Wat is jullie ultieme reisdroom... Heb je hem kunnen doen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 23:30
Contacteer:

Re: Wat is jullie ultieme reisdroom... Heb je hem kunnen doe



Bericht door Jeanette »

Tot mijn achttiende was ik nog nooit de grens over geweest terwijl ik juist zo graag veel van de wereld wilde zien. Ik wilde graag een keer in een tropisch regenwoud verblijven en dat heb ik dan twee jaar geleden eindelijk kunnen/ mogen doen. Ik ben zonder man en kinderen drie weken naar Suriname geweest ver in de jungle bij de indianen voor een vrijwilligersproject op een school aldaar. Geen voorzieningen als douche en dergelijke. Mooie bijkomstigheid was slapen in een hangmat diep in de jungle voor 2 nachten . Nu zou ik graag dromen van alle vrijheid met de camper hebben. Dat duurt nog een paar jaar :mrgreen:
zo‘n land zou ik ook wel thuis willen hebben’” ( zoon, 4 jaar)



http://blog.giodio.nl/?tag=camper
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Wat is jullie ultieme reisdroom... Heb je hem kunnen doe



Bericht door jepebe »

Een fietstocht naar China. En ja, met twee vrienden in 1993 onderweg gegaan. Onderweg afgedwaald via Turkije , Syrië, Jordanië, Egypte, en omdat de overlandroute te onveilig was een stukje gevlogen. Daarna nog 3 maanden in India gefietst. er gaat nu nog geen dag voorbij dat ik niet erugdenk aan die tocht. In totaal 8 maanden in een klein tentje, eigen potje koken, wild kamperen, supergastvrije mensen ontmoeten en mooie dingen zien en vooral lekker fietsen. In totaal 12.000 km gereden
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Wat is jullie ultieme reisdroom... Heb je hem kunnen doe



Bericht door goud »

M'n hele leven was Australië een droom voor mij. Nu onze zoon er woont komt deze droom uit. Al 3 x zijn we er geweest, en wat is het een prachtig land. En wat moeten we daar nog veel gaan zien. Mocht hij er niet hebben gewoond zou het waarschijnlijk altijd een droom zijn gebleven.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Wat is jullie ultieme reisdroom... Heb je hem kunnen doe



Bericht door Navigator »

Dit jaar gedaan: 10 dagen met 10 man op de Harley door de USA (http://www.omtabikers.nl/Omtabikers/Blog/Blog.html) en daarna nog 20 dagen met de de auto. In 2010 drie weken met de camper door Alaska getrokken met 2 campers en 9 personen; G-E-W-E-L-D-I-G.

Zoonlief:
Afbeelding

De volgende droomreis is om met de nieuwbouwcamper op het Rode Plein te staan. Tenminste dat is mijn droom en niet die van mijn echtgenote…… :lol:
Forum verlaten.
Isvertrokken

Re: Wat is jullie ultieme reisdroom... Heb je hem kunnen doe



Bericht door Isvertrokken »

Ik droom niet, maar maak ze nu al zoveel mogelijk waar,

Reeds: met een VW-busje door Marokko, Algerije, Tunesie, Syrie, Jordanie, Turkije, per camper zo'n beetje alle landen in Noord, Oost, Zuid en West Europa, met het openbaar vervoer door de USA, Mexico, Guatemala, Honduras, El Salvador, een jaar werken en reizen in Venezuela, zonnebraden op alle Nederlandse Antillen en enkele Canarische eilanden.
En dan te bedenken dat ik nog niet eens met pensioen ben !

Plannen ? Jazeker; in ieder geval op de motor alleen door Zuid Amerika -en dat gaat gebeuren ook-. En verder onder andere: per camper door Nieuw Zeeland en Australie, per camper door Canada en Alaska, per camper door Argentinie en Chili. Maar ook de normale weekendjes Nederland & vakanties in Europese landen. Er valt nog een hoop te doen.
Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 7
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 10:11

Re: Wat is jullie ultieme reisdroom... Heb je hem kunnen doe



Bericht door yarrah »

Ik heb al vele camperreizen door in Canada en US gemaakt.
Mijn droom is om een eigen camper/traveltrailer of fifth wheel te hebben daar te stallen en zo elk jaar zo'n 4 a 5
maanden te kunnen genieten. Ik moet zowiezo nog vele jaren werken tot mijn pension, maar deze droom hebben we al 20 jaar en het gaat uitkomen.... zo! :-B
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Wat is jullie ultieme reisdroom... Heb je hem kunnen doe



Bericht door Goldedition »

http://altering-perspectives.com/2013/1 ... e-you.html
10 Easy Things That Will Make You Happier, Backed By Science
8. Plan a trip – but don’t take one
As opposed to actually taking a holiday, it seems that planning a vacation or just a break from work can improve our happiness. A study published in the journal, Applied Research in Quality of Lifeshowed that the highest spike in happiness came during the planning stage of a vacation as employees enjoyed the sense of anticipation:

In the study, the effect of vacation anticipation boosted happiness for eight weeks.

After the vacation, happiness quickly dropped back to baseline levels for most people.

Shawn Achor has some info for us on this point, as well:

One study found that people who just thought about watching their favorite movie actually raised their endorphin levels by 27 percent.

If you can’t take the time for a vacation right now, or even a night out with friends, put something on the calendar—even if it’s a month or a year down the road. Then whenever you need a boost of happiness, remind yourself about it.
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Plaats reactie