Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door stobbie »

Ik
Laatst gewijzigd door stobbie op zo 04 feb 2018, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Gebruikersavatar
Bossche Bollen M&R
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 10 jul 2006, 22:30
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door Bossche Bollen M&R »

Grappig om te lezen dit, was het nog niet eerder tegen gekomen. Ondanks dat wij allebei goed verdienen, vind ik het ook ergens wel een 'sport' om zuinig aan te doen op vakanties, het mag echter niet ten koste van het genieten gaan!!

Wij houden van rust, natuur, hiken, afgelegen plekken etc. Soms zien we 4 weken lang geen camping, soms gaan we 2 à 3 keer in de 4 weken naar een eenvoudig kampeerterrein om even te scheren, een keer goed te douchen, wasje draaien etc. Tolwegen rijden we in principe niet, en ons bussie rijdt zo'n 1:10,5.

Afgelopen dec-jan 30 dagen de kust gevolgd zuidwaarts; frankrijk, noord spanje tot aan het uiterste westen, portugal omlaag, algarve en spaanse costa's tot aan barcelona. Daarna nog een paar dagen in de pyreneen doorgebracht. Al met al € 865,- kwijt aan brandstof, € 80,- aan tol in frankrijk/spanje om toch even wat op te schieten en € 40,- aan 2 kampeerterreinen en één betaalde camperparking. Omdat mijn vriend diabetes heeft is uit eten in landen waar je de taal nauwelijks spreekt vaak geen succes, dus uit eten gaan doen wij zelden, ook omdat we nagenoeg altijd ergens afgelegen vrij staan. Afgelopen vakantie niet uit eten geweest. Daarnaast struinen we wel de lokale winkeltjes af op zoek naar regionale specialiteiten om 's avonds onder het genot van een wijntje te verorberen. Gemiddeld geven we zo'n € 75,- extra per week aan boodschappen uit in vergelijking met thuis. Dat gaat m.n. op aan wijntjes, kaasjes e.d. :-B

Al met al hebben deze vier weken zo'n € 1.350,- gekost, zo'n € 45,- per dag, voor ons een gemiddelde Europese campervakantie qua kosten. Al hebben we nu bijna 7.500 km gereden in 4 weken tijd en dat is dan wel weer meer dan gemiddeld voor ons. We zijn ook al meerdere malen naar Griekenland/Corsica/Sardinie geweest, dat zijn minder kilometers maar dan heb je de ferry kosten er weer bij. Uiteraard heb je ook nog een stukje onderhoud, afschrijving etc. van de camper zelf wat ik niet meegerekend heb. De campers die wij de afgelopen jaren hebben gehad kostte ons zo'n € 125,- per maand aan verzekering, belasting, stalling, keuring, onderhoud e.d. Gelukkig hebben we met geen enkele camper een echte forse reparatie gehad en de twee campers die we hiervoor hebben gehad hebben we nagenoeg voor de aanschafprijs kunnen verkopen.

Onderweg zoeken we via handige apps goedkope tankstations, de meest ideale (maar mooiste) route, goedkope (maar wel goed beoordeelde!) kampeerterreinen voor die 2 à 3 keer, en als we dan toch een keer uit eten gaan ook altijd ter plekke via Tripadvisor kijken waar het goed maar betaalbaar eten is (de welbekende zijstraat eettentjes tussen de lokale mensen).

Aan de andere kant, we zijn vorig jaar juni 4 weken met een huurcamper door Japan getrokken en inmiddels 7 keer door de USA en één keer door Australie. Tja dan gaat de kassa wel rinkelen... maar ook dan gaan we enkel als we flinke kortingen krijgen op camperhuur (weleens 95% korting gehad :-B) in combinatie met een goedkoop ticket. Ach ja, we werken allebei hard dus 1 keer in de zoveel jaar zo'n vakantie daar mag je je zelf (indien je het kunt veroorloven) best eens mee verwennen!

:cheers:
Marcel
Gespot in Alice Springs (Australia): "Life is a mistery to be lived, not a problem to be solved!"
Nog zo één: de spreuk op de kentekens van New Hampshire (USA): "Live free or die!"

http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door iSonic »

sirka schreef: Ik zie dat sommigen geen eten meerekenen, dat geeft een verkeerd beeld :crazy:
Zonder eten zou dat voor 8 maanden bij mij slechts 1415 euro zijn, maar mijn maag moet toch af en toe gevoed worden :-B
En thuis eet je niet? Daarom rekenen sommigen dat niet mee. Zijn kosten die je thuis ook maakt.
sirka
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 19:34
Locatie: Finland
Contacteer:

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door sirka »

iSonic schreef:
sirka schreef: Ik zie dat sommigen geen eten meerekenen, dat geeft een verkeerd beeld :crazy:
Zonder eten zou dat voor 8 maanden bij mij slechts 1415 euro zijn, maar mijn maag moet toch af en toe gevoed worden :-B
En thuis eet je niet? Daarom rekenen sommigen dat niet mee. Zijn kosten die je thuis ook maakt.
En op vakantie eet je niet? :roll:
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door Cee Pee »

Natuurlijk eet je op vakantie ook maar daar gebruik je ook kleding dat zet je toch ook niet op de vakantie kosten lijst en de rente en aflossing van je huis of de huur ook niet.
Het gaat toch om specifieke vakantie kosten, geen algemene kosten.
En eten moet je overal dus zijn het in mijn ogen geen vakantie kosten.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door de Jonckheer »

En als je het helemaal precies wilt berekenen moet je ook berekenen wat je thuis tijdens je afwezigheid niet gebruikt zoals water, gas en elektriciteit. Simpel te doen door het opschrijven van meterstanden..
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door Cee Pee »

Maar ik wil het helemaal niet weten, zolang de maanden niet langer zijn dan mijn salaris groot is vind ik het allemaal wel prima. :thumbup: :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door c.westerman »

Juist Cor :cheers:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door MonRoe »

en vier weken 2 personen auto's niet gebruiken voor woon werk verkeer, levert ook weer vakantie geld op ;-)

en de kosten van de weekendjes weg kan je ook bij het vakantie budget optellen. Want was je niet op vakantie gegaan dan was je die weekenden weggegaan met de camper.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door Cee Pee »

Camperen blijkt dus helemaal niet zo duur te zijn. :lol3: :lol3: :hug:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31957
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door Bob Diesel »

Als je goed aanpakt krijg je geld uit :idea:
:idea:
:!:
:!:
:!:
:!:
:!:
:!:
:!:

Tot nu toe pakken wij het slecht aan :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie