Rusland

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Rusland



Bericht door DynaDetty »

Hoi,
Terug van de reis naar St. Petersburg. Het is ons 100% meegevallen, ondanks de "indianenverhalen" die we in dit draadje hadden gelezen. Tegenvaller was dat de camperplaats Progress er bij onze aankomst er net een week mee was gestopt. We vonden een nieuwe mooie plek een eindje verderop, ik heb deze voor de NKC app gemeld. Wat ik mis in de informatie is dat je een grensovergang naar rusland moet bestellen via :

https://www.estonianborder.eu/yphis/index.action

Gelukkig regelde een duitse reisleider dit nog in Riga voor ons.

Naar de papieren van onze hond werd bij de grens niet gekeken. Let er wel op dat inenting voor hondsdolheid niet ouder mag zijn dan 12 maanden.

Hier onze reis ;

https://www.polarsteps.com/GeertHuiting ... antie-2018
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
MANbus
Berichten: 16
Lid geworden op: za 23 jun 2018, 22:09

Re: Rusland



Bericht door MANbus »

Zeker niet voor iedereen, maar Oekraine en Rusland zijn een aanrader Wij hebben aan de Uni in Groningen een cursus Russische gedaan als voorbereiding, wat je daar voor terug krijgt... Uiteindelijk zijn wij gekomen tot Mongolië.
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Rusland



Bericht door fstuif »

Ter verduidelijking van alle info: de grensovergang naar Rusland kun je bestellen op de aangegeven website maar hoeft niet. Als je niet besteld word je in een andere rij gezet en vullen ze de "gaatjes" op. Als het druk is dus lang wachten als het niet druk is geen probleem.
Je krijgt wel een tijd op en zo weet je of je daar lang moet staan.

Ik ben het eens met de lovende woorden over Rusland en de Oekraïne als reisbestemming. Politiek is een heel ander verhaal, maar dat doet er hier niet toe.

Groeten.

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Rusland



Bericht door Bohemia »

DynaDetty heb je dit gedaan met de legertruck op de foto of met een wat neutraler ogende camper?
Puur interesse gezien dat er op militair vlak toch wel spanningen tussen Rusland en west Europa zijn
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Rusland



Bericht door Vertrokken4 »

Bohemia schreef:
zo 15 jul 2018, 14:55
DynaDetty heb je dit gedaan met de legertruck op de foto of met een wat neutraler ogende camper?
Puur interesse gezien dat er op militair vlak toch wel spanningen tussen Rusland en west Europa zijn
Zeg Bohemia, je bent dit topic ooit (2 jaren her) begonnen maar vertel...….ben je inmiddels in Rusland geweest? Of indien niet wat heeft je doen besluiten om niet te gaan?

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Rusland



Bericht door DynaDetty »

Op die drietonner heb ik in 1979 in de winter mijn groot rijbewijs gehaald en tijdens oefeningen heel vaak de nacht in doorgebracht. Het begin van mijn camperen dus. Deze reis heb ik gemaakt met onze Knaus Sun Ti, dat rijdt iets comfortabeler.
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Rusland



Bericht door Bohemia »

Jervig schreef:
zo 15 jul 2018, 19:24
Zeg Bohemia, je bent dit topic ooit (2 jaren her) begonnen maar vertel...….ben je inmiddels in Rusland geweest? Of indien niet wat heeft je doen besluiten om niet te gaan?

Groetjes,

Jeroen
Beste Jeroen, helaas nog steeds niet geweest. Zou nog steeds graag ooit eens richting Baltische staten en Rusland gaan. Daar zou ik dan toch graag een maand voor ofzo voor uittrekken. Of langer als kan. Helaas nog niet zo lang vrij kunnen nemen om te reizen... Ergens de komende jaren moet dat toch eens lukken!
Plaats reactie