voor me; binnen een maand wonen ze op een vuilnisstort...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door javanes »

Veel nette kampeerauto bezitters hebben de afvalkraan openstaan op een camperplaats, legen het toilet in de bosjes en zetten bij vertrek een grote vuilniszak naast een klein vuilnis bakje onder het mom dan moeten ze maar voor voorzieningen zorgen. :bang:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
hymer1988
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 10 apr 2016, 21:11

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door hymer1988 »

jmkoole schreef:Jij en ik zullen het wel netjes houden rond onze camper, maar ik ben bang dat de meeste 'daklozen' er al snel een bende van maken. Zie het al helemaal voor me; binnen een maand wonen ze op een vuilnisstort...
uhhhh op welke planeet? Camperaars zijn beste viezerikken.... Sta nu op een plek waar de camper tegenover me blijkbaar teveel afvalwater had. Kraantje open....het regent toch hier. Bepaald geen zwervers kan ik je melden! Ik zou willen dat iedereen die dakloos werd direct een camper kreeg, dan hoeven ze niet op straat te slapen!
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door jmkoole »

Eh.. dus zwervers en/of daklozen zijn schone camperaars? Ik snap je posting niet...
Het gaat er om dat overnachten in de camper langs de openbare weg niet mag in de beschaafde wereld, omdat je anders op parkeerplaatsen een bende krijgt door figuren die daar hun leven gaan slijten met bier drinken, lege blikjes in het gras dumpen, kraantjes open zetten en toiletpotten leeg kieperen... Beslist ook in die volgorde... :-?
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door Vertrokken2 »

Je rijdt toch een willekeurig braaf dorp in, zoek een brave jaren '70 buurt met rijtjeshuizen en tukken maar.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
hymer1988
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 10 apr 2016, 21:11

Re: Vrij staan: waar toegestaan?



Bericht door hymer1988 »

jmkoole schreef:Eh.. dus zwervers en/of daklozen zijn schone camperaars? Ik snap je posting niet...
Het gaat er om dat overnachten in de camper langs de openbare weg niet mag in de beschaafde wereld, omdat je anders op parkeerplaatsen een bende krijgt door figuren die daar hun leven gaan slijten met bier drinken, lege blikjes in het gras dumpen, kraantjes open zetten en toiletpotten leeg kieperen... Beslist ook in die volgorde... :-?
mijn posting is gebaseerd op jouw oordeel dat daklozen niet in een camper zouden mogen wonen. Het hokje is breder dan die denkwijze in mijn optiek. Daar reageer ik op. In de beschaafde wereld zouden geen daklozen hoeven zijn, toch worden ze in diezelfde beschaafde wereld gewoon op straat gedonderd. Dat maakt me boos. Gebrek aan compassie hiervoor ook. Daarom mijn reactie.
Plaats reactie