France Passion

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

France Passion



Bericht door Starline 660 »

Ook wij zijn lid van France Passion en gelijk die fatorre Amigo van Italie er ook maar bij genomen.

In de Champage streek hebben wij een 5 tal adressen bezocht, resultaat:
één gesloten, volgende vieze ouwe troep naast blikken schuur, weer verder, mini plekje.
De laatste keek niet echt vriendelijk en bromde dat we na 19.00 uur terug konden komen.
Het bedrijf was nog open voor verkoop, wij waren er om 17.00 uur.
Op mijn vraag waar de plaats is, wees hij een hoek op het erf aan pal naast een meters hoge muur.
Heb de man vriendelijk gedag gezegd en heb een camping opgezocht.

Kortom, onze ervaring is dat we het helemaal niks vinden!
Zijn er wel leden met een betere ervaring hiermee?

Met vriendelijke groet,
Sieb

PS. heb het bericht ook hier geplaatst http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8403322
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
lea en wim
Berichten: 296
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 18:02
Locatie: linter belgie



Bericht door lea en wim »

Wij zijn al het tweede jaar bij france passion . We hebben er wel goeie ervaringen bij , zo zijn we pas terug en hebben we mooie plaatsen gehad bij landbouwers , varkensboer , fruitteler , en een paar wijnkelders waar we steeds werden uitgenodigd voor een degustatie en dit telkens vrijblijvend en zonder aankoop verplichting. Als ik er dan toch iets negatief moet over zeggen dan is het dat de wegbeschrijving beter kan ( misschien adres bijplaatsen) . En dat de plaatsen soms een beetje afgelegen zijn , ja dat vinden we niet erg want daar vind je meestal de rust.
loes burger
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 19:27
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: France Passion



Bericht door loes burger »

Starline 660 schreef: PS. heb het bericht ook hier geplaatst http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8403322
Tja, niet zo handig, dus mijn antwoord staat daar :wink:
Max Be
Berichten: 260
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 10:30
Locatie: Vlaanderen

a



Bericht door Max Be »

Mijn antwoord zal wel reactie uitlokken.
Maar ik verneem heel dikwels bij franse wijnboeren,dat Nederlanders behalve degusteren niks opdoen ,dus met andere woorden nooit wat kopen.
Ja en dan word iedereen over dezelfde kam geschoren ,spijtig.

Max be
. Geld maakt niet gelukkig, maar het is comfortabeler om in een Mercedes te huilen, dan op een oude fiets.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: France Passion



Bericht door Starline 660 »

loes burger schreef:
Starline 660 schreef: PS. heb het bericht ook hier geplaatst http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8403322
Tja, niet zo handig, dus mijn antwoord staat daar :wink:
Ik had even op zoeken gekeken en toen kwam ik daar uit :lol:

In iedergeval bedankt voor je antwoord!
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: a



Bericht door Starline 660 »

Max Be schreef:Mijn antwoord zal wel reactie uitlokken.
Maar ik verneem heel dikwels bij franse wijnboeren,dat Nederlanders behalve degusteren niks opdoen ,dus met andere woorden nooit wat kopen.
Ja en dan word iedereen over dezelfde kam geschoren ,spijtig.
Nou mijn reactie in iedergeval :lol:

Wij zijn super Bourgondies, drinken veel wijn, die we graag bij wijnboeren kopen en vandaar dus de interesse in France Passion.
Na de, eerste, povere resultaten hebben we het boekje niet meer gebruikt en ons gericht op de Municipals die we vroeger met de kids oversloegen vanwege de rust :lol:
Nu juist een aanrader! voor € 8 per nacht sta je in Chablis op een super Municipal, wijnboer op loop afstand :lol:
Al geven ze daar die wijn bepaald niet cadeaux, van goedkoop = € 9,- tot makkelijk € 30,- per fles! maar dan heb je ook wat :lol:

Misschien hebben wij het gewoon niet getroffen? gaan het gewoon nogmaals proberen en inderdaad goed in het boekje kijken wat er wordt aangeboden.

Groeten,
Sieb
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Hoi Sieb,

Wij maken al 5 jaar gebruik van deze formule en ik kan niet anders zeggen dan dat we er alleen maar plezierige ervaringen mee hebben.
Natuurlijk, de ene keer sta je wat mooier dan de andere maar over het algemeen zijn we altijd zeer verrast over de schoonheid van de plek en de gastvrijheid van de "wijnboer". Daarnaast geeft het ons altijd een bepaald veilig gevoel om daar te overnachten, soms meer dan dat bij een camperplaats het geval is.
We gaan dan ook altijd in op een uitnodiging om wat later op de dag een wijntje te komen proeven en zullen het lokaal ook nooit verlaten zonder minimaal één of twee flessen wijn. ( Die thuis toch altijd anders smaken dan in je herinnering. Maar dat komt waarschijnlijk door "Het moment".)
Er zat trouwens nooit een dwang achter de aanschaf. Sterker nog, menigmaal moesten we aardig ons best doen om nog wat te scoren.

Onze ervaringen hebben alleen maar betrekking op France Passion, de Italiaanse variant kenne we (nog?) niet.

Gr,
Stef.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Wij hebben vorig jaar enkele France Passion boeren aangedaan en ons ding is het niet.
2x was alles afgesloten en konden we het terrein niet op
1x was perfect, maar we kochten niets omdat we geen wijn lusten en dat vond men wat minder
1x ergens gestaan naast een mesthoop en het is dat het al laat was en er nog een nederlandse camper stond, anders waren we zeker doorgereden, mensen waren ook erg opdringerig, kwamen gewoon bij de camper erbij zitten.
2x weggereden bij een plaats omdat er honden losliepen en deze erg gromde en blafte toen wij aankwamen.
In totaal hebben wij 2 nachten gebruik gemaakt van France Passion, waren dan toch wel erg dure overnachtingen :wink:

al met al, ook wij hebben geen goede ervaring maar misschien nog een keer in de herhaling als we weer eens naar frankrijk gaan.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL



Bericht door Starline 660 »

Wanneer je voor € 8 op een plekje zoals dit kunt staan? verder geen kosten. Dochen, water innemen en ook rust, zeer belangrijk voor ons!

Afbeelding

Ik ga het volgend jaar zeker nog eens proberen met die France passion, maar wij hebben geen zin om op een rommelig boerenerf te staan.

En daarbij, dat vrij staan is allemaal wel leuk, maar..

Dat kleine toiletje is best snel vol als alles er in moet :roll: ga je met zijn tweeen onder de douche? niet tegelijk uiteraard, dan ben je best weer snel aan water toe :?

Bij de tankstations in Duitsland staan ze niet te popelen om je van water te voorzien, hoorde van een mede camperaar dat hij daar € 5 voor moest betalen, terwijl hij er ook 110 liter diesel had getankt.

Bij veel van die wijnboeren is er ook geen enkele voorziening? tja, voor elke smaak wat wils :D

Wij vinden wel dat je alles goed moet proberen voordat je er een definitief oordeel over kunt vellen.

Dus volgend jaar tweede kans
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Wald
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 11 jul 2005, 19:30



Bericht door Wald »

Wat jammer dat er enkele soms zo teleurgesteld zijn.
Ook wij doen dit nu al enkele jaren enkele keren per reis en eigenlijk hebben we altijd op mooie en soms super mooie plekken gestaan (in Frankrijk, want de Italiaanse variant was teleurstellend) Vriendelijke mensen en erg hartelijk. Een wijnboer deed zelfs in de nacht zijn ventilatie uit om ons rustig te laten slapen en elders werden we uitgenodigd voor een heerlijk maal en vertrokken met huisgemaakte taart. We stonden bij diverse soorten boeren door heel Frankrijk en nooit werd ons iets opgedrongen, soms moest je inderdaad moeite doen om iets te kopen. Overigens zijn de meeste boeren terecht trots op wat ze produceren. Wat me verbaasde is dat ze ongeveer 45 euro per jaar moeten betalen om in dat boekje te komen en echt verdienen aan de camperaars doen ze meestal niet. Wel vinden ze de ontmoetingen met camperaars vaak leuk. Tijdens de oogst kom je soms ongelegen, maar daar kan ik alleen maar begrip voor opbrengen.
Ik ben het eens met de stelling dat de bewegwijzering beter kan.
take five
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 12:39
Locatie: Tilburg

france passion



Bericht door take five »

Wij maken al voor het derde jaar gebruik van de France Passion. Wij hebben tot op heden hele goede ervaringen. We staan op zeer mooie plekken en natuurlijk zit er wel eens een plek tussen waar je niet wilt staan. Maar wij beginnen altijd op tijd in de middag met zoeken en dan kunnen we op tijd iets vinden. Verder gaan we voor de verzorging vaak naar sanistations als er geen verzorging is bij de boer. Veel municipal campings hebben voor de camping een verzorgingsstation. Over de vriendelijkheid hebben wij ook niet te klagen, want we raken altijd wel even in gesprek met de eigenaar en gaan vaak in op de uitnodiging om in de avond even wijn te komen proeven. Soms lezen we op een brief op de deur dat we zelf een plek mogen zoeken en dan komen we de eigenaar niet eens tegen. Kortom wij zijn zeer tevreden.
Als opmerking wil ik nog even melden dat sanistations vaak maar 2 tot 5 euro kosten en daar kunnen de huidige campingprijzen niet mee concureren. Zeker niet als je daarbij op een topplek staat bij een boer met een grandioos uitzicht en zeer veel rust.
groetjes
Astrid
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Polderhaas
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 dec 2006, 22:02
Locatie: Ens
Contacteer:



Bericht door Polderhaas »

Dit jaar zijn wij ook lid van France Passion. Ook voor ons was het de eerste ervaring van logeren bij de boer.
Onze ervaringen zijn wisselend positief. Hiermee bedoel ik dat we graag bij de boer staan maar dat de plek de ene keer wat mooier is dan de ander. Wij hebben dan ook geen onderscheid gemaakt in het type boer. Mijn persoonlijke voorkeur is dan toch wel de wijnboer, maar dat komt misschien ook wel omdat ik graag een wijntje drink. Maar ook bij boeren waarvan hun hoofdproduct "ganzenlever" is hebben wij prima gestaan, ondanks dat ik niet van ganzenlever houdt.
Beroeps halve is een boerenerf mij niet vreemd. Ook hier in Nederland zie je grote verschillen. Het grote voordeel van een boer is dat hij veelal op de ruimte woont. En als je nu graag op de ruimte wilt zijn, dan komt de rust vanzelf.

Groet,
Harry
Plaats reactie