Naar Italie in juli 2013

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Naar Italie in juli 2013



Bericht door Marco Polo »

Gelijk een nieuwe reis plannen ;-)
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door wingman01 »

:thumbup:
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
gti-mkv
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 20:02

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door gti-mkv »

En nu in 2014 en 2015 weer gekampeerd in Kroatië en Italië. En jawel, volgend jaar weer een camper en wil dan uitgebreid Istrië gaan rond rijden, even van morgen proeven, wat is het daar mooi met al die kleine baaitjes . Lekker met de camper al die kleine campings af direct aan het water. Nu al zin in....Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Naar Italie in juli 2013



Bericht door Jelle »

Bluesart schreef:
di 23 apr 2013, 15:15
Op de bonnefooi door Italië kom je al snel op peperdure campings terecht en dat is niet zo avontuurlijk.
Een aantal ACSI campings geeft nog een gedeelte van de maand juli korting http://www.campingcard.nl/nl/nl/europa/ ... 2013-07-31
In 2004 gingen wij voor het eerst naar Italië en reden in Zwitserland door de Simplonpass richting Lago Maggiore, dat was een mooie rit.
Ook vinden we het erg mooi om langs het meer van Luzern te rijden.
In 2012 zijn we daar ook even de snelweg afgegaan om een bakje koffie te drinken.

Afbeelding
Ik bereid onze reizen meestal behoorlijk voor met wat we willen zien en welke campings, camperplaatsen of andere ( overnachtings-, dag- parkings of - ) plaatsen die voor een bezoek gunstig liggen.

Ik weet niet wat voor dingen dat jullie leuk vinden om te zien of te doen, er is zoveel tussen hier en Rome.

Enkele tips
Aan de kust is Rapallo een leuke plaats van waar je boottochtjes kan maken naar S. Margherita Ligure, Portofino en S. Fruttuose, een bezoekje aan de warmwaterbronnen van bv Saturnia, het eiland Elba vonden we erg mooi, mooie plaatsen in Toscane zoals Siena, Florance, Lucca, Volterra, een stukje boven Rome de haven van Civitavecchia, er zijn veel leuke plaatsjes rondom het meer van Bolsena en het prachtige bergdorpje Civita bij Bagno-Regio.
Afbeelding
Ha mooi dit heb ik opgezocht om even dit er bij tezetten, ik was Toscane wat aan het afstrunnen en zag dit over Saturnia: https://www.google.nl/maps/place/Bar+Ca ... 11.5118493
Het ontspruiten uit het niets de warmwaterbron en gaat verder als een riviertje
En niet zo ver er vandaan een grote camperplaats: https://www.google.nl/maps/place/Area+S ... 11.5037222
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Plaats reactie