Route naar Italie (Gardameer)

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
steef-1946
Berichten: 102
Lid geworden op: di 07 okt 2008, 20:35
Locatie: Hedel

Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door steef-1946 »

Wij gaan as zondag naar Italie, naar het Gardameer met de camper en gaan voor een kennis een vouwwagen daar naar toe brengen. We willen via Oostenrijk rijden, heeft iemand een leuke route voor ons? En eventueel ook wat camperplaatsen om te staan?
En welke route kunnen we het beste kunnen nemen met het span, alles is welkom, we zijn nog nooit in Italie geweest.

bij voorbaat dank,
Groet Steef.

het mag ook via pb.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Via Ulm > Füssen, zie www.camperforum.nl/viewtopic.php?p=751632

Daar zitten een paar "passen" in van pakweg 1200 meter, terwijl het omringende land
daar al 600-800 meter hoog is. Pasjes van niets dus, ook geen probleem met de aanhanger.

Zie ook Google-maps.

Je zou de eerste dag tot Nesselwang kunnen rijden, daar is wel een aardige camperplaats.
Dat is 736km vanaf Hedel, zie Google-maps.
Die eerste dag is dan veel snelweg, maar vanaf Nesselwang wordt het een mooi en
toeristisch interessant ritje (ca. 350km).
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
steef-1946
Berichten: 102
Lid geworden op: di 07 okt 2008, 20:35
Locatie: Hedel



Bericht door steef-1946 »

Hallo Aloys,

Bedankt voor je route, heb het een en ander even nagezien
het lijkt ons een mooie route, deze gaan we rijden.

Groet Steef.
Eric Damstra
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 10:11
Locatie: Brabant

Re: Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door Eric Damstra »

Heel oud draadje maar de voorgestelde route lijkt me wel wat. Kan je deze route rijden zonder een Oostenrijks snelweg vignet?
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door WimZ »

In de googlemap zie je dat hij een klein stukje snelweg neemt maar daar kun je ook buitenom rijden.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door Hermes »

Je moet bij Imst opletten daar moet je de 171 nemen. Het is dus heel goed zonder vignet te rijden.
Gebruikersavatar
eriky
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 07 mei 2014, 10:00
Locatie: Zaanstad

Re: Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door eriky »

Ik heb deze route ook gedaan in 2014. Notities die ik destijds gemaakt heb zal ik hier posten voor de liefhebbers.

Dit is een route zonder tol/vignet. Niet alleen omdat ik gierig ben, maar ook omdat het een prachtige route is om te rijden.

Ik begon met de TomTom instellen op de camping waar we heen wilden: Pontlatzstraße 22, Prutz, snelwegen en tolwegen vermijden, verder onderstaande volgen en niet de TomTom. De TomTom gaf het toch grotendeel wel goed aan, ik vind het zelf fijn om TomTom er toch bij te hebben. Je ziet ook de scherpte van de bochten erop e.d.

Vanaf Fussen over de B179 (Fernpass strasse).
Op een gegeven moment kom je bij Nassereit, daar ga je een Tunnel in.
Na de derde tunnel neem de afslag naar rechts, de B189 op, richting Imst en Zams en Landeck.
In Imst ga je op de grote rotonde rechts, tweede afslag, de B171 op richting Landeck,
Je rijdt nu na een tijdje langs de Inn rivier, en gaat er af en toe over via bruggen.
Als je op de B171 naar Landeck gaat: blijf op de Tiroler Strasse naar ZAMS, deze straat staat in ZAMS ook bekend als Hauptstrasse. Wordt later de Bahnhofstrasse als je ZAMS uit gaat.
Weg blijven volgen totdat je scherp links onder het spoor doorgaat.
op de rotonde rechts en na 100 meter de rotonde links
Dit is de Innstrasse
met de bocht naar links en de rivier over, en einde rechts
Je gaat dan de Malserstrasse op (L76)
Op een gegeven moment gaat deze over in de B180 (hier is ook de uitgang van de tunnel)
Nu naar de camping: op weg B180 richting Serfaus (Reschenpass) naar Prutz (hier gingen wij naar een camping voor 1 nacht, Activ Camping Prutz)

Om verder te gaan richting Italie: deze weg blijven volgen, door Prutz en resschenpas aanhouden.

(instructies komen deels van: http://www.gardameerforum.nl/viewtopic. ... 7&start=20 )
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door hathi »

Check even na de Arlberg tunnel is van 21April tot14 Nov.afgesloten,en je kan er met de Camper overheen,maar voor caravan en aanhanger ,In het weekend en feestdagen niet ,voor info ASFINAG 0800 400 12 400..of http://www.asfinag.at goede reis
Hans
Eric Damstra
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 10:11
Locatie: Brabant

Re: Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door Eric Damstra »

eriky schreef:Niet alleen omdat ik gierig ben, maar ook omdat het een prachtige route is om te rijden.
:-B

Bedankt voor alle tips, gaat zeker lukken zo!
Toedeledoki

Re: Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door Toedeledoki »

Wij zijn een keer via de Fernpass gegaan. Dat is echt aan te bevelen qua "mooi" daarnaast hoef je daarvoor geen vignet te kopen. De Brennerpas is sowieso tol. En het kleine stukje snelweg daarvoor was toen vignet-vrij.
Gebruikersavatar
peet2222
Berichten: 379
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 20:56
Locatie: Flevoland

Re: Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door peet2222 »

Dag allemaal
Is deze route anno 2023 nog steeds in orde ? Wie heeft kort geleden nog deze reis gemaakt ? Zonder vignet ?
Sta morgen bij Fussen en lijkt me mooie trip naar Gardameer

Lees graag even

Alle goeds

Peet
eriky schreef:
za 18 apr 2015, 10:49
Ik heb deze route ook gedaan in 2014. Notities die ik destijds gemaakt heb zal ik hier posten voor de liefhebbers.

Dit is een route zonder tol/vignet. Niet alleen omdat ik gierig ben, maar ook omdat het een prachtige route is om te rijden.

Ik begon met de TomTom instellen op de camping waar we heen wilden: Pontlatzstraße 22, Prutz, snelwegen en tolwegen vermijden, verder onderstaande volgen en niet de TomTom. De TomTom gaf het toch grotendeel wel goed aan, ik vind het zelf fijn om TomTom er toch bij te hebben. Je ziet ook de scherpte van de bochten erop e.d.

Vanaf Fussen over de B179 (Fernpass strasse).
Op een gegeven moment kom je bij Nassereit, daar ga je een Tunnel in.
Na de derde tunnel neem de afslag naar rechts, de B189 op, richting Imst en Zams en Landeck.
In Imst ga je op de grote rotonde rechts, tweede afslag, de B171 op richting Landeck,
Je rijdt nu na een tijdje langs de Inn rivier, en gaat er af en toe over via bruggen.
Als je op de B171 naar Landeck gaat: blijf op de Tiroler Strasse naar ZAMS, deze straat staat in ZAMS ook bekend als Hauptstrasse. Wordt later de Bahnhofstrasse als je ZAMS uit gaat.
Weg blijven volgen totdat je scherp links onder het spoor doorgaat.
op de rotonde rechts en na 100 meter de rotonde links
Dit is de Innstrasse
met de bocht naar links en de rivier over, en einde rechts
Je gaat dan de Malserstrasse op (L76)
Op een gegeven moment gaat deze over in de B180 (hier is ook de uitgang van de tunnel)
Nu naar de camping: op weg B180 richting Serfaus (Reschenpass) naar Prutz (hier gingen wij naar een camping voor 1 nacht, Activ Camping Prutz)

Om verder te gaan richting Italie: deze weg blijven volgen, door Prutz en resschenpas aanhouden.

(instructies komen deels van: http://www.gardameerforum.nl/viewtopic. ... 7&start=20 )
Excursieleider bij www.vogelbescherming.nl en natuurgids IVN
Dethleffs Advantage T6511

"a zero attitude with the mind in neutral"
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door Aloys »

Wij zijn hier in maart j.l. nog langsgekomen, op weg naar het Gardameer. Alles nog hetzelfde. Zet de navigatie in Oostenrijk op "tolwegen vermijden" en alles komt goed! Reisverslag: https://www.aloys.nl/2023-italie-in-de-herhaling.html
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
peet2222
Berichten: 379
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 20:56
Locatie: Flevoland

Re: Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door peet2222 »

Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Zo gaan we 't doen,

Alle goeds
Peet
Excursieleider bij www.vogelbescherming.nl en natuurgids IVN
Dethleffs Advantage T6511

"a zero attitude with the mind in neutral"
Peter+Annie
Berichten: 1345
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Italie (Gardameer)



Bericht door Peter+Annie »

Vignet kost 9,00 euri.
Maar we blijven Nederlanders natuurlijk. :mrgreen:
Plaats reactie