Waarom stuurt navigatie ons vanuit Duitsland door Frankrijk?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
edith1
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 18:45
Locatie: Schiedam

Re: waarom stuurd navigatie ons van uit Duistland door Frank



Bericht door edith1 »

bedankt Jack , :thumbup:
ik had weer niet verder gekeken :bang: mijn man zei dat ook. in Nederland mogen we niet harder dan 80 in Duitsland wel.
wij zwerven met een Peugeot J5 2.5 TD uit 1991

Edith & Willem
Gebruikersavatar
edith1
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 18:45
Locatie: Schiedam

Re: waarom stuurd navigatie ons van uit Duistland door Frank



Bericht door edith1 »

en hoe hard mag ik in Zwitserland rijden op de snelweg , want dat kan ik niet vinden voor >3500 kg campers/auto`s.
zal wel net als bij ons zijn 80km/h
wij zwerven met een Peugeot J5 2.5 TD uit 1991

Edith & Willem
Gebruikersavatar
edith1
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 18:45
Locatie: Schiedam

Re: waarom stuurd navigatie ons van uit Duistland door Frank



Bericht door edith1 »

ik ga me navigatie ook maar anders instellen geen 80km maar lengte, breedte en hoogte, lijk me slimmer.

lieve forum leden allemaal alvast bedankt voor de hulp en uitleg. :thumbup:
ik ben in ieder geval iets minder blond :lol:
en kan dadelijk lekker op vakantie (voorbereid)
wij zwerven met een Peugeot J5 2.5 TD uit 1991

Edith & Willem
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 19:23
Locatie: Gilze

Re: waarom stuurd navigatie ons van uit Duistland door Frank



Bericht door Obelix »

In Zwitserland mag je ook 100 km/h.

Hier staat een duidelijk overzicht: http://www.nkc.nl/index.php?cms%5Bcateg ... D%5D=-2186

In Nederland is het om het gemakkelijk te maken afhankelijk van wat er op je kenteken staat; bedrijfsauto = 80 km/h of personenwagen = 130 km/h.

Fijne vakantie vast.

En deze snelheden zijn maximum snelheden he. Die hoef je niet te rijden, je mag ook gewoon op je gemak met 80 km/h (binnendoor) en van het uitzicht genieten. (zeker in Zwitserland)

Jack
Gebruikersavatar
edith1
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 18:45
Locatie: Schiedam

Re: waarom stuurd navigatie ons van uit Duistland door Frank



Bericht door edith1 »

oke Jack,
ik wist niet dat ik dat daar ook kon vinden ben ik zelf ook lid van.
op mijn kenteken staat bedrijfsauto, hij is ingevoerd toen der tijd vanuit Duitsland,
dus ook C rijbewijs (hij sta op de foto, dubbel-assen) ik mag hem niet rijden en om nou dat C1 te gaan halen zie ik niet meer zo zitten
theorie is t zelfde als C. 18jr geleden wilde ik groot rijbewijs gaan doen maar mijn man zei toen je ga niet in zo`n stinkvrachtwagen rijden zoals ik(hij dacht dat ik ook vrachtwagenchauffeur wilde worden) daar heeft hij nu spijt van , ik wilde het alleen voor de fun.

nou als ik weer ergens mee zit vraag ik het hier weer, ik lees altijd wat andere te zeggen hebben ook leuk hoor.
wij zwerven met een Peugeot J5 2.5 TD uit 1991

Edith & Willem
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Waarom stuurt navigatie ons vanuit Duitsland door Frankr



Bericht door faalhaas »

Als je in NL ook harder wil mogen dan 80 kan je dat oplossen door bij de RDW te vragen om het kenteken om te zetten naar personenauto. Tegenwoordig worden alle campers, ongeacht het gewicht, als personenauto geregistreerd.

Dit heeft verder geen consequenties voor je MRB of verzekering (behalve als je op basis van het feit dat het nu een +3.5T bedrijfsauto is een MRB vrijstelling/overgangsregeling voor Oldtimers hebt)
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Waarom stuurt navigatie ons vanuit Duitsland door Frankr



Bericht door mariët »

Inderdaad. Onze camper weegt ook 4200 kg en we hebben 'personenauto' op het kenteken staan. Mogen dus overal de snelheid van personenauto's rijden. Of je dat ook wilt is een ander verhaal, op de autobaan houden we meestal 100 km/u aan, dan rijdt ie het lekkerst.
Ik meende al eerder ergens een berichtje van je gelezen te hebben over bergen rijden. Maak je geen zorgen, 4200 kg. is heus niet zo heel zwaar voor een camper vandaag de dag, we hebben Frankrijk al heel redelijk doorkruist en ook regelmatig op bergwegen gereden waar we met samengeknepen billen langs de afgrond gingen maar we hebben nog nooit problemen gehad met 'boven komen'.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
ludo
Berichten: 16078
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 23:09
Locatie: Omgeving Maastricht

Re: Waarom stuurt navigatie ons vanuit Duitsland door Frankr



Bericht door ludo »

mariët schreef:Inderdaad. Onze camper weegt ook 4200 kg en we hebben 'personenauto' op het kenteken staan. Mogen dus overal de snelheid van personenauto's rijden.
Mariët, dit klopt niet open maar even de link van de NKC.
Hierin zie je bijvoorbeeld staan dat personenauto's met een gewicht van meer dan 3500 kg op de autobahn maar 100 km mogen rijden.
In Belgie, Frankrijk, Oostenrijk etc. mag je op de snelwegen ook niet even hard rijden als de personenauto's met een gewicht minder dan 3500 kg.

Ludo
Hymer B680 Starline op Mercedes CDI519 V6 3 liter 190 pk automaat.
De enige echte camperforumhond "Lucky" mag nu meerijden in onze Starline!

Met de naam "Vive Le Vink".
Gebruikersavatar
edith1
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 18:45
Locatie: Schiedam

Re: Waarom stuurt navigatie ons vanuit Duitsland door Frankr



Bericht door edith1 »

beste mensen ik ben daar al mee bezig geweest maar ik had bij de RDW alleen maar problemen ermee, hij moest op nieuw gewogen worden ,moest hem dus weer leeg maken dan wilde ze toch weten of hij zijn ledig gewicht had zoals op de papieren en dan kon hij een ander kenteken krijgen voor personenauto maar dan mag je ook niet meer laden dan 3500kg . oh ik heb er bijna een trauma aan overgehouden dat gezeik bij de RDW(bij ons zijn ze dus niet zo makkelijk) anders ben je gewoon een bedrijfsauto. nou ik had me hele camper leeg gehaald (lekker werkje) ik heb gezegd laat maar gaan ik laat het wel zo als het is, dan maar 80km/h. kan gelijk niets meer meenemen als ik er zelf in wil.

dus dat hoofdstuk heb ik al gehad.

was wel gelijk weer lekker opgeruimd dingen die ik niet eens meer wist zijn er nu gelijk eruit, en sommige dingen dubbel was me dochter weer blij mee( die kampeert ook sinds 1jr)
wij zwerven met een Peugeot J5 2.5 TD uit 1991

Edith & Willem
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Waarom stuurt navigatie ons vanuit Duitsland door Frankr



Bericht door javanes »

edith1 schreef: dan kon hij een ander kenteken krijgen voor personenauto maar dan mag je ook niet meer laden dan 3500kg .
Heb je toevallig niet de verkeerde weg bewandeld en een aanvraag gedaan om het terug te keuren naar 3500kg?
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
edith1
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 18:45
Locatie: Schiedam

Re: Waarom stuurt navigatie ons vanuit Duitsland door Frankr



Bericht door edith1 »

nee Jacques, want ik wilde mijn gewicht niet kwijt, leeg was hij 3120kg zonder persoon erin.
daar rekenen ze standaard 75kg voor. nou wij zijn met 4 personen dat is 300kg dan zit ik al aan de 3420kg.
kan ik niets meer meenemen zelf me rottweiler niet die weegt ook 55kg.
wij zwerven met een Peugeot J5 2.5 TD uit 1991

Edith & Willem
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 19:23
Locatie: Gilze

Re: Waarom stuurt navigatie ons vanuit Duitsland door Frankr



Bericht door Obelix »

Dan denk ik dat ze je gewoon niet goed begrepen hebben bij de RDW. Volgens mij is omzetten van bedrijfsauto naar personenauto gewoon een administratieve handeling.

Jack
Gebruikersavatar
BKp
Berichten: 929
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 10:14
Locatie: Twente

Re: Waarom stuurt navigatie ons vanuit Duitsland door Frankr



Bericht door BKp »

Hoi edith1,
Volg onderstaand linkje maar even, "van bedrijfs-auto naar personen-auto op kenteken"
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... t=kenteken
Gebruikersavatar
edith1
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 18:45
Locatie: Schiedam

Re: Waarom stuurt navigatie ons vanuit Duitsland door Frankr



Bericht door edith1 »

hoi BKp, ik heb even die topic zitten lezen , maar zo is het bij mij niet gegaan.
ik was samen met een vriend die het zelfde op zijn kenteken had staan(personenauto) en de zelfde gewichten.
hij zei ook tegen mij dat dat kon, nou die man bij de RDW zei al gelijk bedrijfsauto is gewoon een bedrijfsauto anders moet het gewicht omlaag.
maar ik zie hier dat dat niets voorstel.
nou ja ik laat het er maar bij denk ik of ik moet naar een andere RDW een keer
wij zwerven met een Peugeot J5 2.5 TD uit 1991

Edith & Willem
Plaats reactie