Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jasper130181
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 25 jan 2006, 0:19
Locatie: Berlicum

Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door jasper130181 »

Wij willen dit jaar met onze camper op pad.Wij horen verschillende geluiden over de prijs van zon reis We wilen 3 weken gaan met camper en aanhanger(bootje) naar kroatie.We gaan niet elke dag uit eten niet echt op stap kopen geen rare dingen toch denken we ongeveer 1000 euro kwijt te zijn aan tol en diesel,1000 euro aan eten drinken krantje enz enz
En 600 euro camping.onderweg en in kroatie zelf
Voor de boot zijn we ongeveer 1500 euro aan havengeld en brandstof kwijt denken we.Dus totaal ongeveer 4100 euro!!!!!!
ALs je dit opteld zit je 5 sterren op de Malledieven.
Vinden jullie dit ook zo duur of schatten wij nu te hoog in??
Alvast bedankt voor jullie reactie's
MVG Jasper
Het leven is meer dan werken alleen
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Dat is wel erg veel geld eerlijk gezegd! Dat hebben we niet eens als vakantiegeld. Het ligt er maar net aan wat je allemaal wilt gaan doen. Alleen op campings staan, duur doen?
Ik schat dat wij hooguit 1000 euro kwijt zijn voor 3 weken. Heel misschien iets meer met tol en brandstof, maar echt niet zo veel!

Voor zoveel geld ga ik wel luxe vakantie houden. Het is juist onze sport een leuke vakantie te hebben, niet te veel geld uit hoeven te geven aan dure plekken etc. Wel hebben we één week een camping geboekt, maar zelfs die is niet zo duur. Komt natuurllijk omdat we niet gekleed hoeven te gaan, krijg je korting. :lol: :lol: :lol:
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Je mag best weten wat wij kwijt zijn voor onze vakantie.

Wij zijn gisteren terug gekomen van bijna 4 weken Frankrijk en Duitsland. We hebben 5 nachten op een camping gestaan a 14 euro en verder alleen maar op camperplaatsen (van 0 tot 8 euro).

We hebben 4200 km rond gereden en daarvoor hebben we 500 euro aan diesel uitgegeven. Tol hebben we niet gehad, aangezien we bijna alleen maar binnendoor hebben gereden.

Verder hebben we voor eten en drinken en andere dingen (overnachtingskosten, souvenirs, kaarten etc) ong 800 euro uitgegeven. Hiermee is het totaal van onze vakantie 1300 euro. Dit is voor 2 personen. In totaal zijn wij ong. 10x uit eten geweest, hebben bijna altijd boodschappen gedaan bij de grote franse supermarkten, dus niet Lidl en Aldi.

Ons normale huishoudgeld is ong. 150 euro per week, dus onze vakantie heeft ons feitelijk 700 euro gekost.
Gebruikersavatar
jasper130181
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 25 jan 2006, 0:19
Locatie: Berlicum



Bericht door jasper130181 »

Hoe ben ik op deze prijzen gekomen
Tol oostenrijk en kroatie 240 euro heen en terug
Afstand 3600 km 1op6 is 600 liter zeg maar 700 euro
wij willen niet langs de weg slapen
20 nachten x 30 euro 600 euro
Eten en drinken 400 euro
Iets extra doen 500 euro shoppen met vriendin whahahh 2x uit eten
in en uit takelen boot 150 euro
vaar vergunning verplicht 120 euro
havengeld 10 per dag x 18 180 euro
Benzine boot 1000 euro beetje waterskieen en tochten varen.
Zo kom ik deze prijs volgens mij best reeel
Ik hoop natuurlijk dat we minder kwijt zijn maar toch
Tips zijn altijd welkom

Afbeelding
Shot at 2007-06-30

Groeten Jasper
Laatst gewijzigd door jasper130181 op za 30 jun 2007, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is meer dan werken alleen
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

Wij gaan altijd drie weken naar Spanje tot Madrid 5000 a 6000 km en zijn 800 euro aan brandstof kwijt , rijden geen tolwegen. gaan nooit op campings.
Thuis zijn we met z'n tween tussen de 20 en 40 euro kwijt in de week aan eten. In Spanje is alles goedkoper en in Frankrijk net iets duurder.Dus dit bedrag blijft hetzelfde
Uit eten willen we niet en kan ook niet met vrij camperen en is niet mogelijk door mijn dieet.
. komen we uit op 900 euro aan vakantiekosten.

Jasper, een tip: ga in spanje varen op de stuwmeren, kost je niks, alleen brandstof.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Je kan toch ook even doorrijden een dorpje of zo in en dan overnachten?? Kan gemakkelijk in Frankrijk

Dure hobby op deze manier :cry:
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Jasper? Als je veel spam wilt hebben?? Ik zou je naam maar aanpassen. Nu krijg je waarschijnlijk veel spammail binnen, is maar een tip hoor
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

veeeeeeel precies ik wil het niet weten want dan kun je beter het vliegtuig nemen en een all inclusief vakantie boeken veeeeel goedkoper.
Verstandig is contant geld mee te nemen voor de terugreis is de rekening te veel geplunderd kom je in ieder geval nog terug :wink:
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
roma
Berichten: 4529
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door roma »

jasper schreef:1000 euro aan eten drinken krantje enz enz
Moet je niet meerekenen. Eten en drinken doe je thuis toch ook, of sla je dat over?
De Palude
Berichten: 652
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 21:39
Locatie: Emmerich am Rhein



Bericht door De Palude »

Wij hebben van eind maart tot eind mei gedurende 8 weken een rondreis gemaakt door Frankrijk, Italie, Oostenrijk en Duitsland. De totale afstand was ca 4000 km. Camper heeft gemiddeld ongeveer 1: 9 gelopen. De helft van de overnachtingen hebben wij op een ACSI aangesloten camping doorgebracht. €12 á €14 per nacht. Weinig gebruik gemaakt van tolwegen. Een stukje in Frankrijk en de kustweg langs Genua tot Pisa de Brennerpas en een tolvignet voor Oostenrijk. Zo nu en dan uit eten en hier en daar een terrasje gepikt. Wij waren totaal ongeveer €2500 kwijt.

mvg,
Victor Paludanus.
M.v.G.
Victo(R)ia
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Ik heb werkelijk geen flauw idee maar in ieder geval geen € 4100.
Of heb je de aanschafprijs van de camper erbij opgeteld?

Gr,
Stef.
Jaconi
Berichten: 765
Lid geworden op: zo 06 jun 2004, 23:52
Locatie: regio Eindhoven - Tilburg



Bericht door Jaconi »

Wij tellen ongeveer 60 euro per dag :wink:

soms zit het mee soms zit het tegen :lol: , maar op dat bedrag kom je wel ongeveer , eten / drinken / brandstof / verder vertier / overnachten
(gebruiken bijna geen campings ! )

Maar als ik eens kijk wat je voor die boot telt :oops:

EXTRA tol / brandstof enz kom je op een bedrag van bijna 1700 :!:
Nu heb ik wel geen verstand wat een boot verbruikt , maar voor 1000 brandstof kan je volgens mij 3 weken continu varen :lol:
Misschien een domme opmerking , maar kan je voor dat geld geen boot huren ginder , neem aan dat je niet 3 weken op het water zit :wink:
zoja meenemen als het goedkoper is :wink:

PS
in Rosegg (grens oostenrijk ) is een mooie camperplaats , kan je vandaaruit in 1 ruk naar Kroatie , kosten om te overnachten volgens mij 10,00 , bespaar je weer iets , en is niet langs de weg :wink: , mooi grasveld /restaurant er tegenover , en de Worthersee op een paar km afstand , kan je daar misschien ook eens rond varen :lol:

Mvg Jan
aspawa
Berichten: 541
Lid geworden op: zo 28 sep 2003, 21:22
Locatie: Chaam

Wat kost uw vakantie? Of mogen we dat niet weten?



Bericht door aspawa »

Wij zijn voor zes personen zes weken naar turkije ongeveer 2200,00 kwijt overnachtingen op campings,tol en brandstof een hapje eten en drankje en bezichtigingen enz enz .
groetjes, Harrie en annet (aspawa)
Afbeelding
Gebruikersavatar
afred
Berichten: 809
Lid geworden op: do 20 nov 2003, 16:55
Locatie: Delft



Bericht door afred »

Net 3 weken Spanje aan tol en diesel camping geld en uiteten div nog geen 1200 euro.
Maar ook mee gemaakt 3 weken spanje in het hoog seizoen 4000 euro, mede oorzaak is 20 nachten voor 65 euro p/n op een 5 sterren camping. Tol en benz (V6 moter met caravon 1: 5) voor 3000 km.
Ja dat is het met de camper goedkoper (voorseizoen).
afred.
Aad en An Dethleffs T6501 en Lucky onze collie.
Plaats reactie