Met de camper naar Sint Petersburg (Rusland)

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
C&A
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 03 jan 2010, 20:52
Locatie: Noord Brabant

Met de camper naar Sint Petersburg (Rusland)



Bericht door C&A »

Overwegen om met de camper naar Sint Petersburg te reizen.
Wie heeft goede tips, alles is welkom.
- Wat voor papierwerk heb ik nodig om de grens met Rusland te passeren?
- Kan Visum aanvraag via internet?
- Is het veilig in die regio met de camper?
- Kan ik makkelijk in omgeving Sint Petersburg overnachten en vandaar de stad bezoeken?
- Waarom gaan de georganiseerde reizen van ACSI resp. NKC vanuit Estland met de Bus naar Sint Petersburg (overnachten daar in een hotel) en niet met de camper?
- Voor de Baltsche staten heb ik e.e.a. kunnen vinden.
Alvast bedankt.
Vanaf 2007 een camper, genieten er bijzonder van.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Met de camper naar Sint Petersburg (Rusland)



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik ben een paar keer daar geweest echter toen heette het nog Leningrad. Nooit met de camper helaas. Maar je bent vast welkom en erg populair daar. Ik heb daar toen al verscheidene gasten gezien die met jouw forumnaam op hun uniform rondliepen. :-B
Afbeelding

Maar probeer eens het Russische verkeersbureau. http://www.russischverkeersburo.nl/
Zij kunnen je alles vertellen wat je nodig hebt.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Met de camper naar Sint Petersburg (Rusland)



Bericht door Jan en Simonne »

Ik heb even de zoekfunctie gebruikt, ik kreeg 11 hits.
Te veel dus om hier neer te zetten, maar probeer het maar even, er staat al heel veel info hier op het forum.
Veel plezier met de voorbereiding!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Met de camper naar Sint Petersburg (Rusland)



Bericht door Joske »

Hoi C&A,

Oeps, Simonne was me voor maar toch maar geplaatst::
IK ben in 2005 vanaf Helsinki naar Petersburg en verder naar Talinn gereden.
Er gaan ook georganiseerde camperreizen naar Petersburg (Peristroika-Tours) maar er is nogal wat voorbereiding nodig; bijv. 2 bezoeken aan russische ambassade enz. en dat wordt voor zo'n groep dan wel ingewikkeld(duur!!)
Vanuit Petersburg 4 dagen met de trein naar Moskou geweest.
Als je even dit draadje en de draadjes daarin leest kom je wel een heel eind.
Dat voorkomt een hoop herhalingen!! :thumbup:

Veel succes met je voorbereidingen!
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Met de camper naar Sint Petersburg (Rusland)



Bericht door durisotti »

Er is een eerder draadje geweest hierover:

http://www.henkdelange.nl/index.php/rei ... nd-finland
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Met de camper naar Sint Petersburg (Rusland)



Bericht door jepebe »

Dag c en a,

Ik ben twee maal in de Baltische landen, Estland, Letland en Litouwen, geweest. Laatste keer vorig jaar. We hebben lang zitten dubben om naar st. P te gaan. Ik heb uitgezocht hoe 't ongeveer moest, etc. Wat ons weerhield was de mogelijk lange wachttijd aan de grens, en de relatief slechte weg vanuit Estland. We hebben jonge kinderen, dat voegde niet zoveel toe voor hun, en zou vooral veel tijd kosten.

Hierbij wat info maar geen praktische info, slechts internetwijsheid.

Ik had een overnachtingsplek gevonden in een jachthaven, ik ga straks in mijn email op zoek naar de plek, had al contact gehad met de havenmeester. De camplerplekken en campings die ik op internet verder vond, lagen of heel erg ver uit 't centrum of zagen er erg aftands uit.

Het is ook mogelijk om vanuit Helsinki te reizen, via ik meen viborg. Die route is veel beter qua wegdek. (Nogmaals, allemaal internetwijsheid, geen praktijkervaring.)

Wij hadden als route gepland om via Helsinki heen te reizen (en dus per Ferry vanuit tallin (Estland) naar Helsinki te varen), dan over viborg en terug naar narva in Estland.

In Tallin (Estland) kwamen wij de. Nkc reis tegen die nog per bus naar st p moest. Niet ons kopje thee, maar ieder zijn meug. Ik denk dat ze dat met die bus doen om verzekeringsrompslomp met campers aan de grens te voorkomen. Lijkt me lastig te organiseren immers voor een groep van dertig campers. Als ieder dat voor zich moet doen, gaat er vast iets ergens mis en die mensen kunnen dan dus niet mee. Die NCK mikt alle campers ergens op een campinkje in de buurt van de Ests-Russische grens neer en gaat dan per bus.

Veiligheid, tsja, als je commentaren hier leest van sommigen over Oost-Europees is het wonderbaarlijk dat wij t jaar in jaar uit overleven. Ik denk gezond verstand gebruiken en een beetje plannen,dan. Komt dat wel goed. Mijn plan was om de stukken van Stp naar de grenzen steeds heel vroeg aan te vangen, zodat ik onderweg geen overnachting hoefde te maken, ik kon onderweg niets vinden op internet. Maar ik ben ervan overtuigd dat je bij een hotelletje of tankstation iets van de weg of bij een woonhuis met handgebaren en een fooi heus veilig overnachten kan.

Je hebt een visum nodig, met een soort uitnodiging. Er zijn visumbureaus in nl die dat voor je regelen, kost een aantal duiten. Ik had ook in mijn zoektocht op internet Russen gevonden die dat regelden. Ik denk dat e.e.a. niet via internet kan, dat men je paspoort wil hebben op een ambassade of consulaat. Ik meen dat die jachthaven die ik had gevonden het ook kon regelen. als ik dat emailadres kan vinden laat ik het je weten.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, wij hadden 6 weken en wilden met nadruk ook weer die Baltische landen zien. Om tijd te besparen kun je een ferry nemen. Wij namen voor onze twee tochten de boot van Kiel naar Klaipeda. Da's in Litouwen. Die drie landen, Estland Letland en Litouwen zijn in feite een grote camperplaats. Je mikt je camper neer bij een rivier of meertje, gaat lekker zwemmen, steekt een vuurtje aan en alles is prima. Ik heb me daar nooit onveilig gevoeld.

Het zou zonde zijn om die landen over te slaan.Je kunt ook direct varen naar Helsinki. Is duurder, en je mist wel moois.

Straks is de laptop beschikbaar, daar staat oude mail op. Ik laat nog van me horen.
Laatst gewijzigd door jepebe op ma 30 jun 2014, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Met de camper naar Sint Petersburg (Rusland)



Bericht door jepebe »

ik heb t gevonden! Ze hebben zelfs een website. Mooiste hieraan leek me dat het dichtbij de stad is, ikv 40 km of meer erbuiten en dan per dure taxi daarheen.

http://eng.dock5.ru/

Ook in het Engels. Ze doen ook visum-uitnodigingen. Ik zou eerst bij de russische ambassade in NL informeren of de door de haven beschreven procedure nog de juiste is.

succes!

Jepebe
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Moi
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 0:52
Locatie: Loppersum (Gr)

Re: Met de camper naar Sint Petersburg (Rusland)



Bericht door Moi »

Pössl Roadcruiser.
Gebruikersavatar
Moi
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 0:52
Locatie: Loppersum (Gr)

Re: Met de camper naar Sint Petersburg (Rusland)



Bericht door Moi »

Zie linkje niet goed terug. http://nl.camping.info/rusland/campings
Pössl Roadcruiser.
Plaats reactie