Onze eerste echte reis!

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
JoyceFerry
Berichten: 7
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 8:44

Onze eerste echte reis!



Bericht door JoyceFerry »

Goedemorgen!

Wij gaan volgende week woensdag voor de eerste keer echt op vakantie met onze camper.
We hebben hem vorig jaar april gekocht maar hadden toen al een vliegvakantie geboekt dus we zijn tot nu toe alleen weekenden weg geweest.
Twee maanden geleden waren we weg en heeft onze hond bij het instappen zijn knieband ingescheurd. Omdat we nu 3 weken weg gaan, durven we het niet aan om hem zo vaak in en uit de camper te laten stappen. Hij gaat dus logeren in Kraggenburg (noordoost polder). Dat is dus ook onze eindbestemming zodat we hem weer op kunnen halen.

We hebben eigenlijk niet echt gepland waar we heen gaan maar ik zat nu toch maar eens een globale planning te maken.
We starten bij mijn schoonouders in Otterlo. Daarna wilde ik via Limburg en België naar Luxemburg rijden en dan via Duitsland terug omhoog. Het liefst via de Moezel en nog wat andere mooie plekken.
We houden erg van gezelligheid dus zoeken vooral campings om te staan en zitten nergens aan vast. We hebben geen kinderen dus het hoeft niet kindvriendelijk te zijn.
Wie kan nog leuke tips geven?

Alvast bedankt!!
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door de hoekies »

Tips kun je vinden op onze site wat betreftde hond is het misschien slim om een loopplank te maken zodat hij de camper in en uit kan lopen zonder te springen. Na gebruik kun je die misschien plaatsen tegen het zijpaneel bij je deur of in je garage ( als je die hebt)
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door de Jonckheer »

Dus een camping is per definitie gezellig? Daar zal niet iedereen het mee eens zijn. Ga je langs de Moezel op een van de vele cp's daar staan kun je het zo gezellig maken als je zelf wilt.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door Cee Pee »

de Jonckheer schreef:Dus een camping is per definitie gezellig? Daar zal niet iedereen het mee eens zijn.
Inderdaad, die heel enkele keer dat we op een camping staan, omdat het echt niet anders kan, ben ik blij als we er weer af zijn, wij hebben niet zo veel op met het "campinggevoel".

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
JoyceFerry
Berichten: 7
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 8:44

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door JoyceFerry »

Wij hebben nog nooit op camperplaatsen gestaan dus wie weet kom ik er wel op terug hoor!
Ik vind het gewoon wel gezellig als het wat drukker is en je lekker een terrasje kan pakken (kan natuurlijk ook in een plaats dichtbij) en ik vind het wel fijn om een goed toiletgebouw erbij te hebben.
Sta je op die camperplaatsen dan met veel mensen of is dat heel rustig?
Zoals je leest, kennen wij dat echt niet. Haha!

De plank om in de camper te gaan hebben we ook voor de hond maar daar is hij een paar keer naast gestapt toen hij in paniek de camper in ging. De laatste keer kwam het doordat hij schrok van een luchtballon. Hij is dan niet te houden (60 kilo) en daarbij heeft hij zijn knieband ingescheurd.
We hebben nu een goede plek voor hem gevonden en halen hem op de terugweg op.
Ik zal hem verschrikkelijk missen maar ik bekijk het maar zo dat we er ook wel veel vrijheid voor terug krijgen en hij heeft ook een hele luxe vakantie!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door Bob Diesel »

Laten wij dat nu hebben met :?: :?:
Daar gaan we weer

laat een ieder dat lekker zelf uitmaken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door Starline 660 »

Wat is nou camping gevoel ? volgens mij is het je eigen gevoel wanneer je ergens binnenrijdt ? als wij op een camping overnachten staan we meestal ruimer dan op een CP en 's morgens gaan we weer weg, we doen niet mee met volleybal en yoga, ook niet als we er eens langere staan. :-B

Er zijn vele Municipals waar je prima vrij en blij kunt staan zonder "camping gevoel " en heb je toch de luxe van een grasmat en ruime plek, zeker in Frankrijk.
Campings in Spanje en Italie met die mini plekken vinden wij niks, ook Duitse campings met die vaste sta dingen met schuurtje und Mittag ruhe gaan we niet op.
Daar en tegen veel campings in Kroatie vonden wij leuk om te staan.

Veel CP waar de deur amper open kan mijden wij ook, net als parkings en industrieterreinen.

Wij staan waar het gevoel goed is :-B
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door Bob Diesel »

[/quote]
Cee Pee schreef:
de Jonckheer schreef:Dus een camping is per definitie gezellig? Daar zal niet iedereen het mee eens zijn.
Inderdaad, die heel enkele keer dat we op een camping staan, omdat het echt niet anders kan, ben ik blij als we er weer af zijn, wij hebben niet zo veel op met het "campinggevoel".

Cor
Laten wij dat nu hebben met :?: :?:
Daar gaan we weer

laat een ieder dat lekker zelf uitmaken

(half dubbel gepost :? )
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op zo 03 aug 2014, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door Aardy »

Gezelligheid vind je overal en op ruime camperplaatsen net zo veel als op de campings. In Nederland op 3 mooie camperplaatsen gestaan mèt gezelligheid.
Jullie kiezen wel een drukke tijd. Onze zoon, die nu met onze camper weg is heeft nogal eens te maken gehad met volle campings of een plaats, waar je maar 2 nachten kon staan i.v. m besproken plekken.
Zoon reist wel met vrouw en kind van bijna 3, dus daar moet wel rekening mee gehouden worden. Met zo'n kleine wil je alleen in nood op een krap bemeten plek staan i.v.m. huilbuien enz.
Na Zeeland en Limburg zitten ze nu aan de Moezel als het gaat zoals gepland.
Hou er dus wel rekening mee dat de plaatsen bezet zijn. Willen jullie niet al te vaak een Nee te horen krijgen, dan is het aan te raden te bellen.
En jullie weten vast wel dat er goede app's zijn?
Fijne trip gewenst!
JoyceFerry
Berichten: 7
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 8:44

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door JoyceFerry »

Ja, de apps hebben we inderdaad.
We zitten inderdaad in de drukke tijd maar zitten ook gedeeltelijk vast aan de bouwvak.
We gaan ook steeds niet al te ver rijden zodat we op tijd op zoek kunnen naar een plaats.
We pakken de Elzas er ook nog bij hebben we besloten en rijden dan ook via de Moezel terug.
Maar wie weet verandert dat nog wel. We zien wel waar we uitkomen!
Dirk Johan
Berichten: 20
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 11:02
Locatie: Alkmaar

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door Dirk Johan »

Als jullie naar de Elzas gaan is dit misschien een leuke tip voor een camping: http://www.camping-les-cigognes.com/

Naast de camping is een soort kweekcentrum voor ooievaars. Deze lopen ook vrij over de camping en sommige eten zelfs uit je hand.
JoyceFerry
Berichten: 7
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 8:44

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door JoyceFerry »

Dirk Johan schreef:Als jullie naar de Elzas gaan is dit misschien een leuke tip voor een camping: http://www.camping-les-cigognes.com/

Naast de camping is een soort kweekcentrum voor ooievaars. Deze lopen ook vrij over de camping en sommige eten zelfs uit je hand.
Wat leuk! Dank je wel voor de tip!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Onze eerste echte reis!



Bericht door PaulBng »

http://nl.camping-routeverte.com/

Kleine aardige camping in een dorpje 15km west van Colmar.
Dorp is verder wel uitgestorven, geen winkels. Maar prima om een langere rit te onderbreken.
En goedkoop, als dat van belang is.
Even bellen wel.
Plaats reactie