Uit eten bij de "buren" goedkoper

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door hathi »

vanHooltje schreef:
Met zijn 2-en heerlijk gegeten en gedronken (XXL schnitzel zo groot als het hele bord met asperges, ham, kaas en sauce Hollandaise) voor 30 Euro. Dat was inclusief 2 keer een halve liter Weizenbier.
twente1946 schreef:en wat is er nu zo bijzonder??? de prijs??? ga hier eens naar zo'n tent !!
De prijs ja, hier betaal je voor 1 xxl schnitzel 20 euro met patat en groente, exl bier :wtf: halve liter bier 5,30 euro
Dus even rekenen 2x20 + 2x5,30= 50,60, verschil 20,60 euro
v Hooltje, je hebt gewoon gelijk , maar als je zoals Twente denkt dat het per persoon is heeft hij gelijk, maar volgens mij is hij nog nooit uit eten geweest in D , anders had hij het Wel geweten...Paul ziet er goed uit precies mijn smaak
Hans
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door Trudie67 »

vanHooltje schreef:
Trudie67 schreef:Ik denk dat je dan meer richting de steden moet.
Daar is zoveel concurrentie qua restaurants, daar zullen er wel wat goedkoper zijn.
Dat denk ik niet hoor, in Amsterdam wijntje 6 euri, bier (klein) 4 euri. Pitza kaas 19 euri.
En voor 10 a 15 euri kan ik hier niets vinden, de randstad hier is waanzinnig duur.
Nou hier kan ik ook niks vinden van die prijsklasse.
Zou graag tips krijgen van waar het wel kan.
Nou ja Valkenburg weet ik er één.
Maar waar zijn de anderen???

Binnenkort gaan we uit eten, via mijn werk, bij het restaurant hier in het dorp.
Die mensen gun je immers ook wat.
Maar daar kost een 3 gangen menu zonder drinken 26,50

En vrijdagavond ga ik in het dorp hier verderop naar de chinees.
Wokken incl drinken, 2 uurtjes.... 26,95
Dat maakt niet uit of ik naar het dorp links of rechts van ons ga, even duur.

Zo goedkoop is het hier ook niet.
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
vagebond
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 12:48
Locatie: maasbracht

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door vagebond »

hier in de buurt zit een goede chinees

2,5 uur onbeperkt uitgebreid lopend buffet
soep vooraf
toetjes buffet inbegrepen ijs ed
inclusief drank behalve sterkedrank € 18,00

leuk prijsje lijkt mij
met deze camper verbrassen wij ons geld
onze vrijheid is het enige dat telt
van loon pensioen of aow
neem je op je laatste reis niets mee

VAGEBOND

Afbeelding
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door twente1946 »

hathi schreef:
vanHooltje schreef:Met zijn 2-en heerlijk gegeten en gedronken (XXL schnitzel zo groot als het hele bord met asperges, ham, kaas en sauce Hollandaise) voor 30 Euro. Dat was inclusief 2 keer een halve liter Weizenbier.
twente1946 schreef:en wat is er nu zo bijzonder??? de prijs??? ga hier eens naar zo'n tent !!
De prijs ja, hier betaal je voor 1 xxl schnitzel 20 euro met patat en groente, exl bier :wtf: halve liter bier 5,30 euro
Dus even rekenen 2x20 + 2x5,30= 50,60, verschil 20,60 euro
v Hooltje, je hebt gewoon gelijk , maar als je zoals Twente denkt dat het per persoon is heeft hij gelijk, maar volgens mij is hij nog nooit uit eten geweest in D , anders had hij het Wel geweten...Paul ziet er goed uit precies mijn smaak
http://www.ratskeller-bremen.de/WebRoot ... leisch.jpg


en nog veel meer "echte restaurants"
http://www.presse-bremen.de/production/ ... 0508678536

dus niet in een dorp maar in een stad

het is maar je wilt een gezellig restaurant of een kantine.
woon 3 km van de grens dus je hoeft mij niets te vertellen over duitsland
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door Zwerfsteen »

Er zijn goede en slechte restaurants die je jammer genoeg niet kunt beoordelen aan de prijzen van de kaart.
Dat zal met, wat nu kantines, worden genoemd niet anders zijn.

Veel hangt af van de ambiance op dat moment en niet te vergeten het gezelschap waarmee gegeten wordt.
Groet,
Leny en Pieter
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door reinolt »

vanHooltje schreef:Het verhaaltje klopt niet helemaal, als dat een boekhouder is wil ik hem niet.
Want de 21% btw die hij aanhaalt, kan je als ondernemer af trekken van de btw die je betaald heb bij inkopen.
Uiteraard is dit niet gelijk, maar dat hangt af van de winst op het biertje.
De boekhouder rekent nog niet zo slecht. Als de verhoudingscijfers kloppen kan je als volgt rekenen: verkoop 2,50 is netto dus ex btw 2,50/1,21= 2,066 netto. Daar moet dan 1/3 inkoop, 1/3 personeel en 1/10 huur. Totaal dus 76,66%. Ofwel 2,066 * 76,66%= 1,584.
Winst dan 2,066 minus 1,584 = 0,482.

En de boekhoudster heeft het over 0,50. Niet zo beroerd en zeker geen liegen.

PS door voor de inkoop 1/3 te nemen van de netto opbrengst is de btw verrekening over de inkoop verrekend. Immers 1/3 van 2,50 is 0,8333 inkoop incl btw. En 1/3 van 2,066 is 0,6887 inkoop excl. btw. Verschil 0,1446 ofwel 21% van 0,6887.

Misschien is het aardig als de mensen die de boekhouder slecht noemden, niet wilden of van leugens betichtten even hun excuses aanboden.


Sent from my iPad using Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door de toren »

Wat ik op dat bord zie liggen kost bij ons 10.25 :)(snitsel xxl) hoop dat het lekker was je heb er zat voor betaald :).
Toedeledoki

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door Toedeledoki »

Die foto is een "archief" foto van mijn Facebook. Een normale Holländer Schnitzel dus. De XXL komt op een apart bord, en de patat of aardappeltjes er in een schaaltje bij. Bord is vol dan. Een schnitzel XXL zonder asperges etc, kost daar ook iets van 10 Euro. Dus duur kan ik het nog steeds niet noemen ;-)
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door thole »


Die foto is een "archief" foto van mijn Facebook
Ik vond het al zeer merkwaardig, asperges in januari.
Overigens overvolle borden met übergrote lappen vlees daar krijg ik geen trek van, maar goed dat smaken verschillen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door henk en lila »

Net het verhaal van de boekhouder gelezen.
Als dat klopt zijn ze nog stommer dan ik dacht. Want het "meisje" heeft nog steeds opdracht om zo veel mogelijk drank te verkopen (tot mijn grote ergernis). Zo erg zelfs dat ik na drie biertjes moet zeggen: "Mevrouw, ik zit hier nu een uur. Zullen we het na het voorgerecht weer eens over drank hebben?".
En dat voor 7 cent? Ech nie?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door twente1946 »

thole schreef:

Die foto is een "archief" foto van mijn Facebook
Ik vond het al zeer merkwaardig, asperges in januari.
Overigens overvolle borden met übergrote lappen vlees daar krijg ik geen trek van, maar goed dat smaken verschillen.
asperges uit blik, de prijs moet toch ergens goedkoop lijken
je gaat voor kwaliteit of kwantiteit.
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door WimZ »

En dat voor 7 cent? Ech nie?
Ach zo'n berekening gaat uit van een gemiddelde. Laten we zeggen 3 drankjes per persoon.
Van het vierde, vijfde enz drankje daar hoeft de huur, personeel en gemeente belastingen niet meer vanaf. Dat zit al in het gemiddelde. Dus hebben ze daarna 1,40 winst per drankje.
En 7 cent klinkt als weinig maar....
Stel 30 tafeltjes x vier personen x 3 drankjes x 7 cent = 25,20 euro x 25 dagen = 630 per maand. Pure winst want echt alles is er al af, incl belastingen (volgens de berekening).
En dat zijn alleen de drankjes nog maar die bij het gemiddelde horen. Extra drank met hogere winst komt er nog bij en eten komt er nog bij, een terras buiten, een uitbater die ook overdag lunch aanbied enz.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door hathi »

Twente het is nu wel duidelijk dat U niet v d.Duitse keuken houd, laat Ons dan lekker in D eten in een gerenomeerd gezellig restaurant,waar je fijn kan tafelen, met ook div. Vissoorten ,en voor minder dan in N, vandaar dat er de laatste jaren steeds meer gele nummerborden staan, alleen tijdens de Asperge tijd kom ik er niet, veeel te druk Waarom denk je?Ja die Nederlanders zijn niet gek die willen gewoon waar voor hun geld, en zo is het in de gehele grensstreek, en niet enkel met Eten al woon je er dan vlak bij , Ik ook.
Hans
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Uit eten bij de "buren" goedkoper

Bericht door de Jonckheer »

Het zal duidelijk zijn, Nederland prijst zichzelf op vrijwel elk denkbaar gebied uit de markt, dankzij belasting op belasting op belasting. Wat gek toch dat de consument er geen vertrouwen in heeft. Erg vreemd inderdaad . .
Gesloten