Rusland

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Globetrotter 2
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 12:13

Re: Rusland



Bericht door Globetrotter 2 »

de Jonckheer schreef:Ik kan mij toch heel slecht voorstellen dat een land wat 560 keer groter is dan Nederland in zijn totaliteit onveilig / oninteressant kan zijn. Als je door de koude oorlog hetze heen prikt die momenteel gaande is lijkt het mij helemaal niet zo gek, Moskou is "maar" 2500 km van Amsterdam, best te doen dus. De Schilderswijk lijkt mij onveiliger dan Moskou . . :lol: :lol:

Ik ben er voor mijn werk een 20 tal keren geweest met electronica alleen parkeren op bewaakte pp plaatsen dit is meestal een hotel waar je 1000tot 1500 roebel betaalt en dan kun je redelijk rustig slapen wel de deuren vastbinden anders zitten de hoeren zo in je cabine en de wagen niet even parkeren ergens om dat het zo rustig is voor dat je het weet ben je leeg gerooft zeker in Moskou- Yaroslaf-Sergepossat-Kantimansiek het is gewoon levensgevaarlijk.
Uitgeschreven

Re: Rusland



Bericht door Uitgeschreven »

Globetrotter 2 schreef:
de Jonckheer schreef:Ik kan mij toch heel slecht voorstellen dat een land wat 560 keer groter is dan Nederland in zijn totaliteit onveilig / oninteressant kan zijn. Als je door de koude oorlog hetze heen prikt die momenteel gaande is lijkt het mij helemaal niet zo gek, Moskou is "maar" 2500 km van Amsterdam, best te doen dus. De Schilderswijk lijkt mij onveiliger dan Moskou . . :lol: :lol:

Ik ben er voor mijn werk een 20 tal keren geweest met electronica alleen parkeren op bewaakte pp plaatsen dit is meestal een hotel waar je 1000tot 1500 roebel betaalt en dan kun je redelijk rustig slapen wel de deuren vastbinden anders zitten de hoeren zo in je cabine en de wagen niet even parkeren ergens om dat het zo rustig is voor dat je het weet ben je leeg gerooft zeker in Moskou- Yaroslaf-Sergepossat-Kantimansiek het is gewoon levensgevaarlijk.
Beetje kijken op YouTube naar Russisch rijgedrag, zegt al genoeg.
Mij zullen ze daar niet zien, zeker niet in Moskou . Degene die daar voor hun werk naartoe moeten, beleven daar nachtmerries .

https://www.youtube.com/watch?v=JGMiq3NH_3A
Wet van de sterkste, have fun.
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Rusland



Bericht door Bohemia »

Dank voor de info zowel Jervig als Globetrotter ;)
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Rusland



Bericht door bensto »

Jongens, jongens toch. Allemaal zo makkelijk een mening uit de mouw schudden. Mijn schoonmoeder is een keer aangereden op een zebrapad in Best - sinds die tijd mijd ik Brabant. Lees toch aub de ervaringen van mensen die er met een camper zijn geweest. Heb enige affiniteit met het onderwerp - als niet: reageer dan niet. Please!
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Rusland



Bericht door de Jonckheer »

on4avt schreef:Beetje kijken op YouTube naar Russisch rijgedrag, zegt al genoeg.
Mij zullen ze daar niet zien, zeker niet in Moskou . Degene die daar voor hun werk naartoe moeten, beleven daar nachtmerries .

https://www.youtube.com/watch?v=JGMiq3NH_3A
Wet van de sterkste, have fun.
Een dashcam is in Rusland verplicht (verstandig om niet zonder naar Rusland af te reizen) en dus worden er door ettelijke miljoenen voertuigen constant opnames gemaakt en dus worden er van al die filmpjes hilarische compilaties gemaakt en krijg je wel een ontzettend vertekent beeld van het Russische verkeer. Zou het er werkelijk daar altijd en overal zo aan toe gaan zou er geen verkeer meer zijn al was het alleen al door de absoluut onbetaalbare verzekeringspremie!
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Rusland



Bericht door Meine »

Wij hebben ook wel eens overwogen om met de camper naar Rusland te gaan. Mijn vrouw komt uit St.Petersburg en is 17 jaar geleden naar Nederland gekomen. Het verkeer is een hoofdstuk apart. Met name buiten de grote steden is onverzekerd rijden eerder regel dan uitzondering, dit, en het gebruik van wodka is de reden van de vele vlucht pogingen na het ongeval zoals je dat ziet op you tube. Na een uurtje rijles behaal je met gemak je rijbewijs in Rusland. Een dashcam is niet verplicht maar is vaak de enige mogelijkheid om je gelijk te krijgen in zulke situaties. Campers komen er niet voor, je loopt kans op nieuwsgierigheid van al dan niet aangeschoten omstanders. Zeker als je op het terrein van een restaurant of iets degelijks overnacht lijkt het gevaar mij niet bijzonder groot. Vele gebieden zijn zo dun bevolkt, dat als je er vrij staat je er de hele nacht niemand tegen komt. Dat is dus ook veilig. Naar mijn mening is het redelijk veilig te doen om met de camper door Rusland te trekken. Misschien is het verkeer wel het grootste risico.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Rusland



Bericht door Vertrokken4 »

Het moderne Rus verkeer verloopt redelijk gestructureerd. Grote steden zijn natuurlijk veel groter dan bij ons, Groot Moskou telt meer dan 20 miljoen inwoners op een oppervlakte van de provincie Utrecht. Dat maakt een ochtend of avondspits duidelijk tot iets anders dan in Nederland. Verder is er nogal een verschil met ons van hoe je een snelweg verlaat, vaak via de linker rijstrook, of bijvoorbeeld vanaf een secundaire weg links afslaat op een hoofdweg. Dat is vaak eerst rechts af met dan later een omkeerplek. Ben je Moskou voorbij dan neemt het aantal auto's met een rechts stuur toe (gebruikte import vanuit Japan) dat maakt het wel eens lastig om in te schatten wat de bestuurder van plan is op bv kruisingen omdat je stomweg naar de verkeerde zit te kijken, opletten dus!!

Rijden zonder verzekering is in Rusland sinds een jaar of tien vrijwel niet meer mogelijk, iedereen dient een WA te hebben en hierop wordt behoorlijk streng gecontroleerd.

Corrupte politie?? Daarvan durf ik bijna te beweren dat dat in ieder geval bij de verkeerspolitie niet of nog nauwelijks voorkomt. Als toerist zullen ze je er in ieder geval niet mee lastigvallen. Wie probeert een beambte om te kopen riskeert ook zelf in Rusland een jaartje brommen, nooit doen dus. Afrekenen bij ome agent zelf kan overigens helemaal niet als je een bekeuring krijgt.

Er komen geen campers voor?? Nou dan loop je echt achter hoor. Er zijn behoorlijk wat camperdealers, een camperforum, een camper vereniging en de jaarlijkse campershow in Moskou en inmiddels ook in andere steden.

Groetjes,

Jeroen
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Rusland



Bericht door jotr »

Het is al een oud onderwerp maar toch reageer ik even. Wij zijn net terug van een reis door Rusland. Nee, niet in ons eentje; we reisden met een groep van 12 campers, dat wil zeggen dat we elkaar 's avonds op de vooraf uitgezochte overnachtingsplekken ontmoetten. We reden overdag gewoon alleen in ons eigen tempo. Misschien zijn wij naief maar we hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Inderdaad, het verkeer rond Moskou is chaotisch maar ooit reden we met (toen nog) de caravan de weg rond Rome en dat was zo mogelijk drukker en kende in ieder geval dezelfde agressieve rijstijl van ikke-ikke-ikke eerst. We hebben ook niet te maken gehad met corruptie, wel met lastige grensovergangen. Maar ook daar waren de beambten beleefd. Ik wil niet zeggen dat we nog eens naar Rusland zullen gaan (hoewel Moskou en Sint Petersburg reuze interessant waren) maar we vonden het een onvergetelijke en uiterst interessante ervaring. Zie https://www.slakopreis.nl/search/label/Rusland
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam

Re: Rusland



Bericht door vim »

Kijk eens op mahn.tv
Een dorpsgenoot is nu onderweg via rusland naar mongolie en schrijft daar mooie verhalen over.
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: Rusland



Bericht door masterknauser »

die filmpjes wel is gezien op tv hoe ze daar rijden . :wtf:
dit lid leest alleen nog maar .
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Rusland



Bericht door kampo »

Momenteel ken ik wel 7 campers die door Rusland naar Mongolie gaan.
Soms via Moscow, anderen gaan via Kiev.
Ik krijg enkel positieve berichten en mooie foto's toegestuurd.
Geen enkele melding van gevaar of last. Het is een avontuurlijke reis en net wat ze zoeken.
Je kan ieder land zitten afbreken op basis van filmpjes op internet.
Maar daarmee vertel je vooral iets over jezelf.
In kolonne rijden is iets voor het leger en ook al gezien bij de georganiseerde NKC reizen :mrgreen: toen we ze tegenkwamen in Ijsland.
Zelf zijn we via Helsinki en St Petersburg tot in Murmansk gereden.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Rusland



Bericht door fstuif »

Wij rijden met Tailor Made Expeditions al jaren met kleine groepen door Rusland. De gouden ring met Moskou en St Petersburg, maar ook op doorreis naar Mongolië.
Deze bestemmingen eisen wel wat betere voorbereiding dan een tripje Frankrijk, maar daar zijn de reisbegeleiders voor. Geen berovingen, geen aanrijdingen of andere narigheid. Dus alle Youtube wijsheid kan de prullenbak in. Als je die kant op wilt en niet zeker van jezelf bent ga dan met een groep(je). Een prachtige ervaring rijker als je weer thuis bent.

Gr.
Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Rusland



Bericht door DynaDetty »

We gaan het meemaken, zaterdag die kant op. De papieren voor de hond waren het grootste probleem. De gezondheidsverklaring laten we in Estland opstellen, mag slechts 5 dagen oud zijn bij grenspassage

.
Route2018.JPG
Route2018.JPG (104.52 KiB) 1774 keer bekeken
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Rusland



Bericht door kampo »

Eeuh moet je het visum niet vooraf bij de ambassade in Amsterdam aanvragen ?

Edit: Verkeerd gelezen. Je bedoelt de gezondheidsverklaring voor de hond.
Bij ons kwam de Russische veearts naar de hond kijken op de grenspost.
Groeten Kampo
Plaats reactie