motorhomingwild files

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
angela36nl
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:11
Locatie: veghel

motorhomingwild files



Bericht door angela36nl »

Ik heb verschillende files van motorhoming-wild ,maar nu vroeg ik me af waar de letter/cijfer combinatie die bij de overnachtingsplaatsen staat naar verwijst.Het lijkt op een verwijzing naar een landkaart,maar die zit niet bij het bestand.Een voorbeeld van wat ik bedoel .
FULLTOFTA (28C1) V13
● P Hästhagen
Hobby 600 bj 2002 op Fiat Ducato 2.8 jtd.
Gebruikersavatar
winger66
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 01 okt 2010, 19:08
Locatie: Zaanstreek

Re: motorhomingwild files



Bericht door winger66 »

Angela, stuur even een pb naar de fam. Woefjes dan krijg je het antwoord van Leo.
Gr Peter en Alexandra
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: motorhomingwild files



Bericht door Aloys »

Dat is van de (papieren) landkaarten met een naam die klinkt als "Motormannes ...".
Volgens Leo de beste kaarten voor Scandinavie, als ik me goed herinner.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
familie Woefkes
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 11:28
Locatie: Antwerpen (B)

Re: motorhomingwild files



Bericht door familie Woefkes »

Aloys schreef:Dat is van de (papieren) landkaarten met een naam die klinkt als "Motormannes ...".
Volgens Leo de beste kaarten voor Scandinavie, als ik me goed herinner.
Dat klopt Aloys,
Achter de plaatsnaam in de files staat tussen () de verwijzing naar blz en vakje de wegenatlas van dat land. ( steeds de meest gebruikte, best verkrijgbare en volledige voor dat land)
Zweden: Motormännens Vegatlas Sverige
Noorwegen:Stort Bilatlas Norge
Denemarken: Kraks Vejkort Danmark
Duitsland: ADAC Reiseatlas Deutscland
Benelux, Frankrijk, Italië, Spanje-Portugal, Groot Brittanië-Ierland (zelfs daar, al is de AA-atlas beter maar veel onhandiger !): de Michelin Atlas van het land.
Wegenatlassen zijn veel handiger in gebruik dan dan afzonderijke kaarten (beter overzicht...).
Een plezierig voorafje: duidt de plekken aan in de atlas voor je vetrekt, je weet dan ongeveer waar je terecht kan. En je kan de plek ook terugvinden als je de GPS coordinaten intoetst op Google maps of Gps coordinaten.nl.
Op Google maps kan je de plek ook bekijken met streetview (als dat er is). (we zijn tenadere de files bezig de files te controleren en voorzien van streetview fotootjes indien beschikbaar...)
Bij deze wil ik nog een oproep doen: stuur naderhand je bevindigen aub door over verkeerde/veranderde info, fouten, nieuwe plekken
Ik weet het; slechts een kleine minderheid doet het maar je doet ons er véél genoegen mee.
Steeds tot meer info bereid,
Leo ( = 'Belgian' - moderator Motorhoming wild)
Ik weet nog alles wat ik niet vergeten ben
Gebruikersavatar
angela36nl
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:11
Locatie: veghel

Re: motorhomingwild files



Bericht door angela36nl »

Bedankt voor het antwoord,we zijn inmiddels in zweden zal eens kijken of we hier de kaart ergens in de buurt kunnen kopen.eventuele correcties wat betreft de coordinaten geef ik uiteraard door.

Verstuurd van mijn HTC Wildfire met Tapatalk
Hobby 600 bj 2002 op Fiat Ducato 2.8 jtd.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: motorhomingwild files



Bericht door hurktoilet »

Kan iemand mij als newbie uitleggen wat motorhoming-wild nu eigenlijk is? De links die ik vind verwijzen allemaal naar fora waarvoor je je eerst aan moet melden zonder te vertellen waar ze over gaan... Maar de uitdrukking klinkt aantrekkelijk :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: motorhomingwild files



Bericht door javanes »

Daar wordt deze mee bedoeld.
http://motorhomingwild.forumup.co.uk/

Je kunt daar als gast gewoon meelezen.
Maar het is net als op het Camperforum. Wil je reageren dan even registreren.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: motorhomingwild files



Bericht door hurktoilet »

Het zal aan mij liggen, maar ik zie daar alleen een overzicht van subfora. Wil ik daar berichten meelezen moet ik eerst registreren...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: motorhomingwild files



Bericht door javanes »

Je hebt gelijk.
Je moet je even registreren als je daar wilt rondstruinen.
Die vergissing kwam omdat ik bij het openen van de site gelijk automatisch inlog.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
familie Woefkes
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 11:28
Locatie: Antwerpen (B)

Re: motorhomingwild files



Bericht door familie Woefkes »

hurktoilet schreef:Kan iemand mij als newbie uitleggen wat motorhoming-wild nu eigenlijk is? De links die ik vind verwijzen allemaal naar fora waarvoor je je eerst aan moet melden zonder te vertellen waar ze over gaan... Maar de uitdrukking klinkt aantrekkelijk :cheers:
http://motorhomingwild.forumup.co.uk/ is een betrekkelijk nieuw Brits forum (sinds april 2010).
In GB bestaan bijna geen camperplekken. Buiten een camping (als die open is en toegankelijk voor campers !) is het dus behelpen om een overnachtingsplek te vinden. Vooral omdat er nogal wat 'no overnight' borden zijn. Zo'n overnachtingsplek kan 'wild' zijn of een gedoogplaats op een parking of de parking van een landelijke pub....
Die plekken worden door Motorhomingwild in files opgenomen die gratis te downloaden zijn (ook de registratie op de site is gratis en vrijblijvend).
Intussen zijn heel wat Nederlanders en Vlamingen lid geworden, De voertaal is wel engels maar als Vlaming ben ik ook moderator (foreign affairs ) gebombaardeerd. Niet dat ik veel te modereren heb (nog nooit) maar het is een gezellige club vrienden die mekaar op alle gebied bijstaan.
Intussen zijn de files ook wel buiten GB gegroeid: Schotland, Ierland, 3/4 van Frankrijk, Zuid- Duitsland, Zwitserland,Oostenrijk, Spanje, Portugal, Denemarken, Zweden, Noorwegen .... Verscheidene files hebben nu ook streetview foto's en steeds GPS coordinaten
Kom gerust eens kijken,
Leo
('Belgian' mod Motorhomingwild)
Ik weet nog alles wat ik niet vergeten ben
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: motorhomingwild files



Bericht door hurktoilet »

Duidelijk, en inderdaad interessant.
Was vorig jaar nog in Engeland en Schotland (hotels en huisjes, dus niet echt op camperplekken gelet). Vooral Schotland was zo adembenemend leeg dat je daar volgens mij altijd wel plekjes kunt vinden waar je ongemerkt de nacht door kunt brengen. Al weet ik natuurlijk niet hoe fanatiek de plaatselijke veldwachters zijn... Vond Schotland trouwens toen al (nog voor ik een camper had) meer een land om met de camper rond te trekken dan om in een huisje op een plek te blijven hangen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie