de Spaanse Pyreneeen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
de koekoek
Berichten: 15
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 0:00
Locatie: Antwerpen



Bericht door de koekoek »

jaja,

ik had al zo'n flauw vermoeden dat het in die richting zou gaan.

dus ik zal terplaatse best zelf de toestand aanschouwen, of de hond mee kan al dan niet, en hou mij verder van de onwetende.

vriendelijk bedankt voor uw gedane opzoekingen, en indien er nog tips zijn , ....laat maar komen.

De koekoek
annbenny
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 22:02
Locatie: stekene belgie



Bericht door annbenny »

Beste koekoek,
Wij zijn zo'n 2 jaar geleden ook naar de Spaanse Pyreneeën geweest en zijn via Bordeau , Dune de Pyla gegaan. (ook de moeite waard!). Wij zijn via Boltana naar de Monte Perdido gereden. Hier heb je een camping, maar stelt niets voor. Je kan beter gewoon, gratis, op de parking gaan staan. Maar je kan van hieruit prachtige wandelingen maken! Voorzie wel eten, want je zit zo wat in the middle of nowhere!
Wij willen er zeker terug naartoe.
PS: Wij rijden ook met een +3,5 ton maar de lengte van onze Unimog is slechts 6m.
Groetjes, Benny en Ann
Gebruikersavatar
Ina
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 14:50
Locatie: Zevenhuizen (Gr)



Bericht door Ina »

Vorig jaar door de Pyreneen gekomen,we reden van west naar oost.
Wat wij erg mooi vonden in de buurt van Cauterets was Pont d"Espagne,prachtig om te wandelen,met watervallen . Schitterend. Terwijl wij geen wandelaars zijn,vonden we dit een mooie omgeving. Camperplaats in Cauterets.

Ina
Het leven is 1 groot feest....je moet alleen wel zelf de slingers ophangen!
Gebruikersavatar
Ina
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 14:50
Locatie: Zevenhuizen (Gr)



Bericht door Ina »

:oops: Shame,shame....
Te snel gereageerd,ik heb de vraag niet goed gelezen. Sorry!!!!

Mijn antwoord betreft de Franse kant!!!

Ina
Het leven is 1 groot feest....je moet alleen wel zelf de slingers ophangen!
Gebruikersavatar
de koekoek
Berichten: 15
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 0:00
Locatie: Antwerpen



Bericht door de koekoek »

beste ina,

Inderdaad, U zit op de Franse kant. Maar ik vind het wel fijn dat u even reclame maakt voor Cauterets met daarboven de pont d'Espagne. Want U heeft overschot van gelijk. Wie dit nog niet heeft bewandeld, heeft iets gemist in zij leven.

Jawel, SCHITTEREND !!!

Toch bedankt voor de moeite, jongedame.

Groetjes van de koekoek.
Gebruikersavatar
Ina
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 14:50
Locatie: Zevenhuizen (Gr)



Bericht door Ina »

:lol: :lol: :lol:

Graag gedaan hoor,de Koekoek!!!

Groetjes,
Ina
Het leven is 1 groot feest....je moet alleen wel zelf de slingers ophangen!
chrismobo
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 10:46
Locatie: soesterberg
Contacteer:



Bericht door chrismobo »

al jaren komen wij in de spaanse pyreneeen en hebben al heel wat af gelopen en gefiets het is daar echt geweldig wij hebben 2 honden en laten ze vaak met een lange wandeling bij de camper het wordt vaak erg warm en dan weer koud, regen en wind je moet hier erg voor op passen regen kleding altijd mee ondanks dat het weer erg prettig is.De wandelpaden zijn voor een tocht van een 1 tot 2 uur nog wel te doen met de hond maar kom je hoger in bv park odessa dan wordt het toch ook klimmen over groote stenen ik vindt het prachtig maar mijn vrouw staat dan al te brrr.Honden zijn aan de riem wel toegestaan alleen in de bus ritten naar de parken verboden je kan hier inderdaad niet meer met de auto komen in torla bv.een gewedige camping zit in valle anisclo er is een wilde rivier waar je nog echt in mag enkan zwemmen.De kloof is te berijden eenrichting verkeer.ik kan nog wel uren doorgaan... en ondek het zelf. 8)
Gebruikersavatar
vwbusje
Berichten: 777
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:45
Locatie: Amersfoort
Contacteer:



Bericht door vwbusje »

Hier staat mijn fotoalbum online met wat mooie foto's
Wij zijn afgelopen zomer van west naar oost zigzaggend over de Pyreneen gereden erg mooi.
Wat tegen viel was dat in het voorseizoen veel restaurants en faciliteiten op campings (zwembad) gesloten waren.
http://picasaweb.google.nl/3823KN/Vakantie2006

groeten

Leo
LisaKevin
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 10:41
Locatie: Thuis



Bericht door LisaKevin »

Hoi

Wij zijn ook veel in de spaanse pyreneeen geweest. Maar hebben veel vrij gecampeerd. Maar kan mij nog wel herinneren van vele jaren terug dat wij op een leuek, kleine camping hebben gestaan vlakbij Espot. Iets daarvoor op de weg naar Espot zit een camping La Mola, zeker de moeite waard.
Zal eens in de foto boeken kijken of ik nog wat andere campings kan aanbevelen.
In ieder geval veel plezier daar en je zal het zeker heel mooi en ruig vinden.
Groetjes
Lisa
ps onze hond is ook gewoon meegeweest, geen probleem
One Life....Live it !!!!
Gebruikersavatar
de koekoek
Berichten: 15
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 0:00
Locatie: Antwerpen



Bericht door de koekoek »

beste reisgenoten,

alvast iedereen bedankt voor de spontane medewerking,.
Ik noteer elke belangrijke info van jullie, en ik kom stillaan tot één prachtig geheel.

Ps: ik sta ook met dezelfde vraag op campersite.be, en met jullie samen heb ik al heel wat info.

Wat prachtig zijn deze beide forums.

Indien nog info, laat maar komen , wij vertrekken pas half juni, dus ik kan nog veel aanpassen.

Groetjes van koekoek.
figofreak
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 20:20

Re: de Spaanse Pyreneen



Bericht door figofreak »

Even dit oude draadje terug openen:
Hoe zijn intussen de (recente) ervaringen met "honden toegelaten" in de Picos de Europa?
Kan je ze meenemen door de Care skloof (onze kan eventueel in een rugzak mee..) , en mogen ze op de bus tussen Valdeon en Cain?
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: de Spaanse Pyreneen



Bericht door VAN-tastique »

In Aragon heb je een hele bijzondere plek waar je de Vale Gieren kunt spotten.
Tijdens onze wandelingen was onze Jack Russel helemaal door het dolle, in een mum van tijd konden we van alle kaal gegeten botten een compleet schaap of een rund in elkaar zetten, overal zweefden de Vale Gieren boven ons in de lucht.
Ik weet de naam niet meer, maar daar kom je al googelend wel achter, het was in de buurt van Huesca.

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
figofreak
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 20:20

Re: de Spaanse Pyreneen



Bericht door figofreak »

@ van -tastique: "Tijdens onze wandelingen was onze Jack Russel ..."
hebben jullie enig probleem gehad met de hond mee te nemen?? openbaar vervoer? waar hebben jullie daar wandelingen gedaan? De Cares kloof mogen ze mee in, maar probleem is er geraken.. Zouden op de CP in Posada de Valdeon gaan staan..
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: de Spaanse Pyreneen



Bericht door VAN-tastique »

Ik kan me niet goed meer herinneren waar we precies overal geweest zijn, is ook alweer 14 jaar geleden, onze Jack Russel kan het zich helemaal niet meer herinneren...
We zijn toen via de Spaanse kant van oost naar west getrokken en hebben nergens problemen met de hond gehad.
Ook onze hond liftte af en toe mee in de rugzak 8-)

Teake
Vak. 2004 (183).JPG
Vak. 2004 (183).JPG (266.18 KiB) 1457 keer bekeken
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Plaats reactie