harz

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

harz



Bericht door FrS »

wat is de leukste plaats in de Harz? Ook een camping of goed uitgeruste camperplek.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: harz



Bericht door Jeannette »

Wij vinden heel veel plekken in de Harz geweldig. Het is best een groot gebied en heel erg mooi.
In Wintersleben is een oude papierfabriek en museum, gerund doo met beperkingen. Er is een kleine soort campingplek, waar je kan overnachten met je camper. Douche en alles is aanwezig. Wij waren er feb 2011 en men stond raar te kijken dat wij nog reisden in die periode. Ligt aan een mooi natuurgebied.
Maar nogmaals er zijn heel veel mooie plekken daar!
Zelf houden wij niet van steden, dus die hebben wij overgeslagen.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Wubbe
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 16:02
Locatie: Dronten

Re: harz



Bericht door Wubbe »

Kijk ook even hier, veel info. http://www.campersite.nl/bestemmingen/d ... d/harz.php

groetjes,

Wubbe
Adria Coral 690 sc Platinum
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: harz



Bericht door FrS »

Jeannette schreef:Wij vinden heel veel plekken in de Harz geweldig. Het is best een groot gebied en heel erg mooi.
In Wintersleben is een oude papierfabriek en museum, gerund doo met beperkingen. Er is een kleine soort campingplek, waar je kan overnachten met je camper. Douche en alles is aanwezig. Wij waren er feb 2011 en men stond raar te kijken dat wij nog reisden in die periode. Ligt aan een mooi natuurgebied.
Maar nogmaals er zijn heel veel mooie plekken daar!
Zelf houden wij niet van steden, dus die hebben wij overgeslagen.

Waar ligt dat ongeveer? Kan het niet vinden op de reisplanner en ook niet via google.
archimedes
Berichten: 827
Lid geworden op: ma 14 dec 2009, 23:16

Re: harz



Bericht door archimedes »

Misschien Weddersleben zoeken
en als je daar bent ook de Teufelsmauer bezoeken
goede reis
Archie
Gebruikersavatar
teddybeer
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr 13 aug 2010, 13:29
Locatie: Dopheide
Contacteer:

Re: harz



Bericht door teddybeer »

In Wernigerode is de thuisbasis van de stoomlokken van de Harzer smalspoorbanen.

Afbeelding

Hier vandaan kun je met een stoomtrein naar de Brocken, de hoogste berg in de Harz. Een geweldige beleving.
Goed goan,

Teddybeer (Hans)

Adria Coral S670SL Supreme
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: harz



Bericht door Jeannette »

Dank je wel Archimedes.
Had natuurlijk weer verkeerde naam. Ik zal dit weekend even mijn reisdagboek van vorig jaar erbij pakken.

Wanneer wil je naar de Harz?
In Elend kan je ook leuk staan, daarvandaan met het treintje naar de ....oh jee..hoe heet het ook alweer?.....brock.... of zo iets. Ik moet dus echt even mijn dagboek erbij pakken! :-B :-B
De Teufelsmauer is heel mooi. Helaas kunnen wij momenteel door onze oude hond geen lange wandelingen maken. Als hij er niet meer is gaan we zeker weer terug om echte lange wandelingen te maken, dat moeten we wel gaan plannen.
Na morgen zal ik meer schrijven, dan heb ik mijn dagboek even doorgeneusd.
Wij hebben ook veel gewoon zomaar ergens vrij gestaan op de mooiste plekken! Wernigerrode hebben we even bekeken en toen snel weggegaan. Toch maar eens goed bekijken, maar niet overnachten op die grote parkeerplaats in de stad.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Binnegais
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 9:07

Re: harz



Bericht door Binnegais »

Wernigerode is een geweldig mooie plaats. De camperplek Am Katzenteich ligt naast het station waar de stoomtrein vertrekt naar de Brocken. De kosten zijn € 5,00 voor de totale tijd dat je er staat. Al sta je er ook een week bij wijze va spreken. het blijft gewoon € 5,00 Alle voorzieningen zijn aanwezig en alles is op loopafstand te doen. Beslist met de stoomtrein de Brocken opgaan. Is duur, maar zeer de moeite waard
Laatst gewijzigd door Binnegais op vr 13 jan 2012, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Camperco
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:48
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: harz



Bericht door Camperco »

Ik ga dit Topic volgen. Wij hebben plannen om in het voorjaar via de Harz en dan o.a. Magdenburg en Berlijn te bezoeken. Ik heb al leuke info via internet gevonden http://www.harzlife.de/info/harzkarte.html
Hopelijk komen via dit Topic nog meer leuke tips tevoorschijn.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda

http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: harz



Bericht door Aloys »

Ik heb die link gelijk even toegevoegd op de pagina http://www.campersite.nl/bestemmingen/d ... d/harz.php
Daar staan nog meer links!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: harz



Bericht door FrS »

Jeannette schreef:Dank je wel Archimedes.
Had natuurlijk weer verkeerde naam. Ik zal dit weekend even mijn reisdagboek van vorig jaar erbij pakken.

Wanneer wil je naar de Harz?
In Elend kan je ook leuk staan, daarvandaan met het treintje naar de ....oh jee..hoe heet het ook alweer?.....brock.... of zo iets. Ik moet dus echt even mijn dagboek erbij pakken! :-B :-B
De Teufelsmauer is heel mooi. Helaas kunnen wij momenteel door onze oude hond geen lange wandelingen maken. Als hij er niet meer is gaan we zeker weer terug om echte lange wandelingen te maken, dat moeten we wel gaan plannen.
Na morgen zal ik meer schrijven, dan heb ik mijn dagboek even doorgeneusd.
Wij hebben ook veel gewoon zomaar ergens vrij gestaan op de mooiste plekken! Wernigerrode hebben we even bekeken en toen snel weggegaan. Toch maar eens goed bekijken, maar niet overnachten op die grote parkeerplaats in de stad.

rond 16 maart t/m 28 maart
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2432
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: harz



Bericht door bently »

Quedlinburg en Goslar zijn ook hele mooie plaatsen om te bezoeken.

Groeten, Henk Geurts
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: harz



Bericht door Jeannette »

Ik heb toch even snel wat plekken in een excelsheet gezet. Stuur maar een pb of een mail. Vermeld wel even je mailadres.
Ik heb veel geschreven in mijn dagboek. Heb alleen geen internet verslagen, moet ik maar eens doen. Dus als je wat wilt weten? Roep maar! Ik zal de boekjes bij mijn computer laten liggen voorlopig. Wij vinden de Harz en omgeving echt mooi, maar ook bijzonder wegens de geschiedenis. Oost en West. Vaak indrukwekkend en niet te bevatten. Ook Buchenwald en Berg-Belsen bezocht.
Grenzmuseums geven ook een goede indruk hoe het was met de scheiding Oost en West.

Wij gaan zeker nog eens terug. De Rennsteig en de Teufelsmauer bijvoorbeeld zijn prachtig. De Rennsteig is een LAW (Lange Afstand Wandeling)
Wij hebben ook gewoon overnacht op parkeerplaatsen, zomaar ergens op de prachtigste plekken. Nooit in een stad, want die mijden wij.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
toet
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 18:20

Re: harz



Bericht door toet »

Kijk eens op http://www.harz-camping.com dit is een leuke camping net buiten het plaatsje Schierke. Schierke is een leuk plaatsje met veel restaurantjes ed. en is een goede uitvalsbasis voor het gebied. In Schierke is ook een camperplek (vrijwel in het centrum, een deel van de parkeerplaats bij een rodelbaantje). Net boven Schierke is een station waar je op de stoomtrein kan stappen.
Kortom een aanrader, wij zijn hier vorig jaar voor het eerst geweest en willen zeker nog een keer terug!
Plaats reactie