Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
lwg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 06 sep 2005, 17:38
Contacteer:



Bericht door lwg »

ik dacht dat dit draadje over onze uitgaven in vakantie ging maar het vaart nu wel een heel andere kant op
Laurens Geleynse
VW California Event 2002
Godfried
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:51



Bericht door Godfried »

Je hebt gelijk "Lwg" maar uitgaven is erg persoonlijk dit heeft meer te maken met wat het inkomen c.q. vermogen is van de individu en welke kwaliteit men aan het leven stelt. 8)
Voor de een kan het zijn dat 1000 euro een vermogen is en voor de ander is het een fooitje. :shock:
Voor de een is het een sport om zo goedkoop mogelijk alles voor elkaar te krijgen en voor de ander een MUST om maar op vakantie te kunnen. Dan zijn er nog mensen die een “deal” laten lopen omdat een artikel 0,10 cent te duur is op een aankoopbedrag van 3.50 euro en omdat ze de deal niet gemaakt hebben maar een fles champagne ( van 54 euro) openmaken en even soldaat maken. :oops:
Gemiddeld kan je ervan uitgaan dat de mensen 75% van hun vakantiegeld opmaken voor de vakantie en wat extra als er extra vakanties zijn in het jaar. De hoogte van het bedrag is dus ook totaal irrelevant. :wink:
Als ik zou zeggen wat het voor mij kost en wat ik daarmee doe, schrikt de een van de hoogte van het bedrag de ander zegt is dat alles en de volgende zegt kan je dat er allemaal mee doen.
Misschien zou je de mensen kunnen vragen wat ze waard zijn of hoe hoog hun inkomen is en hoeveel procent ze besteden aan vrijetijdsbestedingen.
:lol:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door seth_space »

Ik ben eigenlijk erg benieuwd of na ruim 10 jaar de vakantieuitgaven sterk gestegen of ongeveer gelijk gebleven zijn.
Als ik dit oude topic zo doorlees dan komen er heel herkenbare bedragen voorbij die ook nu nog garant staan voor een heel prettige camper vakantie.
De bijdrage waar ipv een camper aanschaffen het renteverlies van de spaarrekening op 2500 euro per jaar gezet werd kan in ieder geval vervallen.

Met twee personen waren we afgelopen jaar na bijna 6 weken ca 1500 euro kwijt in Denemarken. (en stukje Duitsland)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door MonRoe »

Voor ons is er niet veel veranderd. Het enige verschil is of we naar Griekenland gaan of niet. De boot is circa 500 euro en dat geven we niet uit als we bijv. naar Frankrijk of Spanje gaan.

Dit jaar gaan we misschien naar Kroatie en daar is vrijstaan niet mogelijk dus wordt het campings. Daarom moet het budget ongeveer met 200 euro verhoogd worden.

Gemiddeld zijn wij voor 4 weken vakantie rond de 1000 euro kwijt, met 2 personen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door 't Busje »

Voor twee personen ruim € 2.000 voor eten, brandstof, overnachtingen en toegang tot musea e.d. tijdens de afgelopen september en oktober in Frankrijk, Spanje en Portugal. Dat is circa € 250 per week.
Ik heb geen zin om dat voor afgelopen mei en juni in Italië ook nog uit te vlooien, maar dat zal misschien iets meer zijn. Italië was wat duurder dan Spanje en Portugal, maar daartegenover hebben we in het voorjaar minder kilometers gereden dan in het najaar.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door Frank1954 »

2017 heeft ons in totaal +/- 4000€ gekost met reizen in Nederland Duitsland ,Frankrijk, Spanje en Portugal
We kiezen veelal voor gratis plaatsen of onder de 10€ en soms nemen we een camping indien het echt niet anders kan
Alle kosten aan voeding, brandstof ,tol , uitstapjes, terrasjes en staanplaatsen incl.
Wij noteren alles wat we uitgeven en zo hebben we een idee wat alles gekost heeft
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door 't Busje »

Voor hoeveel tijd is dat dan?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door Iveco4x4 »

Ik zou het niet weten want wij noteren die dingen niet.
Thuis schrijf je toch ook niet ieder uitgegeven euro op? :eh:
Wij genieten alleen maar, beetje Zwitserlevengevoel :wave:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door Marco Polo »

Ik hou het ook niet meer bij.
Lukt nog elke maand om er lekker van te leven nadat de creditcard is afbetaald.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door 't Busje »

Wij schrijven het ook niet op, maar alle pinbetalingen kun je zo terughalen en optellen. De cash-uitgaven heb ik geschat aan de hand van de flappentap.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Toedeledoki

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door Toedeledoki »

Ik reken 100 Euro per dag. En dat klopt wel redelijk. Dan moet ik wel zeggen dat we niet echt bezuinigen op dingen. Alleen hele dure campings doen we nooit.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re:



Bericht door Bob Diesel »

Godfried schreef:Je hebt gelijk "Lwg" maar uitgaven is erg persoonlijk dit heeft meer te maken met wat het inkomen c.q. vermogen is van de individu en welke kwaliteit men aan het leven stelt. 8)
Voor de een kan het zijn dat 1000 euro een vermogen is en voor de ander is het een fooitje. :shock:
Voor de een is het een sport om zo goedkoop mogelijk alles voor elkaar te krijgen en voor de ander een MUST om maar op vakantie te kunnen. Dan zijn er nog mensen die een “deal” laten lopen omdat een artikel 0,10 cent te duur is op een aankoopbedrag van 3.50 euro en omdat ze de deal niet gemaakt hebben maar een fles champagne ( van 54 euro) openmaken en even soldaat maken. :oops:
Gemiddeld kan je ervan uitgaan dat de mensen 75% van hun vakantiegeld opmaken voor de vakantie en wat extra als er extra vakanties zijn in het jaar. De hoogte van het bedrag is dus ook totaal irrelevant. :wink:
Als ik zou zeggen wat het voor mij kost en wat ik daarmee doe, schrikt de een van de hoogte van het bedrag de ander zegt is dat alles en de volgende zegt kan je dat er allemaal mee doen.
Misschien zou je de mensen kunnen vragen wat ze waard zijn of hoe hoog hun inkomen is en hoeveel procent ze besteden aan vrijetijdsbestedingen.
:lol:
10 jaar geleden
En nu nog de juiste conclusie

En vraag mij maar niet hoe ik het doe
Maar ik doe zo als ik het doe
Dus ik doe het goed ,
Voor mezelf :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door Frank1954 »

Het is inderdaad persoonlijk...
Ook voor thuis noteren we alles.
Niet dat we het niet kunnen betalen maar "gewoon" om je een beeld te kunnen vormen hoeveel we aan alles besteden
En wie nog werkende is besteed anders dan deze die op pensioen zijn...
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door Camperaapje »

Los van de vaste lasten voor de camper aan verzekering en belastinggeld spenderen wij voor de zomervakantie van 3 weken, ongeveer 1500 euro. We maken dan best wel (te)veel km's (nog steeds valkuil van ons) maar zien ook heel veel.
Plaats reactie