4 tot 6 maanden reizen, waarheen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
MarjoSy
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 22:11
Locatie: 010

Re: 4 tot 6 maanden reizen, waarheen?



Bericht door MarjoSy »

kanarie schreef:hoi marjo
geweldig plan
we zien regelmatig reizende kinderen en ouderen die als veel hebben gereisd
geen verkeerde mensen
doorgaans wat genuanceerder en relaxter
rondje
marokko vooral het zuiden en blijf wat langer op een plek
bulgarije roemenie polen idem
nu kan het later mischien niet meer
school
behalve feiten is ook belangrijk sociale en emotionele ontwikkeling
zoals vaker merkbaar op dit forum zijn er altijd mensen die soms het negatieve en de problemen eerder zien en daar voor waarschuwen
soms terecht soms wat afbrekend
groet kees
Die feiten komen wel en daarbij, het gaat ome en korte periode school omdat ooke e vakanties erin zitten
Camper Prinses schreef:4 tot 6 maanden?

Kijk een op mijn reisblog, ik heb dit al 4x gedaan!
http://www.vakantie-mikkel.blogspot.com

Deze winter 6 maand: Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Roemenie - Bulgarije - Istanbul - Griekenland - Albanie - Montenegro - Croatia - Oostenrijk - Duitsland

Om dan ook nog naar de Noordkaap te rijden lijkt me wel veel in slechts 6 maanden!!
Bedankt voor de leuke tips, ga ik zeker lezen!
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: 4 tot 6 maanden reizen, waarheen?



Bericht door jepebe »

Hallo,

Onze kids gaan elke zomer mee 6weken. De laatste 5 jaar Oost-Europees. Ze vinden het er geweldig. Met name Roemenië, Litouwen, Polen, Letland en Estland.

Roemenië is gewon. Zuid-Europeanen met bijhorend superweer.

Ik denk dat ze vooral genieten van het minder georganiseerde. Zie elders op dit forum de discussie over wat een camperplaats is. In Oost-Europa sta je op een veldje bij en beek of meer, fikkie stoken, dammetjebouwen id. rivier, en er is veel prachtigs te zien. Ik zou juist ook bij zo'n langere tocht wel denken om de reistijd. Je Turkije-Estland-plan is al heel veel KMS met vreselijk veel te zien. 6 weken Roemenië hebben me doen beseffen dat ik nog eens 6 maanden terugdoet. 2x 6 weken est-Letland en Litouwen en ik wil nog wel ns 12weken. Ik zou bij zo'n lange tocht wel eens wat meer bij speciale festivals, evenementen etc willen kijken. M.a.w. Je kunt nu mooi plannen om op Bep. Dagen op een plek tezijn zonder je over tijd druk te maken. Bij een verder weg gelegen bestemming ben denk ik dat voordeel weer kwijt, en wordt het meer een lange vakantie verweg ipv een reis. (Dit is een mening).

Zeer off-topic: :mrgreen:

Mijn zoon van 7 'smulde' van verhalen over Stalin, koude oorlog, Roma-problematiek, toetreding tot eurozone, agrarische economieën, uitleg over verschillende geloven bij kloosters met fresco's daarover, de pergamontempel in Berlijn, dinosaurussporen, geologie in grotten, etc. Luistert verbaasd naar andere talen, etc. Als je taal- en rekenvaardigheden weet bij te houden, dan voegt zo'n reis heus wel wat toe. (15 jaar onderwijservaring, nog 25 jaar te gaan) m.n. In Roemenië ontmoetten wij mensen met kids op reis voor langere tijd. Ik weet niet of nl idd onderscheid heeft in leer-en schoolplicht, Frankrijk en Duitsland wel, met speciale lespakketten en rapportageverplichtingen over de voortgang van het kind. Zag er niet verkeerd uit.

Geniet vooral niet met mate, houd ons op de hoogte en denk niet dat alleen Zuid-Frankrijk met een camping leuk is voor kinderen
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie