Ferry Helsingor - Helsingborg

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Lonewolf
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door Lonewolf »

Misschien heb ik niet goed gekeken, maar ik heb opgezocht wat me de ferry van Helsingor naar Helsingborg gaat kosten in augustus. Ik was stomverbaasd dat ik daar 105 euro voor moet betalen. We hebben het over een overtocht van 20 minuten.
Zijn er goedkopere alternatieven?
Ik heb ook even gekeken wat de Oresund brug van Kopenhagen naar Malmö kost. Enkele reis 94 euro. En zo'n 50 km meer.
Is dit allemaal echt zo duur of doe ik iets verkeerd bij het zoeken?
Gebruikersavatar
asmar
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 11:20
Locatie: Assen

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door asmar »

Hallo,

Deze is in combinatie met Puttgarden-Rodby. Ik heb eventjes op mijn app gekeken en het bedrag klopt.
Misschien moet het via de 1ste ferry proberen en in Puttgarden zeggen dat je door wilt naar Zweden.
Dit kon vroeger wel, weet niet of dat nu nog wil. In de tijd dat ik erg gebruikt van maakte was de brug er nog niet.

gr. Asmar
Hoornveld
Berichten: 258
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 11:22

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door Hoornveld »

Ja die combi was er tot voor kort nog, even melden bij het loket in Puttgarden dat je een combiticket wenst Puttgarden-Rodby-Helsingor-Helsingborg.
Met mijn Landrover en trailer was ik (buiten Hoogseizoen) rond de 315 euro kwijt voor een combi-retour.
Denk dat je nu in hoogseizoen zo rond de 150 euro kwijt bent voor een combiticket enkel.

E.e.a hangt natuurlijk wel af van de lengte/hoogte van de camper, beetje smokkelen is soms mogelijk :wink: (eigen risico :!: )
Fiat 625N3 Camper zelfbouw 1971 (aanschaf 2010)
Voorzien van gereviseerde iveco 2.8 TD(i) (inbouw 2012)

"IEN LIBBEN LIBJE IT"
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door DHM »

Hoornveld schreef:Ja die combi was er tot voor kort nog, even melden bij het loket in Puttgarden dat je een combiticket wenst Puttgarden-Rodby-Helsingor-Helsingborg.
Met mijn Landrover en trailer was ik (buiten Hoogseizoen) rond de 315 euro kwijt voor een combi-retour.
Denk dat je nu in hoogseizoen zo rond de 150 euro kwijt bent voor een combiticket enkel.

E.e.a hangt natuurlijk wel af van de lengte/hoogte van de camper, beetje smokkelen is soms mogelijk :wink: (eigen risico :!: )
Als je wilt smokkelen bij de lengte dan zal je hun digitale meetsysteem onklaar moeten maken :roll: . Ze meten op de centimeter nauwkeurig heb ik gemerkt, inclusief fietsrek.
Ria Boon
Berichten: 223
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 23:22
Locatie: Nieuwlande

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door Ria Boon »

Wij moesten Rodby Puttgarden 107 euro betalen. Enkele reis. Afgelopen juni. Daarna Helsingor Helsingborg en terug via de brug in Denemarken. Al met al dit 400 euro. Wij schrokken er ook van. En ja er is niemand die staat te meten met een cm maar ze weten precies hoe lang je bent ind. incl. fietendrager. Onze camper is 7.20.
Groeten Ria Boon
Camperplaats de Bonenstee. www.debonenstee.nl
Chiastra
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 19:31
Locatie: Emmen

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door Chiastra »

Drie weken terug 112 euro betaald voor camper van 7.20 meter!
opschieten dus, het word steeds duurder.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door Aloys »

Wij hebben gisteren en vandaag die oversteek gedaan, met een camper van 5,99 meter,
2 personen, geen huisdieren.

Gistermiddag aan het loket in Puttgarden gemeld dat ik een combiticket wilde, samen met
de oversteek Helsingør-Helsingborg. Enkele reis.
Daarbij mijn Scandinavië campingcard laten zien maar dat was niet meer geldig, zei de vriendelijke juffrouw. Mijn ANWB-Camping Key Europe gaf wel korting, maar ik vind nergens
terug hoeveel...

We moesten afrekenen: € 115,32 + € 4,00 ("extra"?) = € 119,32.

Over de wachttijden etc., zie http://www.aloys.nl/zomervakantie-2013/ ... tie-week-1
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door Lieke »

Aloys schreef:We moesten afrekenen: € 115,32 + € 4,00 ("extra"?) = € 119,32.
Die 4 euro rekenen ze voor een soort van administratiekosten aan het loket. Online heb je die niet.
(wij betaalden 10 dagen terug 103 euro, online geboekt, camper >6m, 2 pers, 1 hond)

Overigens was dat geen combiticket, maar alleen Puttgarden-Rodby, wij hebben de brug naar Malmö genomen.

Gr vanaf zonnig Öland
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Hoornveld
Berichten: 258
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 11:22

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door Hoornveld »

DHM schreef: Als je wilt smokkelen bij de lengte dan zal je hun digitale meetsysteem onklaar moeten maken :roll: . Ze meten op de centimeter nauwkeurig heb ik gemerkt, inclusief fietsrek.

Ik ben meermaals naar Zweden en Noorwegen gereden en ik was bij de ferry's meestal te lang en te hoog en nooit problemen gehad. :shh:
Ik boekte een retour voor mijn Landrover en boottrailer welke leeg 75cm hoog en 760 cm lang was.
Echter wanneer ik terug reed stond er een boot op van dik 3 meter hoog en de lengte nam ook nog toe, ik kon het verschil tussen heen en terugreis ook niet aangeven bij het online reserveren. :eh:
Ik heb nooit bij hoeven te betalen, ik werd alleen een keer naar een andere "lane" gestuurd omdat ik tussen de personenauto's stond. (stond wel juist volgens mijn ticket)

Tsja het is niet helemaal de manier maar om nou voor een halve meter langer of hoger gelijk 100 euro en meer te betalen vind ik ook weer zoiets :think:
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik nog nooit in het hoogseizoen heen en weer ben gereisd, misschien zijn ze dan strenger.
Fiat 625N3 Camper zelfbouw 1971 (aanschaf 2010)
Voorzien van gereviseerde iveco 2.8 TD(i) (inbouw 2012)

"IEN LIBBEN LIBJE IT"
Lonewolf
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door Lonewolf »

Dank voor de reacties.
Een combi ticket is voor mij geen optie omdat ik via Zweden, Finland en de Baltische Staten weer naar huis (Spanje) rijd.
Ik sta er alleen stomberbaasd van dat je voor een overtocht van 20 minuten 105 euro moet betalen. Mijn camper is 7 m en heeft geen fietsenrek o.i.d.
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door Lieke »

Tja de prijs is <6m, 6m>8m en <8m. Inclusief fietsenrek.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
gerrit7
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:20
Locatie: duitsland

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door gerrit7 »

3 weken gelede een retourtje geboekt van Travemunde naar Trellerborg kosten 168 euro en een stuk korter dan over Denemarken.
mvg Gerrit
Iej bint pas oald as de keerskes meer kost as'n taarten
Gebruikersavatar
asmar
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 11:20
Locatie: Assen

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door asmar »

Lonewolf schreef:Dank voor de reacties.
Een combi ticket is voor mij geen optie omdat ik via Zweden, Finland en de Baltische Staten weer naar huis (Spanje) rijd.
Ik sta er alleen stomberbaasd van dat je voor een overtocht van 20 minuten 105 euro moet betalen. Mijn camper is 7 m en heeft geen fietsenrek o.i.d.
Hallo,

Met een combi- ticket word in dit geval bedoeld : Puttgarden-Rodby en Helsingor-Helsingborg. Je kunt deze ook in een retourticket krijgen, maar volgens mij is daar een tijdsduur aan verbonden ( zeker weten doe ik dit niet ). En je gaf al aan dat je hier geen gebruik wilt maken.

gr. Asmar
heja
Berichten: 104
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 23:12
Locatie: Sneek

Re: Ferry Helsingor - Helsingborg



Bericht door heja »

Kijk nog eens even op de site van TT-line, al vanaf 7 mtr 89.- vertrek 17.00 uur, diverse mogelijkheden.
Plaats reactie