Naar Italie in juli 2013

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door mariët »

In La Spezia is een camperplaats van waaruit je met buslijn L naar het station kunt, dan met de trein de Cinque Terre, echt de moeite waard. Buskaartjes kun je op de camperplaats kopen. Camperplaats is niks bijzonders, Cinque Terre wel.
http://www.campercontact.nl/campersite/detail/id/4515

Deze was ook erg leuk, douchen als de Flintstones
http://www.campercontact.nl/campersite/detail/id/4216
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door Inferno »

Lukken zal het best.
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door freddorr »

Op http://www.doerr.nl/vaklog.html vind je ons verslag van de reis van vorig jaar naar Italië via Frankrijk.

Onze vakantie begint op het moment dat we van huis wegrijden en de afgelegde afstand is dan minder relevant.
Goed weer is ons doel.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door linus »

Als ik onderweg op de snelweg ben zie ik regelmatig andere campers met zo'n 120 voorbijscheuren en vraag me dan altijd af wat de oorzaak van de haast kan zijn (en denk dan ook:nooit zal ik een huurcamper kopen :lol: ). Goed je zal wat vroeger aankomen, volgens mij verlies je uiteindelijk meer aan vacantieplezier dan dat het gejakker je in tijd zal opleveren. Maar ieder zijn meug natuurlijk ;;-)
Als je bij Grosseto in de buurt komt dan kan ik je Saturnia aanraden, ik zou er zo graag nog eens komen (het was ook een behoorlijk ongeorganiseerd rotzooitje, maar dat vind je overal in Italie :mrgreen: ), volgens mij een aanrader :wink: .
Goede reis.
linus
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door Bluesart »

Op de bonnefooi door Italië kom je al snel op peperdure campings terecht en dat is niet zo avontuurlijk.
Een aantal ACSI campings geeft nog een gedeelte van de maand juli korting http://www.campingcard.nl/nl/nl/europa/ ... 2013-07-31
In 2004 gingen wij voor het eerst naar Italië en reden in Zwitserland door de Simplonpass richting Lago Maggiore, dat was een mooie rit.
Ook vinden we het erg mooi om langs het meer van Luzern te rijden.
In 2012 zijn we daar ook even de snelweg afgegaan om een bakje koffie te drinken.

Afbeelding
Ik bereid onze reizen meestal behoorlijk voor met wat we willen zien en welke campings, camperplaatsen of andere ( overnachtings-, dag- parkings of - ) plaatsen die voor een bezoek gunstig liggen.

Ik weet niet wat voor dingen dat jullie leuk vinden om te zien of te doen, er is zoveel tussen hier en Rome.

Enkele tips
Aan de kust is Rapallo een leuke plaats van waar je boottochtjes kan maken naar S. Margherita Ligure, Portofino en S. Fruttuose, een bezoekje aan de warmwaterbronnen van bv Saturnia, het eiland Elba vonden we erg mooi, mooie plaatsen in Toscane zoals Siena, Florance, Lucca, Volterra, een stukje boven Rome de haven van Civitavecchia, er zijn veel leuke plaatsjes rondom het meer van Bolsena en het prachtige bergdorpje Civita bij Bagno-Regio.
Afbeelding
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
gijsenbep
Berichten: 2608
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 13:09
Locatie: genemuiden
Contacteer:

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door gijsenbep »

Hoi allemaal,aan het Lago Maggiore is dit http://www.campercontact.nl/campersite/detail/id/7518 een pracht plekje ,hij is wel wat duurder geworden zag ik maar de plek maakt alles goed .
Verder had Bonasola een pracht plek maar die is er niet meer ,maar de weg vandaar af naar naar La Spezia de ss332 is een prachtige weg ,en dan vanaf La Spezia naar Portovenere pracht plaatsje ,en daar is bovenop met uitzicht op de baai een camperplaats .
Vanaf Rapallo naar Santa Margarita ligure is ook mooi ,alleen je mag met een camper langer dan ik meen 6mtr niet doorrijden naar Portofino ,of je moet een Italiaanse bekeuring leuk vinden .
Pisa Marina heeft ook een leuke camperplek gelijk aan zee ,castiglione della pescaia heeft als je het dorp doorrijd ook een mooie camperplaats .
Verder in Toscane ,plaatsen aan het lago di trasimeno, San Leo . Monte Pulciano een keer in de week een prachtige markt met streekproducten ,kan zo nog wel een poosje door gaan ,maar dan rij je ook maar achter een ander aan .
Groetjes Gijs
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
gti-mkv
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 20:02

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door gti-mkv »

gijsenbep schreef:Hoi allemaal,aan het Lago Maggiore is dit http://www.campercontact.nl/campersite/detail/id/7518 een pracht plekje ,hij is wel wat duurder geworden zag ik maar de plek maakt alles goed .
Verder had Bonasola een pracht plek maar die is er niet meer ,maar de weg vandaar af naar naar La Spezia de ss332 is een prachtige weg ,en dan vanaf La Spezia naar Portovenere pracht plaatsje ,en daar is bovenop met uitzicht op de baai een camperplaats .
Vanaf Rapallo naar Santa Margarita ligure is ook mooi ,alleen je mag met een camper langer dan ik meen 6mtr niet doorrijden naar Portofino ,of je moet een Italiaanse bekeuring leuk vinden .
Pisa Marina heeft ook een leuke camperplek gelijk aan zee ,castiglione della pescaia heeft als je het dorp doorrijd ook een mooie camperplaats .
Verder in Toscane ,plaatsen aan het lago di trasimeno, San Leo . Monte Pulciano een keer in de week een prachtige markt met streekproducten ,kan zo nog wel een poosje door gaan ,maar dan rij je ook maar achter een ander aan .
Groetjes Gijs
Kijk dat vind ik nou echt een camperplaats waar ik wel zou willen staan!
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door Zwerfleeuwen »

Je kunt overwegen om de Gotthardpas te nemen (is gemakkelijk te doen met jouw camper) en dan bovenop de Gotthard te overnachten. Dat is echt een heel bijzondere ervaring! Wij hebben voor de Gotthardpas wel de tijd genomen, het is zo mooi daar. En als je niet bovenop de Gotthard zou willen overnachten, dan zou ik je nog aanraden om deze route te nemen en niet door die saaie tunnel te rijden. Het is echt geweldig mooi om te doen en erg gemakkelijk om te rijden!

Hennie
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
cees oerlemans
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 mar 2009, 10:04
Locatie: Berkel-Enschot

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door cees oerlemans »

Ik rijdt ook altijd in één keer de eerste 800 a 900 km. geen probleem. een uurtje of 11 is voor mij goed te doen. Aan het lago maggiore heb je een prachtige camping aan het meer. Ínternationale Paradies. je loopt van daar zo het stadje in. geweldig! In Rome beveel ik camping happy village aan. erg mooi en rustig en de eigenaar brengt je met een busje naar het station en met 20 minuten in het centrum van Rome.
gti-mkv
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 20:02

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door gti-mkv »

cees oerlemans schreef:Ik rijdt ook altijd in één keer de eerste 800 a 900 km. geen probleem. een uurtje of 11 is voor mij goed te doen. Aan het lago maggiore heb je een prachtige camping aan het meer. Ínternationale Paradies. je loopt van daar zo het stadje in. geweldig! In Rome beveel ik camping happy village aan. erg mooi en rustig en de eigenaar brengt je met een busje naar het station en met 20 minuten in het centrum van Rome.
Precies lijkt mij dus ook prima te doen.
Voor rome ben ik al eerder op een camping geweest Camping Flaminio, perfect voor 1 euro met trein binnen 5 min in centrum Rome, dus als we dat halen gaan we daar denk ik weer staan.
Die camping aan het Lago Maggiore ziet er mooi uit, die hou ik in gedachten. Heb ook nog gekeken naar Campin Campofelice, leek mij ook wel wat.

Dank voor je tips!
caspervl
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:58
Locatie: Diemen

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door caspervl »

Het lago is te doen in 1dag zeker als je onderweg kan wisselen met de bijrijder.Bottlenek zal zwitserland zijn.
Cinque terre is echt een aanrader alleen druk. Wij hebben een kleinbootje met buitenboordmotor gehuurd in het eerste dorpje en toen een stukje de kust daar afgevaren. Erg leuk. Zelf zou ik niet continu vlak bij de kust blijven. Je laat dan veel moois liggen. De campings aan de kust zijn vaak ook erg druk. Overweeg en tussen stop in lucca. Met goede camperplek op loopafstand vh centrum. Of volterra. Sommige camperplekken zijn trouwens beter/rustiger dan campings. Rome is geweldig, heeft mijn hart gestolen. Maar ook geweldig druk en geweldig warm. Wij stonden op een camping in west rome. Met OV zat je zo in het centrum. Ik kan ook maar 3wkn in de zomer weg heb zo een reis als deze een paar keer gedaan en ja het is een eind je slaat veel moois over maar het kan een prachtige reis worden!
Eigenbouw Mitsubishi L200 DC 4x4 pop-up Camper.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door ariedekreij »

Ik ga al klagen als we 300km op een dag doen,. jannie.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
gti-mkv
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 20:02

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door gti-mkv »

@ caspervl

Rome heeft ons hart okk al langer gestolen, zon mooie stad. Wij rijden idd met zn tweeen dus kunnen met rijden wisselen. Dank voor je tips!
Gebruikersavatar
Wesselsjan
Berichten: 314
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 17:24
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door Wesselsjan »

Wij waren in 2008 een week in/bij Rome in een vakantie van drie weken. We zijn daar gekomen via Venetie. Een verslag met globaal de route vind je op mijn website (link hieronder).
Camper'n is SKIK... wie döt oons wat vandage...

Mijn reisverhalen op Campersite
Plaats reactie