de Spaanse Pyreneeen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
de koekoek
Berichten: 15
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 0:00
Locatie: Antwerpen

de Spaanse Pyreneeen



Bericht door de koekoek »

beste camperverslaafden,

Ons gezin, twee vijftigers + een hond, willen deze zomer onze vakantie doorbrengen in de Spaanse Pyreneen. Periode half juni-half juli. Vorig jaar hebben we de Franse Pyreneen aangedaan , wat ons enorm is bevallen. Ook Andorra. Daarom nu de andere kant.

Maar aangezien ik de Spaanse Pyreneen nog niet ken, vraag ik aan jullie interressante info. Enkel natuur en bezienswaardigheden; GEEN MUSEA.

Wij wandelen zéér graag, en komen graag onder de plaatselijke bevolking.
Kortom: Welke reis stippelen jullie uit voor een periode van 3 weken.

Wij staan bijna altijd op camping.

Wij rijden euramobil + 3.5 ton, 9m, dobbel as, en nemen ook ons motor 100cc mee.
Groetjes en alvast bedankt vanwege de koekoek.
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:



Bericht door Agnes »

Hallo,

Als wandelaars mag je zeker Parque Nacional de Ordessa niet missen. Je kunt er prachtige wandelingen maken.
De weg vanaf Biescas naar Torla is goed te doen. Wel bochtig maar je zit dan ook in de bergen. Van Torla naar de parking (A135) is smal maar te doen. Er rijden zelfs bussen.
De weg eindigd op parking. Wij waren daar jaren geleden met de personenwagen.
Van hieruit starten de wandelingen. Verschillende staan aangeduid.

Groetjes Agnes
Laatst gewijzigd door Agnes op ma 05 feb 2007, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: de Spaanse Pyreneen



Bericht door Rotec 590 »

de koekoek schreef:
Wij staan bijna altijd op camping.

Wij rijden euramobil + 3.5 ton, 9m, dobbel as, en nemen ook ons motor 100cc mee.
.
zo, 9 meter en 3,5 ton .
Als u met deze lengte geen problemen gehad heeft in de Franse Pyreneen, dan heeft u helemaal geen last aan de Spaanse kant.

U staat altijd op een camping schrijft u, tja op campings let ik zo niet op omdat wij altijd vrij staan in Spanje maar in de pyreneen zijn wel een aantal campings en ook in het berggebied achter de Pyreneen.
Ik zal eens voor u kijken of er campings liggen in de gebieden in en rond de pyreneen waar de natuur het mooiste is om te wandelen en met de motor te toeren. Agnes hierboven heeft al wat genoemd, echter in het Park de ordesa is het een en ander veranderd( zal haar antwoorden).
embalse de Yesa heeft een camping.,
rond Pic de Annnie is het schitterend.,
een tocht van Pont de suert over Ainsa naar Biescas is mooi,
verder de stuwmeren Embalse de sotonera ( Ardisa weg A-125 met de prachtigste rode rotsen met gigantische pilaren en gieren) en embalse de barasona,
en iets verder spanje in naar het andere gebergte de Picos de Urbion (bos campings) met het schitterende bergmeertje Laguna Negra of de drie andere meertjes Laguna Negra de Neila aan de westkant bij Neila op een hoogte van 2000 meter. waarna u ook op de camping bij het meer de la querda del pozo kunt vertoeven (verschillende campings) Soria heeft twee grote supermarkten. Logrono heeft ook een grote supermarkt.
Laatst gewijzigd door Rotec 590 op ma 05 feb 2007, 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

agnes schreef:Hallo,

Alles wandelaars mag je zeker Parque Nacional de Ordessa niet missen. Je kunt er prachtige wandelingen maken.
De weg vanaf Biescas naar Torla is goed te doen. Wel bochtig maar je zit dan ook in de bergen. Van Torla naar de parking (A135) is smal maar te doen. Er rijden zelfs bussen.
De weg eindigd op parking. Wij waren daar jaren geleden met de personenwagen.
Van hieruit starten de wandelingen. Verschillende staan aangeduid.

Groetjes Agnes
Hallo Agnes, sinds drie jaar mag je niet meer met een auto naar die parking toe. Bij Torla is een slagboom over de weg en is daar een parking gemaakt. Je bent nu verplicht om met de bus naar het park te rijden.
Dit zie je vaker terug komen in wandel parken in Spanje. ( picos de Urbion bij Laguna Negra) en ( credos weg naar de parkeerplaats )
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:



Bericht door Agnes »

Hallo Rotec 590,

Bedankt voor de inlichting.
Het is intussen al vele jaren geleden dat we daar waren. Ik schat zo'n jaar of 15 geleden. We hebben toen prachtige wandelingen gemaakt hebben in het park.
Ik had al een keertje gedacht om er nog eens naartoe te gaan. Maar, het zal dan niet voor direct zijn.
Met onze hond op de bus, dat zie ik niet zitten. Ze is namelijk wagenziek.
In de MH valt het nog mee, maar in iedere andere wagen is dat een groot probleem. En om eerst te voet naar daar te lopen en dan nog een serieuse wandeling, dat kan ons oudje (11) niet meer aan.

Groetjes Agnes
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

agnes schreef:Hallo Rotec 590,

Bedankt voor de inlichting.
Het is intussen al vele jaren geleden dat we daar waren. Ik schat zo'n jaar of 15 geleden. We hebben toen prachtige wandelingen gemaakt hebben in het park.
Ik had al een keertje gedacht om er nog eens naartoe te gaan. Maar, het zal dan niet voor direct zijn.
Met onze hond op de bus, dat zie ik niet zitten. Ze is namelijk wagenziek.
In de MH valt het nog mee, maar in iedere andere wagen is dat een groot probleem. En om eerst te voet naar daar te lopen en dan nog een serieuse wandeling, dat kan ons oudje (11) niet meer aan.

Groetjes Agnes
ja, ook in spanje veranderd de boel, wel jammer voor jullie want de rotsen hebben drie kleuren en dat zie je nergens anders, ja twee kleuren bij embalse de Sau bij Vic( helemaal onderaan op de fotosite van mij ,zie link), maar met 9 meter lengte kom je de camping in Villanova de Sau niet op vrees ik voor onze Antwerpenaren
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45207
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:



Bericht door thole »

Een 10=tal jaren gelden hebben we op een camping in de streek Huesca
gestaan, Van daaruit kun je ,zeker met de motor, prachtige gebieden bereiken.http://www.campings.net/Espana/Aragon/Huesca/
Op deze site staan veel campings.
Zou zeker plaatsen proberen te bezoeken die Rotec noemt.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
de koekoek
Berichten: 15
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 0:00
Locatie: Antwerpen



Bericht door de koekoek »

geachte heren en dames,

de koekoek uit Antwerpen dankt julie van harte voor de aangeboden info.

Toch nog even de vraag, : zijn al deze door u besproken gebieden goed breikbaar met een camper +3.5 ton, en mag overal de hond, aangelijnd, mee op wandel ?

De campings vindt ik wel in de omgeving, want ik heb ook kleine moto 100cc bij welke een afstand van 20/30 km enkel kan overbruggen.

Groetjes van de koekoek
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:



Bericht door Agnes »

Hallo,

Of je met de hond mag wandelen in de Spaanse Pyreneeën weet ik niet zeker.
Eigenlijk mag je in de Franse Pyreneeën ook niet met de hond in het Parc National Des Pyrénées. Ook niet aangelijnd.
In 2001 Was onze laatste wandeling in de Franse Pyreneeën. We zijn vertrokken vanaf de Col du Pourtalet.
Daar stond er op borden aangegeven dat er geen honden binnen mochten in het Parc National Des Pyrénées.
Wij zijn toch gaan wandelen met de hond mee. We hebben zelfs verschillende mensen gezien met honden.
In Picos de Europa zijn we ook al de bergen in getrokken met de hond mee.
Dit is ook een Nationaal Parc. Daar hebben we nergens gezien dat de hond niet zou mee mogen.

Aan gezien dat er bussen rijden , zou het moeten te doen zijn om met een grotere MH tot aan Torla te rijden.

Groetjes Agnes
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Gebruikersavatar
de koekoek
Berichten: 15
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 0:00
Locatie: Antwerpen



Bericht door de koekoek »

hallo Agnes,

Wat betreft de Franse Pyreneen, weet ik dat honden in de nationale parken verboden zijn. Er zijn altijd een paar uitzonderingen, zoals Gavarnie, alwaar de hond in het nationaal park mee mag tot aan het hotel, maar niet verder.

Maar geldt deze regel ook in Spanje? En wat ik zeker dien te weten , geldt dit verbod ook in de prachtige gebieden welke jullie hebben beschreven, want ik laat onze viervoeter niet alleen achter. Het is ook voor hem een wel verdiende vakantie.

Groetjes.
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:



Bericht door Agnes »

Hallo,

Ik heb al even zitten zoeken, maar nog niets gevonden in verband met honden in de nationale parken.
Ook wij laten onze hond nooit achter.
Ik zal wel nog even zoeken. (ook uit eigenbelang hoor )
Als ik iets vind geef ik je zeker de link door.

Groetjes Agnes
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

Nou in Spanje lopen overal zwerfhonden, dus ook in het park.
Spanjaarden met hun hond aangeliijnd is een schaars verschijnsel.
Meestal lopen die in hun tuin en worden niet uitgelaten of mee genomen. of lopen los op straat,
de verhoudingen tussen hond en baas is niet te vergelijken met de rest van Europa. Voor hun heeft een hond een functie (jacht of bewaking) en voldoen zij niet worden er dingen met ze gedaan die ik hier niet wil opschrijven. Onze gevonden hond heeft enorm geluk gehad en mist alleen een paar voortanden.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:



Bericht door Agnes »

Hallo koekoek,

Ik denk dat ik slecht nieuws heb.

http://home.planet.nl/~timbos/landeninfo.htm#S
Op deze site staat dit:

Spanje
EU-paspoort
wandelen:
- Nationale parken: honden verboden
- Natuurparken: honden aan de lijn
- let op: waakhonden bij de kuddes

Groetjes Agnes
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

agnes schreef:Hallo koekoek,

Ik denk dat ik slecht nieuws heb.

http://home.planet.nl/~timbos/landeninfo.htm#S
Op deze site staat dit:

Spanje
EU-paspoort
wandelen:
- Nationale parken: honden verboden
- Natuurparken: honden aan de lijn
- let op: waakhonden bij de kuddes

Groetjes Agnes
in de tijd dat wij in het park waren liepen er veel toeristen met honden, echter nu je met de bus moet zal dat wel niet meer kunnen.

p.s. mijn ouders nemen altijd hun hond mee en zijn er nooit op aangesproken.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Plaats reactie