Luxemburg

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
JorisVL
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 04 mei 2009, 19:21
Locatie: Utrecht

Luxemburg



Bericht door JorisVL »

Sinds vandaag zijn wij aangemeld op het forum. Daarvoor als gast best veel info gevonden maar het is best veel!
Wij willen binnenkort een lang weekend naar Luxemburg maar zijn niet zo bekend {sorrie altijd gevlogen}. Wij zoeken nu nog een camping wat niet te druk is en willen weten wat er zoal te beleven is. Natuur, oude stadjes, sportactivieteiten en musea.

Groet Joris & Anouk
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:



Bericht door de hoekies »

Ten eerste welkom en als je veel hebt gelezen hier heb je misschien deze over het hoofd gezien : http://www.campersite.nl/bestemmingen/b ... emburg.php
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:



Bericht door Lieke »

Camperplaats Dudelange, en dan met de trein naar Luxemburg voor de ontzagwekkende prijs van 3 euro pp (retour)
De Wenzel wandeling over de oude vestingwerken is een aanrader.

gr, Lieke
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
2heavy
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 16:40
Locatie: Eeklo/België
Contacteer:



Bericht door 2heavy »

Na vijfentwintig jaar Luxemburg-ervaring kan ik je daar wel bij helpen denk ik. Er is zoveel te zien dat zelfs wij er niet op uitgekeken raken. Wat moet je gezien hebben? Ik som hier een route op, je moet er maar naar Googelen
Je komt Luxemburg binnen langs de noordzijde en je bezoekt Clervaux, dan rij je via 18 en 10 langs de Our (rivier) vanaf Dasburg (D) naar Vianden, dan richting Echternach langs de Our verder (grondgebied Duitsland), waar je op een bepaald moment , na de rivier terug overgestoken te hebben de weg neemt naar Beaufort, zet je Camper aan de ruïne van het kasteel en neem de wandeling er tegenover, langs het beekje, tot aan de kruising en terug, prachtig! Keer terug naar de grote weg naar Echternach en breng een bezoek aan de stad, dan rij je richting Berdorf en vallei van de zeven kloven en gun ook die een bezoekje, dan Müllerthal, Larochette, Diekirch waar je de St Nicolaaskerk niet vergeet met zijn gallo-romeinse tomben, en dan neem je de 27 langs de Süre naar Esch-Sur-Süre vergeet niet ook het stuwmeer daar te bezoeken met die trip ben je al een hele tijd bezig dit doe je niet op één dag als je iets wil gezien hebben, neem je tijd en informeer je vooraf via google, je gaat het je niet beklagen, er is heel veel te zien en te wandelen. Campings zijn er overal in Luxemburg. Verder is ook Luxemburg-stad een dagje bezoek waard. Laat het niet na me te mailen als je vragen hebt!
Hier een voorproefje van Berdorf en omgeving: http://images.google.be/images?sourceid ... &q=berdorf
Plaats reactie